یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

نماينده مردم اليگودرز و عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با اشاره به بی‌توجهی مسوولان به انجام وظایف نظارتی خود گاهی محصولات کشاورزی را درگیر افزایش ۴ برابری می‌کند، گفت: افزایش تقاضا برای میوه نوبرانه دست دلالان را برای هر نوع قیمت‌گذاری باز گذاشته است.

 

به گزارش يافته، محمد‌تقی توکلی با بیان این که بالا رفتن تقاضا از سوی مردم برای خرید میوه‌های نوبرانه دلالان را به سمت بازار کشانده است، افزود: متأسفانه تفاوت قیمت میوه در باغ با میادین و بازار زمین تا آسمان بوده که این حاکی از فعالیت عمده دلالان است.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه تولید محصولات کشاورزی و میوه برای تولیدکنندگان سود چندانی ندارد، تصریح کرد: دخالت آزادانه دلالان در قیمت‌ها مصرف‌کننده را نیز متضرر و از خرید محصولات و میوه‌های گران منصرف کرده است.

این نماینده مردم در مجلس نهم با بیان این مطلب که پیش فروش محصولات کشاورزی به دلیل کمبود منابع مالی مورد نیاز برای تولید آفتی است که امروزه کشاورزان با آن دست‌و پنجه نرم می‌کنند، عنوان کرد: با نبود حمایت‌های لازم در بخش کشاورزی ماحصل کشاورز به جیب دلال می‌رود.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، از غیر‌ واقعی بودن قیمت میوه در میادین خبر داد و گفت: افزایش تقاضا برای میوه نوبرانه دست دلالان را برای هر نوع قیمت‌گذاری باز گذاشته است.

وی ادامه داد: بی‌توجهی مسوولان به انجام وظایف نظارتی خود گاهی محصولات کشاورزی را درگیر افزایش ۳ یا ۴ برابری می‌کند که این برای مصرف‌کننده عواقب خوبی ندارد.

توکلی با بیان این که تنظیم بازار برعهده وزارت صنعت، معدن و تجارت است، تصریح کرد: فشار بر زندگی مردم نتیجه اهمال در وظایف دستگاه‌های نظارتی بوده که اجازه هر نوع اقدامی را به دلالان داده است.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس با بیان این مطلب که جلوگیری از دست به دست گشتن محصولات و کالاهای مورد نیاز مردم در بین واسطه‌ها خود عاملی برای تثبیت قیمت‌ها است، یادآور شد: کمبود میوه در کشور به قدری نیست که قیمت‌ها را نجومی کند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، گفت: سوء‌استفاده سود‌جویان از توانایی خرید مردم در کلان‌شهر‌ها قیمت میوه را چندین برابر کرده که باید با نظارت مسوولان حباب قیمت ها برطرف شود.

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا