یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: برای اجرایی کردن بحث اقتصاد مقاومتی در لرستان، چند برنامه منظم را پیگیری می‌کنیم که یکی از علی ربیعیمهم‌ترین آن‌ها ایجاد اشتغال در استان است.
به گزارش پایگاه خبری یافته، "علی ربیعی" شامگاه چهارشنبه در حاشیه جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی لرستان و در جمع خبرنگاران با تاکید بر ظرفیت‌های طبیعی و علمی لرستان گفت: باید از این ظرفیت‌ها برای ایجاد کارخانجات و صنایع استفاده گردد.
وی افزود: صندوق کارآفرینی امید، فنی و حرفه‌ای و معاونت توسعه اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید با هماهنگی وزارت صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی زمینه اشتغال در استان فراهم آورند گفت: در این راستا تفاهم‌نامه‌هایی در استان امضا شده است که یکی از آن‌ها احیای ظرفیت‌ها کارخانه‌ها و صنایع راکد در استان است.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر راه‌اندازی مراکز درمانی تأمین اجتماعی در شهرستان‌های فاقد مراکز تأکید کرد و افزود: ارتقا تخصصی مراکز درمانی تأمین اجتماعی یکی دیگر از سیاست‌های ما در لرستان است و تلاش داریم به مناطق حاشیه و محروم بیشتر توجه کنیم.
ربیعی با بیان این که در کشور پنج نوع کارخانه در حوزه سیمان داریم، اظهار داشت: با توجه به بازار خوب جهانی برای سیمان و شرایط خوب برای سرمایه‌گذاری در این صنعت، در گام اول با سرمایه‌گذاری 200 میلیارد تومانی "کارخانه فرآوری سیمانی" در لرستان عملیاتی می‌شود.

در لرستان ظرفیت توسعه وجود دارد

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: لرستان برای دولت دارای اهمیت ویژه‌ای است، لذا تلاش‌ها در جهت مبارزه با فقر و اشتغال جوانان است.
"علی ربیعی" در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی با اشاره به این‌که هیچ استانی به توسعه نرسیده مگر آن‌که کانون کارآفرینی و وحدت نظری در آن شکل گرفته باشد بیان کرد: علاوه بر شکل‌گیری کانون کارآفرینی و وحدت نظری، استان هم باید از درون بجوشد و از ظرفیت‌هایش استفاده کند تا بتواند به پیشرفت و توسعه دست یابد که البته در لرستان این ظرفیت وجود دارد.
وی در بخشی از سخنانش میزان وصولی حق بیمه از لرستان را 607 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: این در حالی است که میزان هزینه ما در لرستان 932 میلیارد تومان است و ما مبلغ 301 میلیارد تومان مابه‌التفاوت هزینه و درآمد در استان داریم.
ربیعی تعداد بیمه‌شدگان لرستان را 218 هزار نفر اعلام کرد و افزود: در لرستان 657 میلیارد تومان مستمری پرداخت می‌شود و برای درمان هم 208 میلیارد تومان هزینه می‌کنیم.
وی در خصوص آمار بیکاری در استان گفت: با توجه به جمعیت استان به نظر می‌رسد 40 درصد بیکاری اعلام شده درست نباشد، زیرا این عدد بیانگر این است که از یک‌میلیون و 800 نفر حدود 720 هزار نفر بیکار هستند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تعداد تعاونی‌های راکد در لرستان را 719 تا اعلام کرد و گفت: با بانک توسعه و تعاون باید حداقل 20 درصد آن‌ها را فعال کنیم.
قابل ذکر است جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی لرستان با حضور "علی ربیعی" وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، "سید‌تقی نوربخش" مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی، نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان و امام‌ جمعه خرم‌آباد، استاندار لرستان، معاونین استاندار و مدیران دستگاه‌های اجرایی برگزار شد.

دیدگاه‌ها  

#1 پزشکپور 1395-04-31 10:13
ببینم تا صد سال اینده مشکل اشتغال فرزندان این استان حل می شود یا دوباره بفزستیم دانشگاه ازاد..ادامه تحصیل بدهند سه سال هیچ......
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا