یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

انجمن بین‌المللی متخصصین شکر و صنایع وابسته، با نام International Association of Professionals in Sugar and Integrated Technologies (IAPSIT) در سال 1385 با هدف توسعه تولید و افزایش سطح علمی در صنعت شکر و صنایع جانبی در کشورهای در حال توسعه تشکیل شد. مرکز اصلی و دبیرخانه دائمی این انجمن در شهر نانینگ کشور چین است.

به گزارش يافته، چین بعد از برزیل و هندوستان سومین تولید کننده بزرگ شکر در جهان است. کشورهایی مانند ایالات متحده امریکا، فیجی، برزیل، هندوستان، کوبا، موریس، تایلند، استرالیا، ویتنام، فلیپین، کنیا و ایتالیا جزء اعضای قبلی انجمن مذکور بوده و برای اولین صيادمنصور - يافته نيوزبار در کشورمان عبدالرضا صیادمنصور مدیر مجتمع هومیان بعنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران و عضو کمیته اجرایی انجمن مذکور انتخاب گردید.

برگزاری کارگاه‌های آموزشی مختلف و همایش‌های بین‌المللی از جمله یکی از مهم‌ترین رسالت‌های این انجمن بوده و تا کنون 4 همایش بین‌المللی در کشورهای چین، مصر و هندوستان برگزار نموده است. اوایل مهرماه سال گذشته دکتر سوشی سولومون رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی هندوستان و دبیر انجمن مذکور با توجه به شناخت قبلی از فعالیت‌های علمی آقای صیادمنصور از ایشان درخواست نمود که بعنوان یکی از اعضای کمیته اجرایی انجمن متخصصین شکر و صنایع وابسته همکاری نماید.

پس از بررسی سوابق کاری صيادمنصور، از او دعوت شد تا برای ارایه سخن‌رانی در کارگاه آموزشی IAPSIT  با هزینه آکادمی علوم کشاورزی کشور چین، به این کشور سفر نماید. در تاریخ 22 اسفندماه سال گذشته صیادمنصور در ارتباط با جایگاه کشاورزی و صنعت قند کشور به سخنراني پرداخت. پس از پایان این نشست علمی با برگزاری جلسه رسمی کمیته اجرایی، مدیر مجتمع هومیان به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران و یکی از اعضای کمیته اجرایی IAPSIT معرفی گردید.

قابل ذکر است که مدیر مجتمع هومیان به طور همزمان دبیر انجمن علمی نیشکر ایران نیز هست. در این بازدید علاوه بر سخنرانی در جمع حداقل 100 نفر از متخصصین کشورهای مختلف جهان، چند برنامه جداگانه مانند بازدید از مزارع، حضور در دانشگاه گواناکشی جهت ارایه مشاوره و شرکت در جلسه پرسش و پاسخ دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکتری رشته کشاورزی، بازدید از مرکز تحقیقات کشاورزی، بازدید از گروه تحقیقات قارچ خوراکی و بازدید از مزرعه تولید قارچ خوراکی نیز تدارک دیده شده بود.

 

 

سعيد سروش

 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا