یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان گفت: شورای آموزش و پرورش ظرفیت برجسته ای است که می‌تواند با حمایت و پشتیبانی استاندار لرستان باعث تلطیف شدن مشکلات و چالش‌ها و رفع موانع پیش روی دستگاه تعلیم و تربیت شود.
به گزارش پایگاه خبری یافته، "‌گودرز کریمی‌فر" در دومین جلسه شورای آموزش و پرورش لرستان به برخی از توفیقات آموزش و پرورش لرستان هم اشاره کرد و کرد: دستگاه تعلیم و تربیت در 2 سال اخیر با وجود تنگناهای مالی و اعتباری تلاش کرده تا با برنامه‌محوری و پژوهش‌مداری مسیر صعودی را در دستیابی به اهداف و شاحص‌های مورد نظر طی کند.
وی در ادامه تاکید کرد: شورای آموزش و پرورش تاکنون مصوبات بسیار خوبی داشته و به مدد این مصوبات بسیاری از چالش ها و موانع با موفقیت پشت سر گذاشته شده است.
کریمی‌فر به تصویب دستورالعمل اجرایی ماده 53 قانون الحاقی برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت در خصوص اختصاص يك درصد از اعتبارات دستگاه‌های اجرایی به توسعه ورزش مدارس اشاره کرد و گفت: در حالی که میانگین سرانه ورزشی کشور یک متر مربع است به دلیل کمبود اعتبار این سرانه در حال حاضر 36 صدم متر مربع است.
وی به تلاش‌های آموزش و پرورش در حوزه ورزش مدارس اشاره کرد و گفت: با هدف استعدادیابی و توسعه ورزش همگانی طرح المپیادهای ورزشی درون مدرسه‌ای در بیش از یک هزار آموزشگاه اجرا شده و 127 هزار و 184 دانش‌آموز تحت پوشش این المپیادها قرارگرفته‌اند.
کریمی‌فر به کسب 85 مدال بین‌المللی و ملی، کسب نایب‌قهرمانی دانش آموزان لرستان در مسابقات ژیمناستیک کشور، کسب عنوان برتر دبیران لرستان در جشنواره‌های الگوی برتر تدریس و افتتاح ده‌ها طرح ورزشی از جمله افتتاح مجهزترین خانه ژیمناستیک دانش‌آموزی اشاره کرد و گفت: تسریع در اجرای این قانون و اختصاص بخشی از اعتبارات دستگاهی اجرایی به توسعه ورزش مدارس می‌تواند در تحقق اهداف تربیت‌بدنی و سلامت راه‌گشا و تعیین‌کننده باشد.
وی در ادامه به وجود 4 هزار و 200 آموزشگاه در لرستان اشاره کرد و گفت: تحصیل اسناد مالکیت واحدهای آموزشی مهم‌ترین دغدغه آموزش و پرورش است وی به انجام مراحل مقدماتی برای تحصیل اسناد مالکیت 800 واحد آموزشی اشاره کرد و گفت: انتظار می‌رود استانداری ما را در تامین بخشی از اعتبار مورد نیاز این برنامه یاری کند.
کریمی‌فر به زیر آب رفتن یکی از آموزشگاه‌های منطقه سیلاخور بر اثر احداث سد مروک اشاره کرد و گفت: شرکت آب منطقه‌ای لرستان باید در تخصیص اعتبار مورد نیاز برای ساخت واحد آموزشی جایگزین تسریع نماید.
تسریع در واگذاری زمین مورد نیاز ساخت واحد آموزشی در سایت مسکن مهر شهرستان الیگودرز دستور کار دیگری بود که با دستور استاندار به مدیران کل مسکن و شهرسازی و نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس برای پیگیری فوری مسئله خاتمه پیدا کرد.
 عدم تمکین شهرداری‌ها در خصوص قانون معافیت واحدهای آموزشی و فرهنگی از پرداخت عوارض دغدغه‌ی دیگری بود که مدیر کل آموزش و پرورش مطرح کرد و متعاقب این طرح مقرر شد تا آموزش و پرورش مستندات این قانون را به معاونت عمرانی استانداری برای ابلاغ به شهرداری‌های استان ارسال نماید.
تخصیص 50 درصد اعتبار مورد نیاز برای تحصیل اسناد مالکیت واحدهای آموزشی مصوبه دیگر شورای آموزش و پرورش بود که با حمایت استاندار لرستان به تصویب شورا رسید.
 از مهم‌ترین مصوبات این جلسه که به ریاست استاندار لرستان برگزار شد، می‌توان به واگذاری سرویس مدارس به بخش پیمانکاری، جبران خسارت مدارس زیر آب رفته در مسیر سد مروک توسط شرکت آب منطقه‌ای، تأمین زمین موردنیاز با کاربری آموزشی در سایت مسکن مهر شهرستان الیگودرز، همکاری دستگاه‌های اجرایی در خصوص تصویب دستورالعمل اجرایی ماده 53 قانون الحاقی برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت در خصوص اختصاص يك درصد از اعتبارات دستگاه‌های اجرایی به توسعه ورزش مدارس، پی‌گیری معافیت واحدهای آموزشی و پرورشی از پرداخت عوارض شهرداری و تأمین اعتبار مورد نیاز برای تحصیل اسناد مالکیت واحدهای آموزشی اشاره کرد.

سهم هر دانش‌آموز لرستانی در سرانه فضای ورزشی 36 صدم مترمربع است خبر: علی قربانی

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا