یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

نماينده مردم دورود و ازنا و عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس با انتقاد از وضعیت تئاتر کشور، گفت: مسوولان وزارت ارشاد باید هنر تئاتر را از مظلومیت نجات دهند.

به گزارش يافته، عباس قائدرحمت با انتقاد از وضعیت تئاتر کشور، توضیح داد: اساساً هنر و به ویژه هنر تئاتر به دلیل این که کم‌تر مورد توجه مسوولان بوده در وضعیت مظلومانه‌ای قرار گرفته این در حالی است که گفته می‌شود تئاتر زیربنای داشتن سینما و تلویزیون حرفه‌ای است.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: هنر تئاتر مادر همه هنرهای تصویری دیگر مثل سینما و تلویزیون است از این رو باید توجه مضاعفی از سوی مسوولان فرهنگی کشور به آن وجود داشته باشد ولی متاسفانه چراغ این رشته هنری هر روز بیش از پیش رو به افول و خاموشی می‌گراید.

قائدرحمت با بیان این که فضاهای متعلق به این هنر مورد بی‌توجهی قرار گرفته، ادامه داد: ساختمان‌ها و فضاهای تئاتری کشور از غفلت‌زدگی مسوولان ارشاد رنج می‌برند و هر از گاهی بی‌توجهی آنها به جایی می‌رسد که شاهدیم کاشی‌های ساختمان تئاتر شهر تهران یک به یک به سرقت می‌روند.

وی ساختمان تئاتر شهر تهران را میراثی تاریخی‌‌هنری خواند و افزود:‌ مسوولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و نیروی انتظامی باید قدرتمندانه از ساختمان تئاتر شهر به عنوان مرکز اصلی پرورش این هنر مراقبت کنند تا این محل بدل به مکانی برای تجمع اراذل و اوباش نشود.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: پیشکسوتان رشته تئاتر همواره گلایه‌های زیادی را در مورد بی‌توجهی نسبت به این رشته بیان می‌کنند که در واقع گلایه‌های منصفانه و به حقی است و باید مسوولان مربوطه در برابر این مطالبات پاسخگو باشند زیرا هیچ کس به اندازه هنرمندان تئاتر که عمر خود را در صحنه‌های تئاتر گذرانده‌اند، درد این رشته را نمی‌داند.

 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا