یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

نماينده مردم پل‌دختر و نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با اشاره به این که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از نبود ثبات مدیریت رنج می‌برد، گفت: متاسفانه متولیان امر سلامت وظایف خود را فراموش کرده و همواره از افزایش نرخ ارز و تحریم‌ها، به عنوان گرانی هزینه بهداشت و درمان یاد می‌کنند.

به گزارش يافته، دكتر علی کائیدی در مورد افزایش هزینه‌های دندانپزشکی در کشور، افزود: امروزه وضعیت سلامت کشور در وضعیت بحرانی قرار دارد که لازم است با مدیریتی درست و گسترش نظارت‌ها آن را مهار کرد.

نماینده مردم پل‌دختر در مجلس شورای اسلامی، با طبیعی‌ خواندن گرانی تجهیزات پزشکی و دندانپزشکی، ادامه داد: این گرانی طبیعی است اما نباید به حال خود رها شود، اما این احساس وجود دارد که متولیان سلامت دهان و دندان افزایش قیمت‌ها در حوزه دندانپزشکی را رها کرده‌اند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با انتقاد از این که همیشه  آسیب‌های ناشی از گرانی خدمات در بخش سلامت دهان و دندان گریبانگیر مردم می‌شود، تصریح کرد: درست است که بخشی از این گرانی ناشی از افزایش نرخ ارز و وجود تحریم‌ها در کشور است اما نباید همه چیز را به گردن این دو مشکل انداخت؛ متاسفانه متولیان امر سلامت وظایف خود را فراموش کردند و همواره از این دو معضل به عنوان گرانی هزینه بهداشت و درمان یاد می‌کنند.

وی، با تاکید بر این که پیشگیری مهم‌ترین موضوعی است که در آینده هزینه‌های ما را کم می‌کند، یادآور شد: با وجود آنکه می‌توان با آموزش درست برای حفظ سلامت دهان و دندان پیشگیری‌های لازم را انجام داد، اما وزارت بهداشت هیچ برنامه‌ای برای انجام این کار ندارد.

کائیدی، با بیان این که به ندرت وزارت بهداشت مسواک یا خمیردندان رایگان در اختیار دانش‌آموزان قرار داده است، افزود: نبود مدیریتی خلاق و پویا معضل مهمی در وزارت بهداشت است که این مهم ضربه سنگینی به حوزه سلامت وارد می‌کند.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، گفت: با توجه به این که بهداشت و سلامت کشور باید در سال ۱۴۰۴ رتبه اول منطقه را داشته باشد اما به دلیل نبود ثبات مدیریت در این وزارتخانه نتوانستیم قدم‌های اولیه را برای رسیدن به این اهداف برداریم.

 

 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا