یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

سفير تايلند در ايران كه به دعوت اتاق بازرگاني، صنايع‌، معادن و كشاورزي خرم‌آباد به لرستان سفر كرده بود، در سومين روز از سفر خود وارد بروجرد شد.

به گزارش يافته، «آدام‌ساك سريتانگوس» و هيأت همراه در ورودي شهر بروجرد مورد استقبال مسوولان و فعالان اقتصادي اين شهرستان قرار گرفتند، به طوري‌كه وي با ديدن جمعيت استقبال‌كنندگان معترف شد مهمان‌نوازي و استقبال بروجردي‌ها بيش‌تر از حد انتظارش بود.

وي در ادامه از كارخانجات نساجي بروجرد بازديد كرد و هم‌چنين در نشست مشترك با فعالان اقتصادي شهرستان بروجرد حضور يافت.

سفير تايلند بيان داشت: بازديد از بروجرد براي بنده و هيأت همراه افتخار است و جا دارد از مردم و مسوولان به خاطر استقبال گرم تشكر و قدرداني كنم؛ چرا كه اين حركت آن‌ها بيش از انتظار ما بود.

سريتانگوس با بيان اين‌كه قبل از بازديد از كارخانه‌ي نساجي بروجرد، سنگ‌بري خرم‌آباد و شركت شير پگاه لرستان فكر مي‌كردم لرستان استان كوچكي است، ادامه داد: اين در حالي است كه با بازديد از بروجرد متوجه شدم اين شهرستان كوچك نيست.

وي با تأكيد بر اين‌كه من نيامده‌ام كه سطح كشور خود را ارتقا دهم، افزود: تايلند نياز به ارتباط و استفاده از پتانسيل‌هاي فراوان در بروجرد دارد و فرصت مناسبي است كه لرستان را با تايلند پيوند دهد.

سفير پادشاهي تايلند در تهران با بيان اين‌كه كشورش به اين ارتباط نياز دارد،‌ به ديدار با اعضای اتاق خرم‌آباد اشاره كرد و گفت: در اين ديدار نظرات خود را به يكديگر منتقل كرديم و متوجه شديم در لرستان پتانسيل‌هاي فراواني نهفته است.

سريتانگوس اشاره كرد: ايران گندم فراوان، ميوه و مواد غذايي متنوعي دارد كه نياز است آن‌ را وارد كنيم، در عوض ما نيز برنج و كائوچو داريم كه ايران به آن نياز دارد.

وي بر مبادله‌ي كالا به كالا بين ايران و تايلند تأكيد كرد و بيان داشت: ايران سنگ معدني گرانيت دارد، در حالي كه تايلند از اين نعمت بي‌بهره است. ما نياز داريم سنگ از ايران وارد كنيم.

سفير پادشاهي تايلند در تهران بر ارتباطات مردم با مردم تأكيد و تصريح كرد: مردم هر دو كشور بايد توانمندي‌هاي متقابل را با چشم خود درك كنند؛ شايد مطالبي را كه من درباره‌ي كشورم مي‌گويم را شما باور نكنيد، به همين خاطر پيشنهاد مي‌كنم از شما و مردم ايران كه به تايلند سفر كنند و از نزديك ظرفيت‌هاي اين كشور را ببينند و هم‌چنين مردم كشورم را هم دعوت خواهم کرد که به ايران بیایند.

سريتانگوس در ادامه از اعضاي اتاق خرم‌آباد دعوت كرد كه با فعالان اقتصادي و اعضاي اتاق تايلند ديدار داشته باشند.

وي خطاب به فعالان اقتصادي بروجرد گفت: قبل از اين‌كه چيزي بخيريد و بفروشيد بايستي بازاريابي كنيد؛ مردم، سلايق و ديدگاه‌هاي آن‌ها را بشناسيد و مطابق با آن محصول عرضه كنيد.

سفير تايلند در تهران با تأكيد بر اين‌كه لرستان و تايلند مي‌توانند دوستان خوبي براي هم باشند، تصريح كرد: براي استمرار آن ارتباط مهم است.

سريتانگوس در ادامه؛ ايران را سرزميني با منابع غني گاز، نفت و گندم فراوان توصيف كرد و گفت: تايلند نمي‌تواند گندم توليد كند و ذخایر گاز و نفت ندارد، به همين دليل به ايران نياز دارد و ايران هم به برخي از مواد غذايي موجود در تايلند محتاج است.

 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا