یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

استاندار لرستان در ادامه برنامه بازدید از واحدهای بزرگ و موفق صنعتی و تولیدی استان، از مجموعه بزرگ معدن سنگ مرمریت گوهره در منطقه درب چاه شهرستان چگنی بازدید کرد.

به گزارش يافته، معدن سنگ گوهره درب‌چاه بزرگ‌ترین معدن سنگ استان لرستان و یکی از بزرگترین معادن سنگ کشور محسوب می‌شود.

مجموع ذخایر این معدن بالغ بر 17 میلیون تن سنگ گوهره که یکی از بهترین و مرغوب‌ترین سنگ‌های تزیینی، ساختمانی و صنعتی است، برآورد شده است.

این معدن با وسعتی معادل 300 هکتار  زمینه اشتغال به کار 80 نفر را به صورت مستقیم فراهم کرده است.

این معدن در حال حاضر با مدیریت شرکت توسعه و بهره‌برداری معادن وابسته به بنیاد شهید اداره می‌شود که برای فعالیت و بهره‌برداری از این معدن و تامین تجهیزات مدرن و مناسب توسعه و استخراج، بیش از 100 میلیارد ریال توسط این شرکت در این مجموعه سرمایه‌گذاری شده است.

ظرفیت استخراج و تولید این معدن سالانه 120 تا 150 هزار تن سنگ گوهره است که با مشارکت و فعالیت بخش خصوصی استخراج و تولید می‌شود.

سنگ استخراج شده از این معدن، علاوه بر تامین نیاز داخلی و استفاده در صنایع فراوری سنگ در سطح استان و دیگر استان‌های کشور‌، بخش قابل توجهی از سنگ استخراجی آن به کشورهای آسیای و اروپایی صادر می‌شود.

سنگ گوهره که یکی از بهترین و مرغوبترین سنگ‌های ساختمانی محسوب می‌شود، مختص استان لرستان است و در همین ارتباط 20 واحد مجهز فراوری سنگ گوهره در لرستان مشغول فعالیت هستند.

در حال حاضر بیش‌ترین میزان حجم صادرات سنگ گوهره به خارج از کشور از طریق این معدن در استان لرستان انجام می‌شود.

استاندار لرستان ضمن بازدید از بخش های مختلف این معدن و آشنایی با شرایط و نحوه کار آن، بر زمینه‌سازی برای تقویت بیش‌تر و رونق اقتصادی این مجموعه عظیم اقتصای استان و کشور تاکید کرد.

حبیب‌الله دهمرده همچنین خواستار همکاری جدی دستگاه‌های مسوول و متولی در زمینه رفع موانع و تولید بیش‌تر این مجموعه اقتصادی شد.

حجت بيرانوند مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان لرستان و تعدادی از مدیران صنعتی و کارشناسان معدنی استان لرستان نیز در این بازدید حضور داشتند.

 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا