یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

رييس سازمان صنعت، معدن و تجارت بروجرد در نشست با سفير تايلند گفت: در ايران توليد و تجارت با هم ادغام شده و اين يك نقطه‌ي مثبت در انجام كارهاي توليدي است.

به گزارش يافته، مرضيه مرادي با بيان اين‌كه در بروجرد 492 كارخانه‌ي فعال وجود دارد، ادامه داد: بروجرد 37 درصد از كل صنعت استان لرستان را به خود اختصاص داده است.

وي با اشاره به اين‌كه واحدهاي فعال بروجرد بيشتر صادرات‌محور است، اعلام كرد: از 67 ميليون دلار صادرات استان لرستان مبلغ 41 ميليون دلار از شهرستان بروجرد صادر شده است.

رييس سازمان صنعت، معدن و تجارت بروجرد به واحدهايي كه محصولات و توليدات خود را به كشورهاي ديگر صادر مي‌كنند اشاره كرد و گفت: شركت‌هايي هم‌چون نساجي بروجرد، داروسازي اكسير (توليد داروهاي انساني)، دام‌لران (توليد داروهاي دامي)، محصولات سماور، ظروف تفلون و بسياري از واحدهاي ديگر در شهرستان بروجرد صادرات انجام مي‌دهند.

مرادي از 120 واحد سنگ‌بري به عنوان يكي از مشخصه‌هاي بروجرد نام برد و افزود: اين تعداد واحد سنگ‌بري قابليت صادرات و نيز افزودن خطوط توليد را در اين قسمت داراست.

وي ادامه داد: هم‌چنين بروجرد داراي پهنه‌ي معدني وسيع در استان لرستان است و در كنار اين صنعت بازرگانان قوي و كارآمدي در بحث تجارت فعال هستند.

رييس سازمان صنعت، معدن و تجارت بروجرد در بخش ديگري از سخنان خود تعداد كارت‌هاي بازرگاني صادر شده در بروجرد را 350 كارت اعلام كرد و گفت: بسياري از بازرگانان بروجرد كانال ارتباطي بين استان‌هاي هم‌جوار و گاهاً شاخص در كشور هستند.

مرادي با تأكيد بر اين‌كه سازمان متبوع‌اش تمايل دارد ارتباط خوبي بين بازرگانان تايلند و لرستان فراهم آورد، تصريح كرد: برنج تايلند و بسياري از محصولات ديگر شاخص است كه مي‌توانيم تبادلات بازرگاني خوبي داشته باشيم.

وي اضافه كرد: قدمت صنعتي بروجرد در برخي از موارد به قبل از اصفهان بر مي‌گردد و پذيراي بازرگانان تايلندي هستيم.

 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا