یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

رئیس کل دادگستری استان لرستان بیان داشت: مبارزه با فساد اداری، سال‌هاي متمادي نقل مجالس و محافل و موضوع محوري بسیاری جعفر بدري رئيس كل دادگستري استان لرستاناز کنفرانس‌ها و همايش‌هاي داخلي است.
به گزارش پايگاه خبري يافته، "جعفر بدري" در جلسه دیدار با قضات دادگستری شهرستان دلفان آن‌چه از تلاش‌ها براي مبارزه با فساد می‌توان به عنوان یک دستاورد قلمداد كرد ناچیز به نظر می‌رسد و آن چیزی نیست که بتوان مردم به حفظ سلامت نظام را راضي كرد.
وي خاطرنشان كرد: تا زمانی که نتوانيم با تكيه بر یک مکانیزم شفاف و قابل اطمینان برای مردم به پیشرفت کشور گام‌های عملی برای مبارزه با فساد اداری بر داریم کاهش فساد اداری کار چندان آسانی نخواهد بود.
رئیس کل دادگستری لرستان تصریح کرد: در حال حاضر مسئله مبارزه با فساد اداری در کشور از جهات متعدد با مشکلاتی مواجه است باید نسبت به راهبرد کنونی مبارزه با فساد اداری تجدید نظر اساسی به عمل آید.
بدري با بيان اين كه مبارزه با فساد اقدام فرا قوه‌ای است، تأكيد كرد: قوانین فساد برانگیز در اسرع وقت و خارج از مکانیسم‌های جاری و معمول آن باید مورد اصلاح و بازنگری قرار گیرد تا بتوان زمینه‌های ایجاد فساد اداری را که از نقص در قوانین ریشه می‌گیرد از بین برد.
 رئیس شورای قضایی لرستان به نقش مهم رسانه‌ها در مبارزه با فساد پرداخت و خاطر‌نشان کرد: مشارکت مردم و رسانه‌ها در امر مبارزه با فساد اداری در تمامی کشور‌های دنیا به عنوان عامل موثر در امر مبارزه با فساد اداری مورد استفاده قرار گرفته و نتایج خوبی را هم به دنبال داشته است؛ چیزی که در کشور ما متاسفانه به آن اصلا اهمیت نداده و از آن برای مبارزه با فساد اداری استفاده لازم را نبرده‌ايم.
وي در پایان افزود: اکنون با تاکید و حمایت مسئولین عالی نظام زمینه برای ایجاد اراده سیاسی قوی برای مبارزه با فساد اداری در کشور فراهم شده است باید بدانیم تا زمانی که این اراده محقق نشود مسئله مبارزه با فساد اداری همچنان به عنوان یک موضوع فرعی و حاشیه‌ای در نهادهای مسوول باقی خواهد ماند.
خبر: علی سبزواری

دیدگاه‌ها  

#1 رضا رضایی 1395-05-07 08:08
جناب رییس کل محترم داد گستری
موضوع فساد شامل دو مقوله تشخیص و شیوه مبارزه با فساد است . در این رابطه هیچ راهی وجود ندارد که بتوان فساد را ریشه کن نماید. لذا به نظر بنده با خلق یک سیستم پویا و متحول و شفاف تنها میتوان مانع بروز فساد جدی شد. در سیستمی که فساد شکل گرفت مشکل اصلی خود سیستم است نه افراد فاسد زیرا سیستم بیمار فساد پذیر و فساد پرور است و افراد سالم را یکی یکی به قربانگاه هلاکت میرساند . لذا بایستی به جای مبارزه با معلول به ریشه یابی و اصلاح و بهبود علت پرداخت . فساد معلول یک سیستم بیمار انحصارپرور و ناشفاف و بی توجه به شایسته سالاری است. نمونه بارز آن بردن افرارد درگیر در مبارزه با فساد به خارج کشور به بهانه بازدید توسط افراد فاسد .
نقل قول کردن
#2 احمدی 1395-05-07 11:23
جناب آقای بدری
رئیس کل محترم دادگستری لرستان
ضمن قدردانی از مواضع انقلابی حضرتعالی ، وقتی دراستان ما رسانه به محض انتقاد به عملکرد،برای رفع ابهامات و شائبه های مالی برخی دستگاهها بلافاصله به دستگاه قضائی معرفی می شود ، رسانه ها با کدام دلگرمی دراستان ما دراین راستا گام بردارند ؟
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا