یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

فرماندار خرم‌آباد از آغاز برداشت گندم و جو از 80 هزار هكتار اراضي تحت كشت اين دو محصول از اوايل خرداد در شهرستان خرم‌آباد خبر داد.

 

به گزارش يافته، مرتضي ولي‌پوري در جلسه كميته برداشت محصولات كشاورزي كه در فرمانداري اين شهرستان برگزار گرديد، در سخناني به تشريح وضعيت اراضي كشاورزي شهرستان پرداخت و اظهار داشت: امسال 80 هزار هكتار از اراضي شهرستان خرم‌آباد زير كشت گندم و جو رفته است كه از اين ميزان بيش از 12 و 800 هكتار به كشت گندم آبي، بيش از 48 هزار هكتار به كشت گندم ديم 1500 هكتار به جو آبي و 17 هزار هكتار به كشت جو ديم اختصاص يافته است.

وي در ادامه بيان داشت:  با توجه به شرايط خاص اقليمي شهرستان برداشت گندم از اوايل خرداد آغاز و تا اواخر مرداد به مدت سه ماه ادامه خواهد داشت.

ولي‌پوري در بخش ديگر از سخنان خود به خريد گندم از كشاورزان در سال زراعي جاري اشاره نمود و گفت: همه تمهيدات لازم براي تسهيل در امر خريد گندم كشاورزان و صرفه‌جويي در وقت و هزينه آنان صورت پذيرفته كه در همين راستا با همكاري بخشداران مراكز خريد گندم در مراكز بخش‌هاي شهرستان نيز داير خواهد شد تا كشاورزان بتوانند راحت تر گندم توليدي خود را به مراكز خريد عرضه نمايند.

فرماندار خرم آباد افزود: بر اساس توافقات صورت پذيرفته بين مسوولان جهادكشاورزي و بانك سپه بعنوان بانك عامل مقرر گرديد كه وجه خريد گندم كشاورزان در اسرع وقت به آنان تحويل داده شود.

اتخاذ تمهيدات لازم درخصوص آماده‌سازي سيلوها و انبارهاي مراكز خريد گندم قبل از آغاز فصل برداشت، تأمين سوخت كمباين‌ها و دستگاه‌هاي كشاورزي، جلوگيري از وقوع آتش‌سوزي در منابع طبيعي‌، تعيين نرخ ساعت كاري ادوات كشاورزي به ويژه كمباين‌ها، بررسي و تاييد وضعيت باسكول‌هاي توزين محصولات كشاورزي توسط اداره كل استاندارد استان از ديگر مباحث مطرح شده در اين جلسه بود كه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

 

 

 

كامبيز نورخدايي

 

 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا