یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

رئیس‌جمهور با رمز «یامهدی» دستور آغاز عملیات اجرایی احداث سد مخزنی معشوره کوهدشت لرستان را صادر کرد. به گزارش يافته، محمود احمدی‌نژاد پیش از ظهر روز شنبه با حضور در محل احداث سد مخزنی معشوره کوهدشت، ضمن بازدید از محل این سد با توضیحات کارشناسان و پیمانکاران، در جریان چگونگی و زمانبندی‌های انجام شده برای احداث سد مخزنی معشوره قرار گرفت.

با بهره‌برداری از این سد که بر روی رودخانه کشکان احداث می‌شود، 36 هزار هکتار از اراضی دیم دشت‌های کوهدشت، رومشکان و طرهان به کشت آبی تبدیل می‌شوند.

تولید انرژی برق آبی، مهار سیلاب، تأمین آب مورد نیاز بخش صنعت و آشامیدنی از جمله مزایای احداث سد معشوره در لرستان است.

پیش‌بینی شده است این سد در مدت 5 سال به بهره‌برداری برسد و از 250 میلیون مترمکعب آب تخصیص داده شده این سد برای مصارف کشاورزی، 17 میلیون متر مکعب برای مصارف شرب و 6 میلیون متر مکعب برای مصارف صنعتی اختصاص یابد.

احمدی‌نژاد با اشاره به توجه دولت به بخش آب و کشاورزی در طرح‌های توسعه‌ای، خواستار شتاب‌بخشی هر چه بیشتر به روند اجرای طرح‌های توسعه‌ای آبی و مهار آب‌های سطحی به منظور مصارف بخش کشاورزی، شد.

همچنين با حضور رييس‌جمهور آب‌گيري سدهاي ايوشان و مروک از جمله طرح‌هاي عمراني مهر ماندگار استان لرستان، آغاز شد.
احمدي‌نژاد در ادامه برنامه‌هاي سفر يک‌روزه خود به استان لرستان، دستور آغاز عمليات آب‌گيري دو سد، مروک و ايوشان استان لرستان را صادر کرد.
سد ايوشان با ظرفيت 51 ميليون مترمکعب ذخيره‌سازي و سد مروک نيز با 120 ميليون مترمکعب ذخيره‌‌سازي آب از طرح‌هاي مهر ماندگار استان لرستان به شمار مي‌رود براي اجراي اين دو طرح عمراني مهرماندگار حدود 2 هزار ميليارد ريال سرمايه گذاري شده است.
رييس‌جمهور در جريان اين مراسم اقدامات انجام شده در حوزه توسعه شبکه‌هاي آب کشور را رضايت‌بخش دانست و اظهار داشت: با توجه به اهميت بخش کشاورزي و حوزه آب در طرح‌هاي توسعه‌اي دولت، روند اجراي اين طرح‌ها در سال جاري در سطح کشور افزايش يافته است.
احمدي‌نژاد همچنين تلاش‌هاي صادقانه مجريان و دست‌اندرکاران اجراي طرح‌هاي توسعه منابع آب کشور را قابل تقدير و ستودني دانست.

 

 

 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا