یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

جلسه ستاد احیا زکات استان با حضور اعضای این ستاد در دفتر نماینده ولی فقیه در استان تشکیل شد.

به گزارش يافته، در اين جلسه نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرستان خرم‌آباد مهم‌ترین وظيفه این ستاد را بیان آثار زکات عنوان کرد و افزود: امکاناتی که در اختیار ستاد زکات استان قرار دارد باید برای ترویج و تبلیغ این فریضه الهی مورد استفاده قرار گیرد چرا که با تبیین آثار و برکات زکات انگیزه افراد برای پرداخت آن افزایش می‌یابد.

حجت‌الاسلام والمسلمين سيداحمد میر‌عمادی با اشاره به نقش موثر صدا و سیما و رسانه‌های مختلف بر تبلیغ فریضه زکات‌؛ تصریح کرد: با توجه به گستردگی جامعه هدف صدا و سیما‌، رسانه ملی می‌تواند در این زمینه ایفای نقش کند.

وي در ادامه نقش مبلغان دینی در این زمینه را بسیار پررنگ دانست و افزود: بر همین اساس می‌توان از ظرفیت روحانیان مستقر و طرح هجرت سازمان تبلیغات اسلامی بهره گرفت.

حجت‌الاسلام میرعمادی فلسفه زکات را کمک به فقرا و رفع فقر در جامعه اسلامی دانست و افزود: هدف اسلام از واجب کردن این فریضه‌ی الهی‌، زدودن چهره‌ی فقر از جامعه اسلامی و رفع فاصله طبقاتی می‌باشد.

در ادامه این نشست، مدیر کل کمیته امداد امام خمینی‌(ره) استان نيز گفت: سال گذشته بالغ بر 44 میلیارد ريال زکات از روستاییان در سطح استان جمع‌آوری شد و این مبلغ در 72 پروژه‌ی احداثی و 172 پروژه مرمتی هزینه شده است.

ولی‌الله منتظری ادامه داد: با توجه به میزان بارش باران در سال زراعی جاری پیش‌بینی می‌شود مبلغ 88 میلیارد ريال زکات امسال از کشاورزان استان جمع‌آوری گردد.

وي در پایان سخنان خود تصریح کرد: لرستان رتبه هفتم کشوری را در زمینه مشارکت‌های مردمی در سطح کشور دارا است.

 

 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا