یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اداره تعاون استان در سال گذشته مقام اول بازرسی واحدهای تولیدی را کسب کرده است.

 

به گزارش يافته به نقل از ايسنا، حامد ویس‎کرمی در گردهمایی کارگران بسیجی واحدهای تولیدی و صنعتی استان، افزود: شأن، موقعیت و اثرگذاری یک کارگر در جامعه اسلامی بسیار بالا است.

حامد ويسكرمي - يافتهوی با ذکر سخنی از امام خمینی(ره) مبنی بر این که حیات یک ملت مرهون کار و کارگر است، بیان کرد: عزت، شکوه و قدرت یک ملت توانمندی و ایستادگی و عدم وابستگی آن به خارج از کشور وابسته به کارگران است چرا که در بخش‎های مختلف با کار و فعالیتی خود نیازهای مردم را برآورده می‎کنند.

این مقام مسوول ادامه داد: بسیج به معنای ایثار، عشق، از خودگذشتگی و فنافیالله است و کارگران بسیجی در همین راستا قدم می‎نهند.

ویس‎کرمی با اشاره به این که امروزه جبهه کشور، جبهه اقتصادی است، تصریح کرد: باید یک کارگر بسیجی در محیط کار، الگوی علمی برای سایر همکارانش باشد.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر حماسه اقتصادی، حماسه سیاسی، اذعان کرد: یک کارگر بسیجی باید به کمک تولید محصولی با کیفیت به سمت بهره‎وری و تحقق اقتصاد مقاومتی، و ایجاد حماسه اقتصادی و سیاسی حرکت کند.

این مقام مسوول با تاکید بر اینکه عنصر اصلی اقتصاد مقاومتی، کارگران هستند، یادآور شد: اقتصاد مقاومتی به معنای استفاده درست و بهینه هدایت بسیج سرمایه، بهره‎وری بالای کار و افزایش کیفیت تولید است که فعالیت کارگران در این بخش عظیم تاثیر بسزایی دارد.

ویس‎کرمی اظهار کرد: کارگران باید با تعامل، رعایت اصل سه جانبه‎گرایی با همراهی دولت و کارفرما دست‎ها را در دست هم گره کنند و به سمت قطع وابستگی کشور حرکت کنند.

وی با اشاره به این که کارگران لرستانی اختراعات و ابداعاتی فراتر از دستاوردهای کارگر مشابه خود در خارج تولید می‎کنند، اضافه کرد: یک کارگر باید از ایمنی کار و حقوق قانونی برخوردار باشد؛ در سال گذشته اداره کل تعاون استان 11 هزار بازرسی از واحدهای تولیدی لرستان به عمل آورد که نتیجه آن کسب رتبه اول کشوری در این حوزه بود.

این مقام مسوول متذکر شد: در این خصوص 5 هزار و 900 نفر از افراد در ارتباط با رعایت مقررات ایمنی و حفاظت از کار، دوره آموزشی دیدند که منجر به کاهش 5 درصدی حوادث ناشی از کار در محیط کار شد.

وی در خصوص سهام عدالت کارگران گفت: در سال گذشته حدود 83 هزار نفر از مشمولان دریافت سهام عدالت در استان شناسایی شده و تکمیل فرم اطلاعات خانوار آنها تکمیل شده است؛ بزودی سهام عدالت کارگران صنعتی و ساختمانی استان واگذار خواهد شد.

این مقام مسوول افزود: در سال گذشته کارگران اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در بخش ورزشی، نایل به کسب مقام‎های اول تا سوم شدند.

ویس‎کرمی ادامه داد: سال گذشته لرستان برای دومین سال متوالی رتبه اول پرداخت تسهیلات اشتغال‎زایی را در سطح کشور به خود اختصاص داد؛ سال گذشته 32 میلیارد و 900 میلیون تومان تسهیلات اعطایی اشتغال‎زایی در بخش تعاون به متقاضیان اعطا شد.

وی تصریح کرد: در سال گذشته 6 هزار و 200 هزار دلار از تولیدات تعاونی‎های استان به کشورهای خاورمیانه، آسیا و اروپا صادر شد.

این مقام مسوول متذکر شد: خوشبختانه سند توسعه استان در روزهای اولیه سال 92 به اتمام رسید و استان دارای برنامه‌ای مشخص و مدون در زمینه هدایت سرمایه‎گذاری و ایجاد اشتغال شد.

وی یادآور شد: با تحقق این سند در پایان برنامه پنجم 144 هزارمیلیارد ریال سرمایه‎گذاری در بخش خصوصی و دولتی محقق شده و 104 هزار فرصت شغلی ایجاد می‎شود.

در این مراسم از شش کارگر نمونه بسیجی استان از سوی سازمان بسیج کارگری لرستان تقدیر شد. همچنین در گردهمایی بزرگ کارگران بسیجی استان لرستان چهار کارگر ورزشکار و بسیجی لرستان نیز مورد تقدیر قرار گرفتند.

این مراسم به مناسبت 9 اردیبهشت‌ماه روز بسیج کارگری برگزار شد.

 

 

 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا