یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

استاندار لرستان با اطمینان خاطر از اندک بودن تعداد متکدیان سطح استان نسبت به استان‌های دیگر سخن گفت و افزود: شهرداری خرم‌آباد موظف است ظرف ۲۴ ساعت متکدیان سطح شهر خرم‌آباد را جمع‌آوری کرده و به کمپ‌های نگهداری تحویل بدهد.
به گزارش یافته، "هوشنگ بازوند" صبح امروز در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر لرستان، با اشاره به تصویب طرح مبارزه با تکدی گری برای ساماندهی متکدیان سطح استان، گفت: آنچه در این زمینه مورد اهمیت است، این است که باید هماهنگی‌های مطلوب برای گزارش تصويري: وقتي فقر در خيابان‌هاي خرم‌آباد بيداد مي‌كندجمع‌آوری، نگه‌داری و اسکان متکدیان به عمل آید.
بازوند با اشاره به ارسال طرح برای تمام دستگاه‌های عضو ستاد، عنوان کرد: تمامی دستگاه‌ها به مدت یک هفته زمان دارند که پیشنهادات خود را در رابطه با این طرح به شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر اعلام کنند، عدم ارائه پیشنهاد از سوی هر دستگاهی به منزله پذیرفتن تمام مسئولیت‌هایی است که برای آن دستگاه در نظر گرفته شده است.
استاندار لرستان با اطمینان خاطر از اندک بودن تعداد متکدیان سطح استان نسبت به استان‌های دیگر سخن گفته و افزود: شهرداری خرم‌آباد موظف است ظرف ۲۴ ساعت متکدیان سطح شهر خرم‌آباد را جمع‌آوری کرده و به کمپ‌های نگهداری تحویل بدهد.
بازوند با اشاره به این‌که اداره کل بهزیستی لرستان مکانی را برای نگهداری متکدیان در اختیار شهرداری قرار داده است، عنوان کرد: عمده مشکلات این محل تجهیزات و نداشتن مدیر است که مدیرکل بهزیستی لرستان موظف به تعیین مدیری برای این مرکز است و هماهنگی‌ لازم با فرماندار دوره چگنی را فرماندار خرم‌آباد انجام می‌دهد.
استاندار لرستان تأکید کرد: مرکز نگه‌داری متکدیان خرم‌آباد نیز باید ظرف ۲۴ ساعت آینده توسط شهرداری خرم‌آباد تجهیز شود.
مدیریت ارشد استان لرستان خاطر نشان کرد: وجود متکدیان در سطح شهر علاوه بر نازیبا شدن سطح شهر، نارضایتی مردم را نیز به دنبال دارد.
 
قانون جمع‌آوری متکدیان در اکثر شهرها به‌درستی اجرا نمی‌شود
معاون خدمات شهری شهرداری خرم‌آباد گفت: قانون جمع‌آوری متکدیان در اکثر شهرها درست اجرا نمی‌شود.
"علی محمدخانی" در این جلسه اظهار داشت: قانون جمع‌آوری متکدیان در اکثر شهرها درست اجرا نمی‌شود، در بحث ایام نوروز به‌ صورت جدی اقدام به جمع‌آوری متکدیان شد.
وی افزود: بعد از ایام نوروز جلسه‌ای برگزار و بنا شد با توجه به اینکه این مرکز در این شهرستان مستقر است فرماندار دوره چگنی مدیری برای مرکز انتخاب کند ولی فرماندار دوره چگنی این موضوع را نمی‌پذیرد.
 "قاسم ولی‌زاده" مدیر کل امور اجتماعی استانداری لرستان اظهار داشت: در ایام نوروز شهرداری خرم‌آباد هزار و ۵۴۱ متکدی را جمع‌آوری و تحویل مرکز نگهداری ماده ۱۶ داده است.
"یحیی عیدی‌بیرانوند" شهردار خرم‌آباد در راستای تخریب اماکن شناسایی‌شده که خریدوفروش مواد مخدر در آن‌ها انجام می‌شود اظهار داشت: این اماکن به‌ عنوان املاک تجاری در کاربری مسکونی و استحکام بنا معرفی می‌شوند که ابتدا اعضای کمیته ماده ۱۰۰ مقداری مقاومت داشتند و دادستان نیز به این موضوع ورود کردند.
وی افزود: درنهایت رأی تخریب داده شد ولی مشکل اصلی این است که تا سه ماه مهلت قانونی دارند تا بتوانند در دیوان طرح دعوی کنند که بر اساس قانون این مهلت باید طی شود.
شهردار خرم‌آباد در راستای جمع‌آوری متکدیان از سطح شهر عنوان کرد: ما متکدیان را جمع‌آوری و تحویل بهزیستی می‌دهیم ولی بعد از چند روز آزاد می‌شوند.
وی بیان کرد: در جمع‌آوری متکدیان ۱۵ دستگاه دخیل هستند و اگر این کارگروه به‌ صورت کامل وظایف خود را اجرا نکنند به‌ درستی نمی‌توان اقدامات لازم را انجام داد.
منبع: خبرگزاری موج

دیدگاه‌ها  

#1 همشهری 1395-05-03 17:16
خدا خیرشون بده خیلی زیادن مخصوصا تو سبزه میدون . یه مورد دیگه هم هست افرادی که دارای مشکل روانی هستن هم تو سطح شهر کم نیست . متاسفانه این عزیزان که بیمار روانی هستن از الفاظ رکیکی تو خیابون استفاده میکنن در حالی که زن و بچه در حال تردد هست اصلا وجهه خوبی نداره . لطفا به این موضوع هم رسیدگی کنید
نقل قول کردن
#2 منوچهر_ب 1395-05-03 17:32
بسیار عادی.تشکر از استاندار محترم.و آرزوی موفقیت برای شهردار عزیز در خصوص این امر مهم....
نقل قول کردن
#3 حمید ت 1395-05-03 20:17
با دولت تدابیری اتخاذ کنه که کسانی که بین مردم فحشای رکیک استفاده میکنن ،جریمه و مجازات شوند ،این معدود افراد با استفاده از خلأ قانونی و عدم برخورد نیرو انتظامی براحتی در بین مردم از الفاظ بسیار زشت و زننده استفاده میکنن ....گاها بر حسب عادت و کمبود شعور خانوادگی دست به چنین رفتاری میزنن،که باید قانون با چنین افرادی برخورد سخت گیرانه داشته باشه.
نقل قول کردن
#4 آرمین 1395-05-03 22:14
به نقل از همشهری:
خدا خیرشون بده خیلی زیادن مخصوصا تو سبزه میدون . یه مورد دیگه هم هست افرادی که دارای مشکل روانی هستن هم تو سطح شهر کم نیست . متاسفانه این عزیزان که بیمار روانی هستن از الفاظ رکیکی تو خیابون استفاده میکنن در حالی که زن و بچه در حال تردد هست اصلا وجهه خوبی نداره . لطفا به این موضوع هم رسیدگی کنید

اونا دیگه نوبرن! خدا شفاشون بده در اثر فقر به اون وضع رسیدن به امید لرستان بدون فقر
نقل قول کردن
#5 شهروند 1395-05-03 23:49
ضمن تشکر از شهردار و دادستان محترم خرم اباد در جهت تخریب اماکن خالی ازسکنه خیابان حافظ که در ماه گذشته انجام گرفت اهالی محل تقاضا دارند ان تعداد معدود خانه های کلنگی خالی از سکنه را که باقیماند نیز تخریب تا از دست معتادان و افراد بی خانمان نجات پیدا کنیم .
نقل قول کردن
#6 خداشناس 1395-05-04 10:38
تمامي آمار كذب محض مي باشد
نقل قول کردن
#7 سیا 1395-05-04 16:20
متکدیان اندک؟!! من از رنگین کمان تا میدون شهدا بعد از مدت ها گفتم قدمی بزنم.سی بار جلومو گرفتن برای گدایی.مشکل اینکه چهره تکدی گری تغییر کرده.پیرمردو جوان نداره.افرادی از ادم طلب پول میکنن که مثل قدیم ظاهر گدا ندارن.طرف با کت و شلوار جلومو گرفت و با ذکر میزان دقیق مبلغ تقاظای پول میکرد.این نه کار شهرداری و نه کار استانداری ماست.مشکل عمیق ترو حادتر از جمع آوری چندتا بی خانمانه که کنار پیاده رو دست شونو به طرف مادراز کردن.قبح گدایی در مملکت ما شکسته.از جامعه شناس و روحانی و اتاق های فکر و مجلس و کلیه ارکان نظام باید بشینن فکر کنن که چی شده که یک انسان با مثلا 60 سال سن چنین راحت کرامت انسانی خودشو زیرپاهاش له میکنه و از پیر و جوون طلب پول میکنه.این کار در حد یک مسکنه. مملکت ما خیلی دوچار تغییر شده در این سالهای اخیر.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا