یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مدیرکل منابع طبیعی لرستان اعلام کرد برای احیای جنگل‌های استان محدودیت اعتباری نداریم.

به گزارش واحد مرکزی خبر، مهرداد بهاروندی با بیان این که برنامه احیای جنگل‌های بلوط لرستان با استفاده از کاشت نهال اجرا می‌شود گفت: این نهال‌ها از گونه‌های مقاوم هستند و کاشت به‌صورت پایلوت آن‌ها از هفته گذشته در سطح یک‌صد هکتار از جنگل‌های بلوط مله‌شبانان شهرستان چگنی آغاز شده است.

بهاروندی با بیان این که اقدامات لازم برای انجام کاشت نهال در این منطقه انجام شده است افزود: همچنین با نظارت اداره کل منابع طبیعی استان درختانی که به بیماری زوال بلوط مبتلا شده‌اند قطع می‌شوند .

وی با اشاره به موضوع احیا و همچنین چاله‌کنی برای کاشت نهال در مناطق مختلف استان گفت: این اقدام در اجرای دستورالعمل سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور انجام می‌شود‌.

مدیرکل منابع طبیعی لرستان با اشاره به سطح جنگل‌های پیش‌بینی‌شده برای کاشت نهال در استان افزود: در مجموع پیش‌بینی و برنامه ما کاشت نهال در سطح 15 هزار هکتار از جنگل‌های استان است.

بهاروندی گفت: این اقدام بر اساس برنامه‌ریزی در طول یک سال و تا تیرماه سال آینده ادامه خواهد داشت.

وی با بیان این که هم‌اکنون در بحث اجرای برنامه احیای جنگل‌های بلوط از برنامه زمان‌بندی شده جلوتر هستیم افزود: تا کنون کار قطع درختانی که به بیماری زوال بلوط مبتلا شده‌اند در سطح 11 هزار هکتار در شهرستان پل‌دختر و مناطق مختلف استان انجام شده است.

مدیرکل منابع طبیعی لرستان با تأکید بر این که برای احیای جنگل‌های استان هیچ‌گونه محدودیت اعتباری نداریم افزود: درمجموع تاکنون 10 میلیارد و 520 میلیون تومان اعتبار در این زمینه به استان اختصاص یافته است.


 

دیدگاه‌ها  

#1 همشهري 1393-08-17 19:37
آقاي غضنفري رئيس سازمان جهاد كشاورزي در اخبار اعلام كرد 4 ميليارد تومان براي احياء جنگلهاي بلوط استان اختصاص يافته و آقاي بهاروندي در اين خبر گفته 10 ميليارد اختصاص يافته بالاخره كدام درست است نكند مثل سال گذشته هيچي به استان ندهند
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا