یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

استاندار لرستان گفت: کارکرد اصلی و محوری روابط عمومی در دستگاه اجرایی، تسهیل فرآیند تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری در حوزه مدیریتی و افزایش و بهبود بهره‌وری مجموعه است.

به گزارش يافته، حبیب‌الله دهمرده در نشست شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان لرستان، افزود: روابط عمومی باید به عنوان چشم و گوش دستگاه و مجموعه مدیریتی و تصمیم‌گیر سازمان و دستگاه‌های اجرایی عمل کند.

وی اظهار کرد: تحقق این مهم و موفقیت مجموعه روابط عمومی در انجام وظایف و ماموریت‌های محوله و دریافت و ارائه اطلاعات بروز و منطقی، زمینه و بستر مناسب برای فعالیت و تصمیم‌گیری مدیران را فراهم می‌کند.

استاندار لرستان گفت: نقد علمی و کارشناسی موضوعات و ارائه راه‌کارهای علمی و عملی در تسهیل امور و فرآیند خدمت‌رسانی باید محور و ملاک اصلی کار در روابط عمومی‌ها باشد.

وی تصریح کرد: روابط عمومی‌ها باید به عنوان حلقه ارتباطی میان درون و بیرون سازمان و برقرار کننده تعامل و ارتباط میان دستگاه حاکمیتی و مردم عمل کند.

دهمرده افزود: اشراف اطلاعاتی دقیق و مستمر بر رویدادها و وقایع پیرامون و مرتبط با دستگاه و ارائه این اطلاعات به صورت آمار و ارقام دقیق و کاربردی به نهاد مدیریتی سازمان‌ها، از مهم‌ترین و اصلی‌ترین وظايف و کارکردهاي روابط عمومی در سازمان‌های اجرایی است.

استاندار لرستان گفت: بر همین اساس و به دلیل نقش و جایگاه مهم روابط عمومی در روند فعالیت‌ها، تهیه و تدوین نقشه راه بر اساس معیارهای علمی و کارشناسی، یکی از نیازهای اساسی در روند موفقیت مجموعه روابط عمومی محسوب می‌شود.

نماینده عالی دولت در لرستان با بیان این که روابط عمومی‌ها عامل مهمی در موفقیت دستگاه و دست‌یابی به اهداف هستند، تاکید کرد: نبود طرح و نقشه راه با نگاه کلی و کلان و ناتوانی در شناسایی استعدادها و ظرفیت‌ها و منابع موجود از عوامل و موانع اصلی در عدم موفقیت روابط عمومی و دستگاه اجرایی است.

استاندار لرستان، پرهیز از اقدامات سلیقه‌ای و توجه جدی به اصول علمی و کارشناسی و استفاده از افراد متخصص و کارشناس در حوزه روابط عمومی‌ها نیز از جمله نیازها و اصول اولیه در بهره‌مندی از نقش و جایگاه روابط عمومی است.

دهمرده افزود: استفاده مطلوب و منطقی از جایگاه و کارکردهای حرفه‌ای و کارشناسی نهاد روابط عمومی در برقراری یک ارتباط و تعامل دو سویه درون و برون سازمانی، از ابزارهای موثر در موفقیت و کارآمدی مدیران دستگاه‌ها و سازمان‌های اجرایی است.

در ابتدای این نشست، محمد آریان‌پور مدیر کل روابط عمومی استانداری و رییس شورای هماهنگی روابط عمومی‌‌های استان لرستان، گزارشی از روند فعالیت‌ها و اقدامات این شورا را ارائه کرد.

 

 

 

 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا