یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم‌آباد یکی از واحدهای "جامع" دانشگاه آزاد كشور است. این واحد مهرماه 1364 در يك ساختمان استيجاري واقع در میدان شهدا خرم‌آباد تأسیس و در نیمه اول 1365 با پذیرش 250 دانشجو  در 3 رشته رسماً فعالیتش را آغاز نمود.
در دانشگاه آزاد اسلامي واحد خرم‌آباد هم‌اکنون حدود 15 دانشجو در بیش از 100 رشته تحصیلی مشغول به تحصیل هستند و با احتساب این تعداد دانشجو این دانشگاه، بزرگ‌ترین دانشگاه آزاد دراستان لرستان می‌باشد.
 مساحت کل دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم‌آباد 36 هکتار است که از این میزان 100 هزار متر مربع آن به ساخت فضای آموزشی اختصاص داده شده و مابقی به عنوان فضای سبز، فضای ورزشی و خدماتی مورد استفاده قرار گرفته است. تعداد 390 عضو هیأت علمی كوتاهي دانشگاه آزاد خرم‌آباد در راه‌اندازی رشته‌های علوم پزشکی/ واحدي جامع که علوم پزشکی نداردتمام‌وقت، نیمه‌وقت و حق‌التدریس با این دانشگاه همکاری دارند.
این دانشگاه مشتمل بر دو قسمت در شهرک دانشگاهی آیت‌الله کمالوند و مجتمع واقع در انتهاي بلوار ولی‌عصر(عج) است.
در بین رشته‌های موجود در این دانشگاه گروه حقوق از قدمت بالایی برخوردار بوده و در سطح منطقه حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.
به‌رغم گذشت 30 سال همچنان از بسیاری از رشته‌های تحصیلی گروه علوم پزشکی بی‌بهره است به طوری که پس از 3 دهه فعاليت اخذ مجوز رشته پرستاری از سوی مسئولان این دانشگاه توفیقی بزرگ تلقی می‌شود!
با وجود این قدمت همچنان این دانشگاه از وجود بیش‌تر رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی محروم بوده و نزدیک به یک دهه است که شاهد وعده‌های مسئولان دانشگاه برای راه‌اندازی این رشته‌ها بوده در حالی که دانشگاه‌های با عمر کم‌تر سال‌هاست نه تنها مجوز این رشته را اخذ کرده که صاحب دانشکده پرستاری و علوم پزشکی هم شده‌اند.
در همین استان لرستان، دانشگاه آزاد بروجرد که به لحاظ سابقه اندکی از دانشگاه آزاد خرم‌آباد تأسيس شده، سال‌هاست نه تنها رشته‌هایی مانند علوم آزمايشگاهی، پرستاری، بهداشت حرفه‌ای و مامايی در آن تدریس می‌شود بلکه مدتی است صاحب دانشکده داروسازی و دانشکده دندان‌پزشکی شده است و دانشجویان زیادی نیز دررشته های ذکر شده فارغ‌التحصیل و حتی مشغول به کار شده‌اند.
دانشگاه آزاد خرم‌آباد به عنوان دانشگاهی که با بودجه و پول دانشجویان اداره می‌شود به رغم سه دهه فعالیت همچنان به جایگاه شایسته خود دست نیافته و همین امر لزوم عمل‌گرایی به جای وعده‌گرایی در این واحد دانشگاهی را روشن‌تر می‌سازد.
در تایید این موضوع همین بس که به گفته رئیس كنوني دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم‌آباد پی‌گیری تاسیس رشته پرستاری در این واحد دانشگاهی از سال 85 در جریان بوده و نزدیک به یک دهه این دانشگاه نتوانسته زیرساخت‌های راه اندازی این رشته را فراهم کند!
این در حالی است که دانشگاه‌های سطح پایین‌تر و با قدمت کم‌تر نیز سال‌هاست میزبان رشته پرستاری و دیگر رشته‌های پیراپزشکی هستند به طوری که هم‌اکنون در بیش از 180 واحد دانشگاهی کشور رشته پرستاری تدریس می‌شود!
رئیس قبلي این دانشگاه از تلاش این دانشگاه برای خریداری بیمارستان شفا برای راه‌اندازی دانشکده‌های پیراپزشکی و پزشکی خبر داده بود که به دلیل قیمت بالای اعلام شده از سوی مالک بیمارستان این کار نیز انجام نگرفت. ساخت یک بیمارستان 96 تختخوابی در صورت همکاری مسئولان استان و نمایندگان نیز پس از این ماجرا از وعده‌های این رییس سابق دانشگاه آزاد خرم‌آباد بود که به سرانجام نرسید.
با وجود دانشگاه علوم پرشکی در لرستان  نیاز به تربیت نیروی انسانی آماده به تحصیل در استان بیش از پیش لازم به نظر می‌رسد چرا که خلاء نیروی انسانی در رشته‌های پرستاری به‌خصوص پرستار مرد، بیهوشی، تکنسین‌های اتاق عمل ... همه و همه بدنه بخش درمانی استان را آسیب‌پذیر نموده است.
با توجه به نیاز خرم‌آباد به عنوان مرکز استان به 1300 تخت بیمارستانی ایجاد و راه‌اندازی رشته‌های علوم پزشکی و بیمارستان آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی از توجیه بسیار بالایی برخوردار بوده و می‌تواند بخش سلامت استان را نیز یاری نماید.
البته بايد اذعان داشت عدم توفیق دانشگاه آزاد خرم‌آباد در ارتقاء رشته‌های تحصیلی فقط به رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی برمی‌گردد. این دانشگاه در توسعه تحصیلات تکمیلی به ویژه در مقطع دکترا توفیقات خوبی داشته است.
از سوی دیگر، تبدیل دانشگاه آزاد اسلامی خرم‌آباد از «بسیار بزرگ» به «جامع» می‌طلبد که این دانشگاه تلاش مضاعفی در راه‌اندازی هر چه سریع‌تر رشته‌های علوم پزشکی نماید ولی همچنان از وعده‌های پی‌گیری در این زمینه خبری در دست نیست!
بی‌شک راه‌اندازی رشته‌های بیش‌تر علوم پزشکی با توجه به امکانات مناسب مرکز استان و هیأت علمی تراز بالای موجود در دانشگاه علوم پزشکی لرستان از مقبولیت زیادی برای مشتاقان تحصیلات عالیه برخوردار بوده و می‌توان از این مقبولیت برای سبقت گرفتن ازشهرهای کوچک و ناشناخته در جذب دانشجو در واحد خرم‌آباد بهره‌های فراوانی به دست آورد. واحدی که عنوان "جامع" را یدک می‌کشد!
میرحسین  شیخی‌بهاروند / کارشناس ارشد روابط بین‌الملل
 
 
 

دیدگاه‌ها  

#1 علی-کامپیوتر 1394-10-16 10:29
از مقاله بسیار زیبای جناب شیخی بهاروند تشکر میکنم.
دانشگاه آزاد درود مدت هاست پرستاری رو راه اندازی کرده ولی آزاد خرم آباد امسال سال اولش بوده.
نقل قول کردن
#2 محمد 1394-10-16 11:50
چه اصراری هستش که هر دانشگاهی که بزرگ بود و هر تعداد رشته فراوان هم داشته باشه پزشکی هم بگیره!!؟؟ با احترام به همه پزشکان زحمت کش ولی متاسفانه یکی از معضلاتی که گریبان سلامتی مردم رو گرفته وجود پزشکانی هستش که سواد بالای پزشکی و علمی ندارن...
لازم است به عرض برسانم که دانشگاه تهران بیش از 50 هزار دانشجو داره و در رتبه بندی علمی دانشگاههای دنیا 600 و دانشگاه هاروارد 16 هزار دانشجو داره و در این رتبه بندی همیشه یکی از 3 رتبه اول رو داره. بنابراین لازم نیست مثل سالیان گذشته به دنبال کمی سازی بریم...
نقل قول کردن
#3 علی 1394-10-16 12:33
دلیلش جز كوتاهي مسئولین دانشگاه وبی تفاوتی مسئولین شهرمون نیست مشکلات امروز شهرمان نبود مردم ومسئولین دلسوز است.با تشکر
نقل قول کردن
#4 دانشجوی سابق 1394-10-16 12:57
باسلام،قابل ذکره که این دانشگاه در بخش تحصیلات تکمیلی به عنوان مثال: در یک رشته چندین گرایش رو داره ولی در بعضی رشته ها مثل رشته مهندسی صنایع حتی یک گرایش هم نداره در صورتیکه بیش از یک دهه هست که در مقطع کارشناسی دانشجو می پذیره...
نقل قول کردن
#5 رامین 1394-10-16 13:31
جانا سخن از زبان ما می گویی واقعا جای تاسف دارد که مرکز استان فاقد رشته های علوم پزشکی ازاد می باشد اتفاقا تا الان به شخصه با افراد زیادی از شهرهای مختلف برخورد داشته ام که پرسیده اند که خرم اباد در رشته های ازاد علوم پزشکی دارای دانشکده است و من مجبور شدم با کمال تاسف و شرمندی بگم نه مسولین دانشگاه ازاد خیلی کم کاری در این زمینه می کنند و داشجویان شهر ما برای یه رشته علوم پزشکی ازاد مجبورند اواره ی شهرهای غریب بشوند
نقل قول کردن
#6 لطیفی 1394-10-16 13:53
با سلام. شهر توانمند خرم آباد با مدیریت مجهز به اندیشه توسعه ،پتانسیل مرکزیت غرب کشور را دارد . به دلیل موقعیت استراتژیک و بی نظیر دانشگاه آزاد ، احداث بیمارستان پانصد تخته با هدف ارائه خدمات درمانی در سطح خارجی ، ملی و منطقه ای اقدامی راهبردی است. یا علی مدد .
نقل قول کردن
#7 بهرام 1394-10-16 13:59
گسترش رشته و شعب دانشگاه خوب است اما نباید هدف ایده آل باشد مخصوصا الان که دانشجو کم شده است بهتر است روی کیفیت کار کرد
نقل قول کردن
#8 ایراندوست 1394-10-16 14:54
اول اینکه دانشگاه آزاد بروجرد نه تنها بزرگترین واحد دانشگاهی استان است اولین دانشگاه (نه مرکز آموزش عالی و از این دست دانشکده ها) استان نیز بوده و البته بزرگترین دانشگاه غرب کشور بزرگتر از دانشگاه‌های رازی کرمانشاه، آزاد کرمانشاه، آزاد همدان، بوعلی سینا و ... است و اولین دانشگاه آزاد منطقه پنج نیز هست.
این‌که این همه القاب به دانشگاه آزاد خرم‌آباد چسبانده‌اید خود جای سئوال دارد ولی مطمئن‌ باشید تا وقتی سیاست حاکم بر دانشگاه علوم پزشکی لرستان درهای بسته است هرگز اجازه راه اندازی رشته های علوم پزشکی به شما داده نخواهد شد.
بزودی شاهد آغاز احداث بیمارستان تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی بروجرد خواهیم بود
نقل قول کردن
#9 دلتنگ 1394-10-16 15:17
دانشگاه ازاد خرم اباد از یک ساله پیش از حالت جامع به تک ستاره رسیده. بعد امسالم از مهرماه دانشجوی پرستاری پذیرفته و به دلیل به نرسیدن توافقات با بیمارستان ها هنوز مشکل دارد در اخذ مجوزهای رشته های پزشکی الان هم در دانشگاه ازاد ریزش دانشجو دیده می شود که الان این واحد دو سه سال قبل 22000 دانشجو داشته ولی الان فقط 8000 میل به درس خواندن در جامعه کم شده به دلیل انگیزه نداشتن اینده شغلی و شهریه زیاد دانشگاه ازاد و.....
نقل قول کردن
#10 شهروند 1394-10-16 15:21
با سپاس از نوشته خوب شما كه حقيقت تلخي است ولي به جرات ميتوان گفت رشته برستاري اين دانشگاه با جديت و همت دكتر عبدي نماينده كنوني خرم آباد صورت گرفته و جاي تاسف است كه دانشگاه آزاد هيچ ايده اي براي توسعه رشته هاي علوم پزشكي ندارد
نقل قول کردن
#11 بیرانوندی 1394-10-16 18:49
با سلام و عرص ادب خدمت نویسنده این مطلب بسیار عالی.امیدوارم مسولان دانشگاه توجه بیشتری کنن چون دانشگاه های پزشکی اونم ازاد در کل استانها به سرعت در حال رشد و اخذ کل رشته های پزشکی هستن
نقل قول کردن
#12 دانشجوی رشته پرستاری 1394-10-16 19:05
نویسنده محترم مقاله رشته پرستاری از سال گذشته در واحد خرم آباد راه اندازی شده و جنابعالی اطلاعاتتان ناقص است امیدوارم باقی تحلیل هایتان نیز مانند این بر اساس اطلاعات ناقص نباشد مؤید باشید
نقل قول کردن
#13 آرمین 1394-10-16 19:52
متاسفانه الان دوسه ترم هست رشته ای مثل علوم سیاسی ورودی نداشتیم و این احتمال وجود داره این رشته سال آینده منحل وحذف بشه
نقل قول کردن
#14 شريفيان 1394-10-17 00:32
به نقل از ایراندوست:
اول اینکه دانشگاه آزاد بروجرد نه تنها بزرگترین واحد دانشگاهی استان است اولین دانشگاه (نه مرکز آموزش عالی و از این دست دانشکده ها) استان نیز بوده و البته بزرگترین دانشگاه غرب کشور بزرگتر از دانشگاه‌های رازی کرمانشاه، آزاد کرمانشاه، آزاد همدان، بوعلی سینا و ... است و اولین دانشگاه آزاد منطقه پنج نیز هست.
این‌که این همه القاب به دانشگاه آزاد خرم‌آباد چسبانده‌اید خود جای سئوال دارد ولی مطمئن‌ باشید تا وقتی سیاست حاکم بر دانشگاه علوم پزشکی لرستان درهای بسته است هرگز اجازه راه اندازی رشته های علوم پزشکی به شما داده نخواهد شد.
بزودی شاهد آغاز احداث بیمارستان تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی بروجرد خواهیم بود

مسولاي دانشگاه آزاد خرم آباد ديديد اين اقاي ايراندوست از بروجرد با چه تحقيري نوشته اجازه نميده به دانشگاه؟
از فردا ببينم چكار ميكنيد و پس از رشته هاي ارشد و دكتري كه امسال اورديد ايا ميتونيد پزشكي هم سال ديگه بياريد يا حرف اين اقا درسته كه نميذاره شما بياريد ؟
نقل قول کردن
#15 استاد دانشگاه 1394-10-17 00:41
به نقل از دانشجوی رشته پرستاری:
نویسنده محترم مقاله رشته پرستاری از سال گذشته در واحد خرم آباد راه اندازی شده و جنابعالی اطلاعاتتان ناقص است امیدوارم باقی تحلیل هایتان نیز مانند این بر اساس اطلاعات ناقص نباشد مؤید باشید

شما ترم چندمي كه اينقدر ادعات ميشه ؟ اين مطلب را بخون
http://yaftenews.ir/notes/cultural/9717-danazk.html
نقل قول کردن
#16 رامین 1394-10-17 02:48
[quote name="ایراندوست "]اول اینکه دانشگاه آزاد بروجرد نه تنها بزرگترین واحد دانشگاهی استان است اولین دانشگاه (نه مرکز آموزش عالی و از این دست دانشکده ها) استان نیز بوده و البته بزرگترین دانشگاه
اين جور که شما می گوید دانشگاه اکسفورد در برابر دانشگاه بروجرد هیچی اگر شما 4رشته کاردانی علوم پزشکی ازاد اورده اید خرم اباد در دانشگاه علوم پزشکی فقط در4رشته دانشجوی رزیدنت یا متخصص داره که انشاءالله به زودی بسیار بیشتر از این هم خواهد شد و در حوزه ی علوم پزشکی شما قابل قیاس با خرم اباد نیستید ولی مرکز استان واقعا ظرفیت ایجاد رشته های علوم پزشکی ازاد رو هم داره و به حول و قوه ی الهی این رشته ها رو هم راه اندازی می کند ....
نقل قول کردن
#17 شهروند 1394-10-17 10:50
-3 #12 دانشجوی رشته پرستاری 1394-10-16 19:05
نویسنده محترم مقاله رشته پرستاری از سال گذشته در واحد خرم آباد راه اندازی شده و جنابعالی اطلاعاتتان ناقص است امیدوارم باقی تحلیل هایتان نیز مانند این بر اساس اطلاعات ناقص نباشد مؤید باشید

امسال اولين سالي است كه دانشگاه آزاد در رشته پرستاري پذيرش داره ، چطور شما ميگي سال گذشته در واحد خرم آباد راه اندازي شده ، خوب معلومه براي در رشته اي دانشجو جذب بشه بايد اول مقدماتش فراهم بشه
الان اين دانشگاه (آزاد خرم آباد) كه به ورطه ورشكستگي افتاده بايد به فكر تاسيس رشته هايي كه بازار كار دارن بپردازه كه مثل بقيه رشته ها فقط بيكار توليد نكنه
نقل قول کردن
#18 حمید ت 1394-10-17 22:55
خرم اباد دارای یکی ازبهترین و بزرگترین دانشگاه ملی در سطح کشور است.. و همچنین انشاءالله بزودی رشته های متعددو جدیدی در دانشگاه ازاد واحد خرم ابادشروع بکار خواهند کرد
نقل قول کردن
#19 رضایی 1394-10-19 11:46
به نقل از دلتنگ:
دانشگاه ازاد خرم اباد از یک ساله پیش از حالت جامع به تک ستاره رسیده. بعد امسالم از مهرماه دانشجوی پرستاری پذیرفته و به دلیل به نرسیدن توافقات با بیمارستان ها هنوز مشکل دارد در اخذ مجوزهای رشته های پزشکی الان هم در دانشگاه ازاد ریزش دانشجو دیده می شود که الان این واحد دو سه سال قبل 22000 دانشجو داشته ولی الان فقط 8000 میل به درس خواندن در جامعه کم شده به دلیل انگیزه نداشتن اینده شغلی و شهریه زیاد دانشگاه ازاد و.....

داداش بیخودی با اعداد بازی نکنید دانشگاه آزاد خرم آباد در دوران اوجش که سال 87-88 بود حدود 16000 دانشجو داشت.
نقل قول کردن
#20 رضایی 1394-10-19 11:51
به نقل از ایراندوست:
اول اینکه دانشگاه آزاد بروجرد نه تنها بزرگترین واحد دانشگاهی استان است اولین دانشگاه (نه مرکز آموزش عالی و از این دست دانشکده ها) استان نیز بوده و البته بزرگترین دانشگاه غرب کشور بزرگتر از دانشگاه‌های رازی کرمانشاه، آزاد کرمانشاه، آزاد همدان، بوعلی سینا و ... است و اولین دانشگاه آزاد منطقه پنج نیز هست.
این‌که این همه القاب به دانشگاه آزاد خرم‌آباد چسبانده‌اید خود جای سئوال دارد ولی مطمئن‌ باشید تا وقتی سیاست حاکم بر دانشگاه علوم پزشکی لرستان درهای بسته است هرگز اجازه راه اندازی رشته های علوم پزشکی به شما داده نخواهد شد.
بزودی شاهد آغاز احداث بیمارستان تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی بروجرد خواهیم بود

کی گفته بزرگترین دانشگاه منطقه 5 دانشگاه بروجردهست؟؟؟
دانشگاه آزاد اراک پس کجاست؟؟؟
بدجوری دچار توهم شدی!!!
نقل قول کردن
#21 رضایی 1394-10-19 12:01
در گذشته (دهه 80) به علت ریاست فردی که اصلتا اهل يكي از شهرهاي استان بود بر منطقه 5 دانشگاه ازاد اجازه دریافت مجوز به بسیاری از رشته های تحصیلی را به واحد خرم آباد ندادند.
همچنین دانشگاه آزاد خرم اباد در زمانی که دارای سرمایه زیادی بود (اواخر دهه 80 ) به علت ضعف مدیریت نتوانست رشته هاي خوب راه اندازي نمايد ولی مدیران زیرک و باعرضه واحد بروجرد به شدت پیگیر تصویب رشته های پرطرفدار بودند.
در کل می توان گفت
مشکل اساسی واحد برخي خرم آباد روسای سياسي و بدون استراتژی بلند مدت بوده اند
نقل قول کردن
#22 زارعلی 1394-10-19 12:51
تمامیت خواهی مرکز لرستان در زمینه پزشکی پایانی ندارد، شهرهای هم سطح بروجردو حتی پائین تر از بروجرد درای دانشگاه علوم پزشکی هستند در حالی که دانشگاه علوم پزشکی لرستان خرخره این شهر را گرفته و اجازه هیچگونه فعالیت موثر و مثبت دولتی به این شهر نمی دهد.
دانشگاه علوم پزشکی لرستام بعنوان نماینده عالی دولت در لرستان چه خدمتی به این شهر کرده؟
مراکز وابسته به دانشگاه آزاد مثل موسسات خصوصی و با هزینه تمام شده به مردم خدمات می دهند.
نقل قول کردن
#23 مجهول 1394-10-19 14:46
آقای ایراندوست من متاسفانه باید بگم دوترم بصورت مهمان از سر ناچاری مجبور شدم به بروجرد بیام.من در آن3سالی که در کرج درس خواندم بهترین دوران تحصیلی رو گذراندم اما متاسفانه این یک سال آنقد سخت و تلخ بر من گذشت که حاضر نیستم یک بار دیگر چشمم به آن دانشگاهی ک شما ادعا میکنید بهترین بیفتد.
متاسفانه نه رفتار مسئولان و نه رفتار اساتید دانشگاه خوب بود نه فضای این شهر. برید این حرفارو جای بزنید که از بروجرد و دانشگاش اطلاعی نداشته باشه.
به کوری چشم حسودان و با همت مسئولان عزیز خرم آباد رشته پزشکیم به لیست بالا بلند رشته های دیگر دانشگاه آزاد اضافه میشود و تو میمانی و حوضت
نقل قول کردن
#24 ایراندوست 1394-10-23 17:12
به نقل از رضایی:
به نقل از ایراندوست:
اول اینکه دانشگاه آزاد بروجرد نه تنها بزرگترین واحد دانشگاهی استان است اولین دانشگاه (نه مرکز آموزش عالی و از این دست دانشکده ها) استان نیز بوده و البته بزرگترین دانشگاه غرب کشور بزرگتر از دانشگاه‌های رازی کرمانشاه، آزاد کرمانشاه، آزاد همدان، بوعلی سینا و ... است و اولین دانشگاه آزاد منطقه پنج نیز هست.
این‌که این همه القاب به دانشگاه آزاد خرم‌آباد چسبانده‌اید خود جای سئوال دارد ولی مطمئن‌ باشید تا وقتی سیاست حاکم بر دانشگاه علوم پزشکی لرستان درهای بسته است هرگز اجازه راه اندازی رشته های علوم پزشکی به شما داده نخواهد شد.
بزودی شاهد آغاز احداث بیمارستان تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی بروجرد خواهیم بود

کی گفته بزرگترین دانشگاه منطقه 5 دانشگاه بروجردهست؟؟؟
دانشگاه آزاد اراک پس کجاست؟؟؟
بدجوری دچار توهم شدی!!!

کی گفت بزرگترین دانشگاه منطقه 5؟ گفتم غرب کشور ولی اگه نمیدونی بدون اولین واحد منطقه پنج واحد بروجرد بود و دبیرخانه منطقه 5 هم در بروجرد مستقر بود بعد رفت اراک
نقل قول کردن
#25 ایراندوست 1394-10-23 17:15
به نقل از مجهول:
آقای ایراندوست من متاسفانه باید بگم دوترم بصورت مهمان از سر ناچاری مجبور شدم به بروجرد بیام.من در آن3سالی که در کرج درس خواندم بهترین دوران تحصیلی رو گذراندم اما متاسفانه این یک سال آنقد سخت و تلخ بر من گذشت که حاضر نیستم یک بار دیگر چشمم به آن دانشگاهی ک شما ادعا میکنید بهترین بیفتد.
متاسفانه نه رفتار مسئولان و نه رفتار اساتید دانشگاه خوب بود نه فضای این شهر. برید این حرفارو جای بزنید که از بروجرد و دانشگاش اطلاعی نداشته باشه.
به کوری چشم حسودان و با همت مسئولان عزیز خرم آباد رشته پزشکیم به لیست بالا بلند رشته های دیگر دانشگاه آزاد اضافه میشود و تو میمانی و حوضت

البته راه‌اندازی این رشته ها همه با پول مردم است قبول دارم با تعصب نوشتم ولی تهش اینه باز با پول خودمون ساختیم اگر میتونستیم علوم پزشکی رو راضی کنیم باید پزشو میدادیم
ببخشید مکدر شدید
چی میشد ده تا دانشگاه علوم پزشکی تو این استان داشتیم بابا مایه بزارید امکانات جذب کنید
نقل قول کردن
#26 علی 1394-10-27 19:49
متاسفانه مسولین دانشگاه آزاد خرم آبادبجای اینکه در فکر تامین هییت علمی مورد نیاز دانشگاه باشند واینگونه نباشه که در برخی از گروه ها باداشتن 30نفر دانشجوی کارشناسی ارشد فقط یک عضوهیت علمی استادیار داشته باشند
نقل قول کردن
#27 محمدی 1394-10-27 22:28
سلام.اولا هم اکنون پزشک به اندازه کافی داریم .اما رشته پزشکی مثل سایر رشته های حقوق ادبیات مهندسی و کشاورزی نیست که هر دانشگاهی تدریس کند اولا هزینه ان برای دانشگاه سود اور نیست چرا پزشکی نیاز به جسد و تکنولوزی دارد رشته پزشکی در علوم پایه خود کنکور دارد که در سراسر کشور اجرا میشود و قبولی در علوم پایه مجوز ورود به مرحله بعدیست این نیست که استاد نمره دهد و تمام نه باید علم را داشته باشی .نکته بعدی وجه تمایز رشته پزشکی با رشته های دیگر مسئله جان انسانهاست اگر پزشکی علم نداشته باشه جان ادم بخطر می افتد حالا مهندسی نهایت پی یک ساختمانر اشتباه ترسیم کند مشگلی نیست یا وکیلی که قضاوتی انجام دهد که میدهد نه نمیشه دانشگاه ازاد کمالوند رشته پزشکی در حد و وثقش نیست هزینه اوره
نقل قول کردن
#28 T 1399-05-14 23:11
سلام ببخشید میخداستم بدونم امسال دانشجو کاردانی میگیره و اینک چ رشته هایی
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا