یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

هم‌زمان با میلاد خجسته‌ی بانوی دو عالم فاطمه‌(س) گردهمایی زنان کارآفرین و بازرگان لرستان در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد برگزار شد.

به گزارش يافته به نقل از روابط‌عمومی اتاق خرم‌آباد، در ابتدای این‌جلسه مسوول توسعه‌ی تشکل‌های اتاق خرم‌آباد با تبریک روز زن گفت: هدف از تشکیل این گردهمایی در وهله‌ی اول تقدیر از بانوان فعال در عرصه‌ی اقتصادی به مناسبت میلاد فرخنده‌ی حضرت فاطمه(س) و در وهله‌ی بعد هم‌فکری برای مشارکت بیشتر بانوان در فعالیت‌های تولیدی و اقتصادی است.

سپیده کوشکی افزود: بعد از تصویب قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار در مجلس شورای اسلامی، بر اساس ماده 5 این قانون، وظیفه‌ی ایجاد و ساماندهی تشکل‌های اقتصادی به عهده‌ی اتاق‌های بازرگانی گذاشته شد که در همین راستا از آنجا که تعداد بانوان لرستانی که در عرصه‌ی تولید و اقتصاد فعالیت دارند کم نیست، اتاق خرم‌آباد تلاش می‌کند در همین زمینه با فراهم نمودن زیرساخت‌های لازم برای کمک به ایجاد یک تشکل، سامان‌دهی این فعالان را به انجام برساند.

مسوول آموزش اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد با اشاره به رو به رشد بودن گرایش بانوان لرستانی به فعالیت بیشتر در این زمینه، تصریح کرد: در سطح کشور در همین زمینه کانون زنان بازرگان تشکیل شد و حالا تلاش ما این است که با کمک عزیزانی که در این عرصه فعال هستند، شعبه‌ای از این کانون را در لرستان راه‌اندازی کنیم تا در چارچوب آن روند فعالیتی بانوان کارآفرین و تولیدکننده روند بهتری باشد.

وی افزود: در حال حاضر اصلی‌ترین دغدغه سامان‌دهی و توانمندسازی زنان برای ورود به عرصه‌ی فعالیت‌های تجاری، ایجاد فضای مساعد کسب و کار، توسعه و ارتقای کارآفرینی زنان بازرگان و پیگیری برای رفع موانع موجود، حمایت و تشویق بانوان در امور تجاری و هم‌سو کردن آن در راستای توسعه‌ی اقتصادی کشور می‌باشد.

در ادامه‌ی این جلسه؛ مدیرکل امور بانوان استانداری لرستان با اشاره به جایگاه والای حضرت فاطمه(س) و حضورش در عرصه‌های مختلف گفت: بدون شک کامل‌ترین الگوی زنان جهان حضرت فاطمه است.

جهان‌افروز ادامه داد: شخصیت فاطمه زهرا(س) در همه‌ی ابعاد قابل بررسی است و می‌توان او را لوح فشرده‌ای از همه‌ی خوبی‌ها و زیبایی‌ها در همه‌ی حوزه‌ها دانست که می‌تواند الگوی همه‌ی زنان مسلمان باشد.

وی افزود: حضور در فعالیت‌های اجتماعی تنها یکی از ابعاد وجودی این بزرگوار است که با رعایت همه‌ی جوانب و شئونات شرعی و اسلامی به انجام می‌رسد؛ جوانب و شئوناتی که زن را تنها در قالب زن معرفی و بررسی می‌کنند نه به واسطه‌ی جلوه‌گری‌های جسمی و فیزیکی.

در ادامه مدیرکل تأمین اجتماعی لرستان هم حضرت فاطمه(س) را کامل‌ترین بانوی جهان دانست و افزود: ما زنان نیمی از جمعیت جامعه هستیم و به همین اندازه ضرورت دارد در امور مختلف نقش داشته باشیم.

شهناز حمزه‌لویی افزود: علی‌رغم مشکلات زیادی که در حوزه‌ی حضور زنان در حوزه‌های مختلف لرستان مطرح می‌شود، باید بگویم این استان از معدود استان‌هایی است که زنان توانسته‌اند جایگاه‌های خوبی را به دست بیاورند که حضور دو تن از خانم‌ها در جایگاه مدیرکل در لرستان نشان‌دهنده‌ی همین مسأله است.

وی با اشاره به این‌که زمان آن رسیده که بانوان از چارچوب‌های خانه بیرون بیایند و در عرصه‌های مختلف عرض‌اندام کنند تصریح کرد: شناخت ظرفیت‌ها، منزلت و جایگاه و همچنین تلاش برای بالا بردن توانایی‌ها می‌تواند شرایط بروز استعدادهای بانوان را فراهم آورد.

 

 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا