یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

استاندار لرستان از روند ساخت پروژه پل 9 دی خرم‌آباد ديدن كرداساسی‌ترین معیار برای سرعت بخشیدن به خدمات توسعه‌ی شهری و کاربردی بودن آن خدمات، اقدامات زیر بنایی و توسعه و عمران حوزه شهری است.

اقداماتی که جای خالی آن طی سال‌های گذشته در بدنه‌ی مدیریت شهری چشم‌گیر بود و شهر خرم‌آباد از این ناحیه رنج می‌برد.

در این میان، گر چه اقدامات در‌خور و قابل توجهی طی 2 سال گذشته در بدنه‌ی مدیریت شهری به نسبت سال‌های قبل از آن انجام شد اما باز هم ضعف خدمات زیر‌ساختی و زیر بنایی در حوزه عمران شهری دیده می‌شد و افق خوبی برای سال‌های آتی ترسیم نمی‌شد.

با توجه به مقدمه‌ی بیان شده، موضوعی که این روزها چشم هر شهروند منصف و دل‌سوزی را خیره کرده است، عملیاتی شدن خدمات زیر‌بنایی و اجرایی شدن برخی زیر‌ساخت‌هاست که خوشبختانه خرم‌آباد را در این روزها به یک کارگاه توسعه شهری تبدیل کرده است.

قطعاً انجام این خدمات و عملیاتی شدن پروژه‌های عمرانی که تا کنون به دلایل مختلف مسکوت مانده‌اند، نیازمند حضور مدیرانی کاربلد و عمل‌گراست، مدیرانی که استان لرستان بیش از هر زمان دیگری نیازمند حضور آنان است.

یکی از مدیرانی که طی مدت زمان کوتاه حضور خود در بدنه‌ی مدیریت شهری منشاء اثر و خدمات مناسب شده است مهندس فرشاد یوسفوند است که به عنوان معاون فنی و عمرانی شهردار خرم‌آباد مشغول خدمات‌دهی به شهرمان است.

 فرشاد یوسفوند معاون فنی و عمرانی شهردار خرم‌آبادیوسفوند معتقد است که این روزها با هم‌گرایی بسیار مثبتی که بین استاندار و شهردار خرم‌آباد به وجود آمده است شهر به سمت تبدیل شدن به یک کارگاه توسعه عمران شهری شده است.

به گفته‌ی وي تعامل مثبت اعضای شورای شهر، معاونت عمرانی استانداری و شخص مهندس مجيد کیان‌پور با بدنه‌ی شهرداری باعث شده که موانع عملیاتی شدن پروژه‌های مسکوت مانده‌ی خرم‌آباد برداشته شده و شاهد اجرایی شدن این پروژه‌ها هستیم.

معاون فني و عمراني شهرداري خرم‌آباد مي‌افزايد: عملیاتی شدن پروژه پل 9 دی با هم‌کاری شرکت عمرانی سرای پاسارگاد، امتداد خیابان 60 متری به سمت شهرک پارسیلون کلید خورده است و قرارداد پیمان‌کارهای قبلی این پروژه را فسخ کرده‌ایم و دلیل آن هم کند عمل کردن این پیمانکار بود.

یوسفوند ادامه مي‌دهد: پروژه پل جهادگران را هم که تا قبل از این مسکوت مانده بود از طریق برگزاری مناقصه عمومی به شرکت آباد‌راهان پارس واگذار گردید و هم‌اکنون این پیمان‌کار در حال اجرایی کردن پروژه است؛ هم‌چنین پروژه پل مازیار که میدان دانشجو را به منطقه اسدآبادی متصل می‌کند به شرکت مهاب‌دژ غرب واگذار کرده‌ایم که اجرای این پروژه‌ها نقش مهمی در باز کردن گره‌های ترافیکی شهر و روان‌سازی رفت و آمد خودروها دارد.

وي تصریح کرد: این پروژه‌ها در حال حاضر به شدت فعال و با تمام توان در حال اجرایی شدن هستند.

معاون فنی و عمرانی شهردار خرم‌آباد در ادامه اظهار داشت: برای توسعه مرکز استان و تسریع در روند رشد مدیریت شهری برنامه‌ها و پروژه‌های دیگری در دست اجرا و اقدام است که به اختصار می‌توان از: مجتمع تجاری‌مسکونی کیو با مشارکت شرکت معین‌کوثر که احداث 2 برج 25 طبقه از بخش‌های مهم این پروزه است و بودجه مورد نیاز آن چیزی در حدود 400 میلیارد تومان است. این پروژه به صورت 2 شیفت و تا ساعت 3 بامداد در حال عملیاتی شدن است و دستاوردهای آن شامل:

- ایجاد ثروت پایدار برای شهرداری، اشتغال‌زایی و توسعه شهر خرم‌آباد است.

- احداث راست‌گرد پل دارایی‌زاده که نقش موثری در روان‌سازی ترافیک دارد.

- پوشش لایه‌ای لوله‌های انتقال آب چشمه گلستان به دریاچه کیو که تا کنون در معرض تخریب قرار داشت.

- سامان‌دهی پیاده‌روهای پل شهدا، سامان‌دهی پیاده‌روهای اطراف دریاچه کیو و نصب حفاظ‌های مناسب و شکیل.

- سامان‌دهی پیاده‌روها و جداول خیابان مطهری، حد فاصل سه‌راه بالایی مطهری تا سرچشمه

- ایجاد بوستان و مسجد آیت‌الله کمالوند به مساحت تقریبی 18 هزار متر مربع در ورودی شهر خرم‌آباد از منطقه کمالوند.

- سامان‌دهی رودخانه خرم‌آباد‌(‌خرم‌رود) محدوده پارک زیباکنار حد فاصل باغ کشاورزی- دریاچه مهتاب تا پل موقت جهادگران

- تکمیل پروژه پارک چهار‌باغ ایران زمین به مساحت 5 هکتار

- تعریض پل دره‌گرم و احداث کانال دره‌گرم- سامان‌دهی و تعریض خیابان ساحلی حد فاصل پل جهادگران به سمت دره‌گرم

- شروع و اجرای عملیات احداث 4 پارک محله‌ای در منطقه یک شهرداری و منطقه 2 شهرداری

- کلنگ‌زنی و شروع عملیات اجرایی تقاطع غیر‌همسطح به طول تقریبی 5/1 کیلومتر در محدوده بلوار بهارستان حد فاصل سه‌راه گل‌دشت که نقش بسیار کاربردی در روان‌سازی ترافیک منطقه جنوب شهر خرم‌آباد خواهد داشت. این پروژه با حضور معاون اول ریاست جمهوری و استاندار لرستان و شهرداری خرم‌آباد با بودجه‌ای بالغ بر 80 میلیارد تومان آغاز شده است.

- سامان‌دهی و احداث میدان‌های اسدآبادی و ناصرخسرو که میدان اسدآبادی به صورت آب‌نما خواهد بود.

همچنین یوسفوند در ادامه می‌افزاید: هم‌زمان با اجرایی کردن این پروژه‌ها، طرح‌ها و پروژه‌های دیگری در دست اجراست که در آینده‌ای نزدیک عملیات اجرایی کردن آن‌ها کلید خواهد خورد، به عنوان نمونه اجرای پروژه تقاطع غیر‌هم‌سطح بلوار ولایت و متصل کردن خیابان 60 متری به چهار‌خطه خرم‌آباد- الشتر- نورآباد یکی از این طرح‌هاست که به همشهریان عزیز ارائه خواهیم داد.

وي تصریح می‌کند: انجام این پروژه‌ها کمک بزرگی به روند توسعه‌ی زیر‌ساخت‌های عمرانی شهر خرم‌آباد خواهد داشت که در این میان اگر حمایت‌های بی‌دریغ استاندار نبود قطعاً در تامین بودجه با مشکل مواجه می‌شدیم.

یوسفوند در انتها گفت: بودجه مورد نیاز این پروژه از چند منبع مختلف تامین می‌شود که می‌توان از کمک‌های استاندار، درآمدهای شهرداری از محل تملک دارایی‌ها، جذب بودجه از سرمایه‌گذاران استانی و کشوری، نشست و همکاری و همراهی با برخی پیمانکاران نام برد.

ارسالی: مهدی  رضا‌پور

 



 

 

 

 

دیدگاه‌ها  

#1 امین 1393-06-29 21:28
انشاا...استانمو ن هر روز شاهد مدیران با لیاقتی مثل مهندس یوسفوند باشه . از خداوند منان برای ایشان توفیق روز افزون داریم.
نقل قول کردن
#2 تکلو از کرج 1394-08-15 03:00
فقط و فقط استاندار نمونه و با تلاش و همت مثل مهندس عالی قدر بازوند
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا