یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

اولین مجمع عمومی خیرین محیط زیست کشور در لرستان تشکیل شداولین مجمع عمومی خیرین محیط زیست در لرستان با حضور معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست کشور تشکیل شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست کشور در اولین جلسه مجمع عمومی خیرین محیط زیست لرستان ضمن تبریک به مردم لرستان به خاطر وجود نگاه ویژه به طبیعت اظهار داشت: بسیار خوشحالم که اولین مجمع عمومی خیرین محیط زیست در لرستان تشکیل می‌شود.

مهناز مظاهری تصریح کرد: در قسمتهای مختلف قرآن نیز به اهمیت حفاظت از طبیعت تاکید شده است لذا بایستی با حفظ محیط زیست این تمدن ایرانی‌- اسلامی را حفظ کنیم و همچنین وظایف هر کدام از ما در مقابل محیط زیست در اصل 50 قانون اساسی آمده است.

معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست کشور با بیان این که دید ویژه ای روی سازمان‌های مردم‌نهاد از سوی سازمان محیط زیست وجود دارد بیان داشت: کمک خیرین می‌تواند در زمینه ایجاد مشاغل سبز بسیار موثر باشد.

مظاهری ادامه داد: لازم است برای سازمان‌های مردم نهاد لرستان مرکزی برای گرد آمدن آن‌ها و تصمیم‌گیری در زمینه مسائل محیط زیست استان ایجاد شود.

مظاهري با اشاره به وجود 14 سازمان مردم نهاد در حوزه محیط زیست لرستان خبر داد و تصریح کرد: پتانسیلی که در بحث سازمان‌های مردم نهاد در لرستان وجود دارد بسیار مناسب است و وجود 14 تشکل محیط زیستی و 5 تشکل در حال ثبت در این استان برای من بسیار افتخار امیز است.

معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست کشور با بیان این که دکتر معصومه ابتکار رئیس سازمان رویکرد ویژه‌ای نسبت به سازمان‌های مردم‌نهاد دارد اضافه کرد: طی 9 ماه گذشته رئیس سازمان محیط زیست 3 نشست با سازمان‌های مردم‌نهاد داشته است.

وی ادامه داد: همچنین از رئیس سازمان محیط زیست خواسته‌ایم که از نگاه ویژه‌ای به استان لرستان و تشکل‌های مردمی آن داشته باشد به طوری که در اتاق دکتر ابتکار به روی همه این تشکل‌ها باز خواهد بود.

مدیرکل آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت از محیط زیست کشور نيز خواستار تسری تشکیل مجمع عمومی خیرین محیط زیست به استان‌های دیگر شد.

محمد درویش ضمن ابراز خوشحالی از تشکیل مجمع عمومی خیرین محیط زیست در لرستان اظهار داشت: یکی از آرزوهای ما در حوزه محیط زیست این بوده است که خیرین به حوزه محیط زیست متصل شود و ایجاد این مجمع در لرستان باعث شگفتی من شد چرا که انتظار داشتم این مجمع برای اولین بار در تهران تشکیل شود.

وی ابراز امیدورای کرد: موجی که از لرستان در این زمینه شروع شده است به تمام کشور تسری پیدا کند.

درویش بیان داشت: امسال شاهد وقوع چند موج محیط زیستی در کشور بودیم که یکی از آن‌ها موج تفنگ‌شکان توسط مردم و با همکاری سازمان‌های مردم نهاد بود که از استان کردستان آغاز شد و در استان‌های کرمانشاه، تهران و آذربایجان غربی نیز شکل گرفت.

مدیر کل مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت از محیط زیست کشور در این‌ باره افزود: ایمان دارم اتفاقی که امروز در خرم‌آباد کلید خورد موجی پر شتاب‌تر از سونامی تفنگ‌شکان کشور را در بر دارد.

درویش ارزش محیط زیست را غیر قابل سنجش دانست و عنوان کرد: از زمانی که زاینده رود در قلب اصفهان نمی‌تپد درصد پرخاشگری رانندگان اصفهانی و تخلفات افزایش یافته است و اگر برای خوب شدن حال محیط زیست تلاش کنیم در واقع برای خوب شدن حال مردم تلاش کرده‌ایم و بزه‌کاری در جامعه کمتر رشد کرده و انگیزه‌های اقتصادی بالاتر می‌رود.

وی با اشاره به این که مردم کشور ما مردمی بزرگ هستند اظهار داشت: امروزه مردم می‌خواهند بخشی از سرمایه و عمر خود را در راستای محیط زیست مصرف کنند و من به نمایندگی از طرف همه دوست‌داران محیط زیست از کسانی که موضوع مجمع عمومی خیرین محیط زیست را در لرستان مطرح کردند تشکر می‌کنم.

اولین مجمع عمومی خیرین محیط زیست کشور در لرستان تشکیل شد

اولین مجمع عمومی خیرین محیط زیست کشور در لرستان تشکیل شد

 

 

دیدگاه‌ها  

#1 شهروند خرم ابادی 1393-05-20 14:18
ای کاش کسانی که افتخارشان این است که در فلان کوه چند تا کل وبز را کشته و تفنگچی ام و داشتن سن بالا هنوز افتخارشان سر کل و قوچ در خانه و مغازه است مانند دیگر شکارچیان توبه کرده و این مردانگی را از خود نشان دهند که دست از خسارت به محیط زیست بردارند ولی بعید می دانم وقتی عضو شورای شهر خرماباد باسن بالا هر سال سهمیه فشنگ می گیرد و افتخارش رفتن به شکار کبک ... است ازر دیگران چه انتظاری هست ایا می شود ما هم روزی مثل استانهای دیگر همگی طرفدار محیط زیست باشیم.
نقل قول کردن
#2 مهندس محمد شرافت 1393-09-13 07:37
سلام معرفی دوستداران اوای طبیعت منطقه 22
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا