یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

چهارمین جلسه ستاد پیش‌گیری از جرائم انتخاباتی استان لرستان با حضور رئیس کل دادگستری لرستان و معاونان وي، رئیس هیأت نظارت بر انتخابات شورای نگهبان استان لرستان، رئیس سازمان بازرسی استان لرستان، نمایندگان ارشد نیروی انتظامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نمایندگان حقوقی فرمانداری و استانداری، کارشناسان قضایی و انتظامی در سالن جلسات دادگستری کل استان لرستان برگزار گردید.

به گزارش يافته، رئیس کل دادگستری لرستان در این جلسه بیان داشت: اکنون که کشور در آستانه دور دیگری از انتخابات ریاست جعفر بدري- رييس دادگستري لرستان- يافته نيوزجمهوری قرار گرفته است عبرت‌آموزی از گذشته می‌تواند برای مردم و نامزدهای انتخاباتی مفید باشد.

"جعفر بدري تصريح كرد: متأسفانه از هم‌اکنون بعضی از نامزدهای انتخاباتی به جای ارائه راه حل مشکلات و حل مسائل و مشکلات موجود، به دامن زدن به اختلافات بیش‌تر و رسانه‌ای کردن آنها روی آورده‌اند، رویکردی که ممکن است در دراز‌مدت هزینه‌های سنگینی برای نظام و‌ کشور داشته باشد.

وي در ادامه افزود: آزادی بیان دستاورد ارزشمندی است که پس از سال‌ها مبارزه درفضای سیاسی کشور ایجاد شده است، آزادی بیان باید در خدمت پیشرفت، اتحاد و انسجام ملی، توسعه و ثبات کشور به کار گرفته شود و بستر نقدهای عالمانه و منصفانه را فراهم کند، اما متأسفانه التهاب فضای سیاسی انتخابات ریاست جمهوری بهانه‌ای برای تخریب و ویران کردن بنیادهای اعتماد و انسجام ملی در کشور شده است.

رئیس کل دادگستری با بيان اين كه این روزها نامزدهای ریاست جمهوری و طرفداران آنها به درگیری‌های بی‌فایده روی آورده‌اند افزود: متاسفانه هر کدام از كانديدها دیگری را متهم به مسائلی می‌کنند که به هیچ عنوان به نفع کشور و منافع ملی نیست. بالا رفتن جنجال ها نه تنها به حل مسائل و مشکلات کشور کمکی نمی‌کند بلکه به جریان‌های مخالف نظام و ثبات کشور فرصت می‌دهد در فضای ملتهب سیاسی اهداف خود را دنبال نمایند.

رئیس شورای قضایی استان در این جلسه اظهار داشت: در ساختار نظام ساز و کار رسیدگی به پرونده افراد متخلف و مجرم، کاملاً روشن و مستند پیش‌بینی شده است و دستگاه قضایی مکلف به رسیدگی به این گونه امور است.

بدري تاكيد كرد: چه لزومی دارد به جای رسیدگی به تخلفات و جرائم افراد در محاکم صلاحیت افراد در محاکم صلاحیت‌دار قضایی آنها را رسانه‌ای کرد؟

وي افزود: در فضای شکننده و پر از التهاب سیاسی اگر مشکل‌تراشی، تخریب‌ها و تهمت‌زدن‌ها ادامه یابد و تمامی دستاوردهای دولت‌های پیشین نادیده گرفته شود، اعتماد ملی به شدت آسیب می‌بیند.

بدري ریشه بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی و شیو‌ه‌های نامعقول و نادرست سیاسی را در بداخلاقی‌های سیاسی برخی سیاستمداران دانست و گفت: هر گاه ارزش‌ها و‌ معیارهای بنیادی عملکرد، مورد بی‌مهری و غفلت قرار گیرد زمینه سقوط اخلاقی و انحطاط جامعه فراهم می‌گردد و جامعه‌ای که چنین محوری را از دست بدهد چیزی برایش باقی نمي‌ماند.

رئیس کل دادگستری لرستان در پایان به نامزدها در خصوص استفاده از اماکن و امکانات دولت در جریان تبلیغات انتخاباتی و تخریب و توهین به نامزدهای دیگر هشدار داد.

همچنين مقرر گردید مأموران نظامی و انتظامی موارد تخلف نامزدها و طرفداران‌شان را فوراً به مرجع قضایی گزارش نمایند و رسانه‌ها و بخصوص صدا وسیما تنویر افکار عمومی را در دستور کار خود قرار دهند و با آگاهی‌بخشی در خصوص شرایط و وظایف هر یک از نامزدهای انتخاباتی به تشریح مصادیق جرائم انتخاباتی بپردازند.

 

 

علی سبزواری

 

 

 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا