یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

افتتاح پروژه‌هاي مخابراتي با حضور مديرعامل شركت مخابرات ايران در خرم آباد - يافتهمراسم افتتاح و بهره‌برداري هم زمان از 198 پروژه مخابراتي استان لرستان با حضور مديرعامل شركت مخابرات ايران و جمعي از مسوولان در سالن همايش‌هاي شركت مخابرات استان لرستان برگزار شد.

به گزارش يافته، در اين مراسم كه به مناسبت هفته ارتباطات برگزار گرديد، مديرعامل شركت مخابرات لرستان اظهار داشت: اين پروژه‌ها با اعتباري بالغ بر 151 ميليارد ريال به انجام رسيده است.

مهندس "مسيب قباديان" با بيان اين كه مخابرات حدود 12 درصد از سهم بازار اقتصاد كشور را در اختيار دارد، گفت: شركت مخابرات لرستان با وجود مشكلات زيرساختي و تنگناهاي مالي، از ميانگين نُرم كشوري خدمات بهتري ارائه مي‌دهد.

وي با بيان اين كه سرمايه‌گذاري كوتاه‌مدت در لرستان بازگشتي ندارد، افزود: ما سالانه حدود 150 ميليارد ريال در لرستان سرمايه‌گذاري مي‌كنيم كه اگر به اميد بازگشت سرمايه‌ي آن داشته باشيم بايد حدو 100 ماه انتظار بكشيم!

مديرعامل شركت مخابرات لرستان تعداد پروژه‌هاي بهره‌برداري شده در حوزه‌ي تلفن ثابت استان را 86 مورد ذكر كرد و گفت: از اين تعداد 39 پروژه در خرم‌آباد، 15 پروژه مربوط به بروجرد، 10 پروژه در كوهدشت و 22 پروژه نيز مربوط به ساير شهرستان‌هاي استان بوده است كه حدود 22 هزار و 500 خط تلفن از اين پروژه‌ها مربوط به مسكن مهر هستند.

قباديان با اشاره به راه‌اندازي 27 ايستگاه تلفن همراه در نقاط شهري و جاده‌اي لرستان طي سال گذشته با استفاده از اعتبارات استاني و همراه اول، اظهار داشت: 48 پروژه ديگر نيز در اين زمينه آماده داريم كه به خاطر معطل بودن براي تجهيزات ظرف يك سال اخير، كار بهره‌برداري از به آينده‌اي نزديك موكول شده است.

وي نويد داد كه در زمينه‌ي ديتا و افزايش سرعت اينترنت در استان به زودي شرايط اعطاي 10 مگابايت پهناي باند خواهيم بود.

نماينده ولي فقيه و امام جمعه خرم‌آباد نيز در اين مراسم با تأكيد بر اهميت ارتباطات در زندگي امروزي، اظهار داشت: از ويژگي‌هاي ارتباطات، برداشته شدن محدوديت‌هاي جغرافيايي و نيز محدوديت مكاني و زماني است.

حجت‌الاسلام والمسليمين "سيداحمد ميرعمادي" تصريح كرد: امروزه پيش‌رفت ارتباطات به گونه‌اي است كه حتي محدوديت ذخيره‌سازي نيز براي انسان‌ها برداشته شده و مثلاً در حوزه‌ي كتاب و كتاب خواني، امكانات بسياري از فناوري‌هاي الكترونيك در اين عرصه براي دست‌رسي علاقه‌مندان فراهم شده است.

وي افزايش سرعت در كارها را از ديگر مزاياي توسعه‌ي فناوري‌هاي ارتباطي عنوان كرد و گفت: ارتباطات بستر انتخاب برتر در زمينه‌هاي علمي، اقتصادي، فرهنگي، سياسي و غيره را نيز فراهم كرده است.

حجت‌الاسلام ميرعمادي از مديرعامل شركت مخابرات ايران درخواست نمود تا نگاه ويژه‌اي به رشد و توسعه مخابرات لرستان داشته باشد بلكه مشكلات مربوط به پهناي باند و فيبر نوري اين استان در اسرع وقت رفع شود.

مديرعامل شركت مخابرات ايران نيز با اشاره به اين كه اطلاعات، قابل اتكا و به دور از سلائق است و شفافيت را به دنبال دارد، گفت: قابل اتكا بودن اطلاعات، اعتماد به نفس اجتماعي، اميد و اطمينان را به دنبال دارد.

مهندس "مظفر پوررنجبر" بيان داشت: مخابرات يك شركت عادي نيست، بلكه سريع‌التغيير است و تغييرات نيز منتظر كسي نمي‌ماند، لذا بدون دانش لازم نمي‌توان دنبال تغيير بود.

وي با اشاره به محروميت استان لرستان در برخي زمينه‌هاي فناوري ارتباطي گفت: اگر چه اين‌جا از لحاظ مالي براي شركت مخابرات ايران سودآور نيست، اما نمي‌توانيم آن را جدا از خودمان بدانيم، لذا به منظور پيش‌رفت كل مجموعه، لرستان نيز بايد هم‌پاي ساير نقاط كشور توسعه يابد.

پوررنجبر افزود: اگر عده‌اي لرستان را محروم مي‌دانند شايد به اين دليل باشد كه ما نتوانسته‌ايم محروميت‌زدايي كنيم و به جايش محروم‌پروري كرده‌ايم!

مدیر فروش خانگی شرکت مخابرات ایران سخن‌ران بعدي اين مراسم بود كه با اشاره به راه‌اندازي 300 فروشگاه خدمات مخابراتي "برندشاپ" طی سال جاری در سطح کشور، گفت: احداث فروشگاه‌هاي برندشاپ در واقع توجه به ذائقه مشتري و نكته كليدي مشتري‌مداري است.

"طاهره مهديه" اظهار داشت: فروشگاه‌هاي برند‌شاپ خدماتی از قبیل اینترنت پر‌سرعت با مودم بیسیم و رایگان، پشتیبانی 24 ساعته و ارائه تخفیف‌های مناسب را به متقاضیان ارائه می‌کنند.

وي با بيان اين كه هم‌اکنون 5 برندشاپ در سطح کشور راه‌اندازی شده است، افزود: قصد داريم در استان لرستان نيز 8 فروشگاه ايجاد كنيم كه يكي امروز در خرم‌آباد افتتاح مي‌شود، دومي هم به زودي در بروجرد راه‌اندازي خواهد شد و اميدواريم مديرعامل شركت مخابرات لرستان براي ايجاد 6 مركز ديگر در نقاط مختلف لرستان زمينه‌ي لازم را فراهم آورد.

قابل ذكر است در اين مراسم "علي هادي‌چگني" معاون برنامه‌ريزي استانداري لرستان، :"رحمان بيرانوند" مدير كل پست لرستان"، سرهنگ "حسين نجفي" فرمانده انتظامي خرم‌آباد، "محسن اقبالي" رئيس شوراي اسلامي شهر خرم‌آباد، اعضاي هيأت مديره شركت مخابرات لرستان و شماري ديگر از مسوولان استان و شركت مخابرات ايران حضور داشتند.

مسيب قباديان مديرعامل شركت مخابرات استان لرستان - يافته

سيداحمد ميرعمادي نماينده ولي فقيه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد - يافته

مظفر پوررنجبر مديرعامل شركت مخابرات ايران - يافته

طاهره مهديه مدير فروش خانگي شركت مخابرات ايران - يافته

 

خبر و عكس: رضا جايدري‌/ يافته – خرم‌آباد

براي مشاهده گزارش تصويري اين‌جا كليك كنيد

 

 

 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا