یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

با حکم سرهنگ محمد کربلایی‌حریری فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی کشور، سرهنگ دوم عباس دولتشاهی به عنوان سرپرست فرماندهی یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان لرستان منصوب شد. به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی اداره کل میراث فرهنگی‌، صنایع دستی و گردشگری لرستان، مدیر کل میراث لرستان در اين مراسم گفت: همکاران یگان سرهنگ دوم عباس دولتشاهی سرپرست فرماندهی یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان لرستانحفاظت میراث فرهنگی استان لرستان با توجه به این که از حقوق و مزایای کمتری نسبت به سایر همکاران اداره کل و حتی در سطح کشور دارند اما بسیار فعال و کوشا می‌باشند و با جان و دل در این راه قدم بر می‌دارند.
عبدالرضا مهاجری‌نژاد افزود: با توجه به فعالیت‌های همکاران یگان حفاظت، بر آن شدیم تا احکام دوستان را اصلاح کنیم چرا که میان ایشان و سایر همکاران تفاوتی وجود ندارد و فقط نوع وظایف فرق می‌کند.
وی گفت: با تمام وجود، هر امکاناتی که لازم باشد در خدمت فرمانده جدید یگان حفاظت قرار خواهیم داد و به همراه سایر همکاران از خدمت به این حوزه دریغ نمیکنیم. همچنین پیشنهادات، راهنمایی‌ها و کمکهای آقای دولتشاهی را برای حفاظت هرچه بهتر آثار تاریخی استان بکار خواهیم برد.
وی با اشاره به این که حدود 5 هزار اثر تاریخی در استان وجود دارد افزود: با تعداد 50 نفر نیرو در استان برای حفظ این آثار کار قابل توجهی نمیتوان انجام داد و ما فقط می توانیم به عنوان یک عامل بازدارنده مفید واقع شویم.
مدیر کل میراث فرهنگی‌، صنایع دستی و گردشگری استان لرستان با اشاره به این که بهترین راه حفظ آثار تاریخی، ورود خود مردم به این حوزه است افزود: بهترین راه، پشتیبانی از یگان حفاظت، پاسداران فرهنگی و انجمن‌های میراث فرهنگی است که با درایت و نگاه مثبت می توان پل ارتباطی با مردم برقرار نموده و آثار را حفظ کنیم.
وی گفت: تا زمانی که احساس نکنیم این آثار متعلق به خودمان است و در ذهن‌مان تعلق خاطر وجود نداشته باشد، این پریشان حالی وجود دارد.
وی با اشاره به الگوهایی که در مورد حفظ آثار وجود دارد گفت: خوشبختانه با کمک کارکنان یگان حفاظت و سایر همکاران توانستیم یک پل ارتباطی بین انجمنها برقرار کرده و آنان را به فعالیت تشویق کنیم.
وی افزود: فعلاً دو همایش تجلیل از پاسداران فرهنگی برای 4 شهر خرم‌آباد، دوره چگنی، کوهدشت و رومشگان برگزار شده و برای سایر شهرهای استان نیز تامین اعتبار گردیده که در آستانه برگزاری می باشد.
آقای مهاجری نژاد با اشاره به جرمهای مربوط به حوزه میراث فرهنگی افزود: این جرم‌ها در دو جنبه عدم آگاهی و سوداگری قابل توجه است که ابتدا در بحث ناآگاهی، وظیفه ماست که اطلاع رسانی کنیم.
وی با اشاره به اتفاقات سازماندهی شده سوداگران آثار تاریخی که در شهرستان الیگودرز در رابطه با سکه‌های تقلبی رخ می‌دهد گفت: در مورد فسادی که ما اکنون شاهد آن هستیم و باندهایی که با فعالیت خود، پول نامشروع وارد جامعه می‌‌کنند، از نیروی انتظامی که واقعا همیشه با مردم هستند و زحمات آنها ستودنی است می خواهیم با توجه به بحث مسائل اجتماعی و حتی سیاسی، به این موارد به عنوان یک موضوع جدی و بحث کلان نگریسته و خواهان پیگیری این موضوع هستیم.
در پايان اين مراسم سرهنگ دوم عباس دولتشاهی از مدیران ارشد ناجا و دارای 18 سال سابقه مدیریتی در بخش‌ها مختلف به عنوان سرپرست يگان حافظت معرفي شد و از زحمات سرهنگ علي حاجی‌زاده فرماندهی یگان حفاظت میراث فرهنگی استان لرستان كه از 20 اردي‌بهشت امسال تا كنون عهده‌دار اين سمت  بود، تقدير به عمل آمد.
 

دیدگاه‌ها  

#1 کیوان 1393-12-04 18:32
مدیر کل میراث فرهنگی‌، صنایع دستی و گردشگری استان لرستان با سلام از اینکه به فکرقلعه هستید ممنون ولی اثار باستانی لرستان فقط قلعه نیسست پل شکسته ای است که کانل تخریب شده و قسمتی از ان هم به سبک جدید ترمییم شده وحریم ان نیز روز به روز داره ساخت ساز میشه و ما هنوز توی دعوا های که هیج نفعی برای شهرمون نداره هستیم سنگ نوشته هم همونطور گذاشتیم وهیچ به فکرش نیستیم منار هم جندین سال که بار فروشی ازش خارج شده وهیجفکری برای ازاد سازیش نکردیم از سایت محترم یافته می خوایم این موضوعات را سوال بفرمایند که تا کی ما بایذ با حسرت به اینا نگاه کنیمم
نقل قول کردن
#2 حسين 1393-12-04 23:15
مهاجري اميد خدا كي عزل ميشه ،؟؟؟؟
نقل قول کردن
#3 اكبري 1393-12-04 23:18
بايد ديد جناب سرهنگ تا كي ميتونه دوام بياره
نقل قول کردن
#4 علی حاجی زاده 1394-01-24 21:37
سعدیا مرد نکو نام نمیرد هرگز مرده آن است نامش به نکویی نبرند
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا