یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

استاندار لرستان گفت: دیوان محاسبات به عنوان یک دستگاه نظارتی نقش مهم و موثری در تامین و تضمین سلامت اداری و اجرای مقررات در سطح جامعه بر عهده دارد.

به گزارش يافته، "حبیب‌الله دهمرده" در بازدید از اداره کل دیوان محاسبات لرستان، افزود: نقش دیوان محاسبات در صیانت از قانون و نظارت بر حسن اجرای مقررات و آیین‌نامه‌ها بر اساس قانون اساسی‌، نقش تعیین کننده‌ای دارد.

وی با اشاره به این که دیوان محاسبات از این منظر دستگاهی حساس در کشور محسوب می‌شود، افزود: این سازمان در واقع مسوول حفاظت و حراست از بیت‌المال و فراهم کردن بستر استفاده درست و بهینه از اموال و منابع دولتی و ملی است.

استاندار لرستان اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین کارکردهای دیوان محاسبات در کشور، تاکید بر قانونمندی و قانونمداری مسوولین و شفاف‌سازی افکار عمومی و تبیین اقدامات و فعالیت‌های قانونی برای خدمت‌رسانی هر چه بیش‌تر به مردم است.

دهمرده افزود: یکی از برجستگی‌های کار فعالیت این سازمان، پیش‌گیری از اقدام غیرقانونی در اجرای کارها و برنامه‌های اداری است چرا که پیش‌گیری به مراتب بهتر و کم هرینه‌تر از برخورد پس از وقوع تخلف است.

وی با بیان این که انسان دارای ذات پاکی است، اظهار داشت: مدیران نظام جمهوری اسلامی همگی از سلامت و عزت نفس برخوردار هستند و خدمات ارائه شده به مردم دراین سال‌ها به خوبی تایید‌کننده این موضوع است.

دهمرده گفت: اما این موضوع دلیل نمی‌شود که نظارت بر روند فعالیت‌ها و اجرای درست قانون کم‌اهمیت تلقی شود، بلکه باید برای آگاه‌سازی افراد و آگاهی‌بخشی به جامعه در حوزه قوانین و مقررات بیش از پیش تلاش کنیم.

استاندار لرستان افزود: هدف در کارهای نظارتی، اصلاح امور برای تسهیل روند خدمت‌رسانی است و هیچ‌گاه هدف نظام از نظارت، مچ‌گیری برای برخورد با افراد نبوده است.

وی همچنین ارائه آموزش‌های نوین و ضمن خدمت به کارکنان را از راه‌کارهای موثر در پیش‌برد امور دستگاه‌های اجرایی عنوان کرد و گفت: این اقدام موجب اشراف بهتر و بیشتر کارکنان بر حوزه و بخش‌های ماموریتی دستگاه خواهد شد.

مدیر کل دیوان محاسبات لرستان نیز دراین دیدار با تاکید بر شعار "پیش‌گیری آری، مچ‌گیری نه"، اظهار داشت: دیوان محاسبات با همکاری دستگاه‌های اجرایی سعی در فراهم کردن بستر توسعه استان دارد.

 

 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا