یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مسئول جدید مطبوعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، از تشکیل یک تیم جهت ساماندهی ترتیبِ نشرِ نشریات مکتوب در لرستان خبر داد.
سيد مصطفي جهانبخت مسوول مطبوعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستانبه گزارش منار، "سید مصطفی جهان‌بخت" مسئول جدید مطبوعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، از تشکیل یک تیم جهت ساماندهی ترتیبِ نشرِ نشریات مکتوب در لرستان خبر داد و اظهار کرد: به‌زودی چند تن از کارمندان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جهت ساماندهی نشریات مکتوب به این واحد منتقل می‌شوند.
وی افزود: افراد مذکور نویسنده، صاحب کتاب و از اهالی مطبوعات هستند که در اولین گام به بررسی ترتیب نشر نشریات مکتوب و کیفی‌سازی آنها می‌پردازند.
جهان‌بخت در رابطه با لزوم کار گروهی در واحد مطبوعات استان گفت: با توجه به تعداد زیاد نشریات در استان لرستان و فعالیت آنها، کار گروهی در این واحد اجتناب‌ناپذیر است و کار فردی جواب‌گو نیست.
مسئول مطبوعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان از تحلیل رسانه‌ها و مطبوعات استان خبر داد و گفت: طی بررسی انجام شده پایگاه‌های خبری فعال در استان شناسایی شده‌اند و به‌زودی با پایگاه‌های خبری بدون مجوز، از طرف اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان برخورد خواهد شد.
جهان‌بخت تصریح کرد: پایگاه‌های خبری فعال باید جهت دریافت مجوز اقدام کرده و در اولین فرصت با همکاری واحد مطبوعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان درخواست مجوز بدهند.
وی در رابطه با فعالیت خبری وبلاگ‌ها نیز گفت: به‌زودی وبلاگ‌های خبری نیز با همکاری واحد رایانه اداره کل، شناسایی و رصد می‌شوند.
مسئول مطبوعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اظهار تاسف از عدم اقدام مدیران برخی از پایگاه‌های خبری جهت دریافت مجوز، گفت: برخی از سایت‌های خبری هیچ‌گونه مشخصاتی از مدیران خود در سایت درج نمی‌کنند و زحمت خبرنگارانی را که برای تهیه خبر تلاش می‌کنند صرفا با کپی کردن از بین می‌برند.
جهان‌بخت خاطرنشان کرد: بعضی افراد فکر می‌کنند فعالیت در فضای مجازی موجب می‌شود تا همه موارد مربوط با این فعالیت نیز مجازی بوده و هیچ بار حقوقی نداشته باشد در حالی‌که این‌گونه نیست. نشریات الکترونیکی نیز مانند نشریات کاغذی باید نسبت به درج نام مدیرمسئول و صاحب امتیاز اقدام کنند.
گفتنی است سیدمصطفی جهان‌بخت به تازگی از طرف مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان به‌عنوان مسئول مطبوعات این اداره کل منصوب شده است.
وی دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فارسی و همچنین مدرک کارشناسی زبان و ادبیات انگلیسی است.
جهان‌بخت فعالیت هنری خود را از سن 17 سالگی با هنرجویی در کلاس درس داوود یاراحمدی در رشته‌های کاریکاتور و گرافیک شروع کرده است.
کاریکاتورهای جهان‌بخت تا به حال در چندین نمایشگاه‌ داخل و خارج از کشور به نمایش درآمده است.
کاریکاتورهایش در مطبوعات مختلف از جمله جام جم، قبسات(وابسته به پژوهش‌گاه فرهنگ و اندیشه اسلامی)، کیهان هوایی(ویژه ایرانیان خارج از کشور)، موعود و نشریات بومی مانند آفتاب لرستان، بامداد لرستان و رشید به چاپ رسیده است.
از دیگر فعالیت‌های مطبوعاتی وی چاپ چندین مقاله و ترجمه در نشریات است.
وبلاگ‌نویسی در زمینه مطالب هنری از علاقه‌مندی‌های جهان‎بخت به شمار می‌رود.
از مسئولیت‌های سید مصطفی جهان‌بخت می‌توان به مسئولیت امور جشنواره‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، مسئولیت دبیرخانه تئاتر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، مسئولیت دبیرخانه جشنواره رضوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، نمایندگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در شهرستان دوره، مسئولیت امور هنری و موسسات در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خرم‌آباد، مسئولیت روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خرم‌آباد، مدیریت مجتمع فرهنگی هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خرم‌آباد اشاره کرد.
 

دیدگاه‌ها  

#1 بچه علوي 1393-10-11 13:21
بدتون نياد ولي بعضي از خبرنگارا لرستان خيلي بيسوادن شايد برا همينه دزدي ميكنن . براي اين نوشتم دزدي كه كارشون از نظر كپي كردن بدون ذكر منبع فرقي با دزدي نداره
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا