یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

محمد سرافراز که با حکم مقام معظم رهبری به عنوان رییس جدید سازمان صداوسیما معرفی شد از سال ۷۱ در معاونت برون‌مرزی سازمان صدا و سیما در حال فعالیت است.
محمد سرافرازبه گزارش خبرگزاری مهر، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای طی حکمی محمد سرافراز را به سمت رییس سازمان صداوسیما منصوب کردند.
محمد سرافراز که از سال 71 در سازمان صدا و سیما حضور دارد، یکی از قدیمی‌ترین مدیران این رسانه به حساب می‌آید.
در حکم رهبر معظم انقلاب آمده است:
بسم الله الرحمن الرحیم
جناب آقای محمّد سرافراز دام توفیقه
با پایان یافتن دوره‌ی مسئولیت جناب آقای مهندس سیّد عزت الله ضرغامی که با تلاش و کوششی خستگی‌ناپذیر و دلسوزانه و مبتکرانه همراه بود، جناب‌عالی را با توجه به صلاحیت‌هایی که بحمدالله از آن برخوردارید و با آگاهی از تجربه طولانی مدیریتی‌تان در رسانه ملّی و آشنایی‌های گسترده تان با این مجموعه‌ی بزرگ و مهمّ برای یک دوره‌ی 5 ساله به ریاست سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران منصوب می‌کنم.
سازمان صدا و سیما با مأموریت خطیر «هدایت و مدیریت فرهنگ و افکار عمومی جامعه» به مثابه دانشگاه عمومی، با تکیه بر فعالیت‌ها و برنامه‌های حرفه‌ای پیشرفته و عمیق رسانه‌ای، وظیفه گسترش دین و اخلاق و امید و آگاهی و ترویج سبک زندگی اسلامی- ایرانی در میان آحاد ملّت را بر عهده دارد. مسئولیت تاریخی رسانه ملّی در مقطع کنونی، حفظ و ارتقای استقلال فرهنگی و هویت انقلاب ایران اسلامی است.
«عزم ملّی و ابتهاج معنوی و نشاط انقلابی» آحاد جامعه در مسیر اهداف بلند نظام اسلامی، در گرو آگاهی و معرفت عمیق و گسترده‌ی عمومی و نیازمند پیوند با سرچشمه‌های تولید فکر ناب دینی و خیل دلبستگان فرهیخته و پرانگیزه‌ی انقلاب اسلامی است. سازمان صدا و سیما همچنین به عنوان موتور محرک و مشوق پیشرفت کشور، وظیفه پشتیبانی رسانه‌ای همه‌جانبه و مبتکرانه در امر بسیج عمومی ملّت و نیز کمک به مدیریت‌های اجرایی در جهت تأمین اهداف و اجرای سیاست های کلان نظام و تحقق سند چشم‌انداز کشور را بر دوش دارد. اهمّ راهبردهائی که انشاء الله خواهد توانست رسانه ملّی را در اجرای این مسئولیت بزرگ یاری رساند، به پیوست ابلاغ می‌شود.
در پایان لازم می‌دانم از جناب آقای مهندس ضرغامی و همکاران ایشان که توانستند رسانه‌ی ملّی را در دوره‌ی مسئولیت خود به پیشرفتی چشم‌گیر برسانند که بتواند در عرصه‌های گوناگون سیاسی، اجتماعی و فرهنگی نقشی مؤثر ایفاء کند، صمیمانه تشکر کنم.
از درگاه خداوند منان توفیق جناب عالی را که مفتخر به انتساب به خانواده‌ی شهیدان معزّز انقلاب اسلامی می‌باشید در انجام این مأموریت خطیر و حساس با تکیه بر عنایات الهی خواستارم و برای شما و همکاران محترمتان دعا می‌کنم.
بیش از بیست سال سابقه در رسانه ملی
محمد سرافراز از سال 71 به عنوان معاون برون‌مرزی صداوسیما منصوب شد و در دوران سید عزت‌الله ضرغامی مدیریت شبکه‌های پرس تی‌وی و هیسپان تی‌وی را نیز به صورت همزمان بر عهده داشت. وی مدرک دکترای علوم سیاسی خود را از دانشگاه بیروت دریافت کرده و به زبان‌های انگلیسی و عربی مسلط است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب در 17 اسفند 90، ضمن دستور برای تشکیل شورای عالی فضای مجازی به ریاست رییس‌جمهور وقت، اعضای حقوقی و حقیقی این شورا را تعیین کردند که محمد سرافراز هم یکی از این افراد بود که به مدت سه سال به عضویت این شورا درآمد.
سرافراز برادر دو شهید است. برادر بزرگ او جواد سرافراز مسئول دفتر شهید بهشتی بود و در کنار او در انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی در سال 1360 به شهادت رسید. برادر دیگر سرافراز در جنگ تحمیلی به شهادت رسید. پدر وی مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالفضل سرافراز نیز نماینده ولی فقیه در هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران بود.
سرافراز کتابی به زبان عربی با نام «جنبش طالبان از ظهور تا افول» نوشته که در میانه دهه هشتاد در بیروت منتشر شده است. شبکه پرس تی‌وی، العالم، آی‌فیلم و هیسپان تی‌وی؛ چهار شبکه‌ای است که وی آن‌ها را در سال‌های اخیر در مجموعه سازمان صدا و سیما راه‌اندازی کرد.
یک‌شنبه 11 آبان نیز، نشست شورای معاونان سیما با حضور سید عزت‌الله ضرغامی برگزار شد و رییس سابق صداوسیما، با نشاندن سرافراز در صدر مجلس، او را به عنوان رییس جدید سازمان صداوسیما معرفی و اعلام کرد .
یک‌شنبه 18 آبان مراسم تودیع و معارفه او با حضور رییس دفتر مقام معظم رهبری برگزار خواهد شد.
سرافراز پس از صادق قطب‌زاده، محمد موسوی خویینی‌ها، محمد هاشمی، علی لاریجانی و سید عزت‌الله ضرغامی ششمین رییس سازمان صداو سیما است. البته پس از اعدام قطب‌زاده، موسوی به عنوان سرپرست در این سازمان حضور داشت.
 
 
 

دیدگاه‌ها  

#1 مصطفی 1393-08-17 17:59
اقای سرافزار اقای ضرغامی که پیش لرها سرافراز نشد،حالا امید است که خود شما سرافزار هستید!
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا