یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

به دنبال انتشار فیلم و عکس جنایت تخریب و آسیب به درختان زیبا و کهن‌سال خیابان شهید مطهری خرم‌آباد در رسانه‌ها، ظهر پنج‌شنبه ۲۷ مردادماه نایب رییس شورای اسلامی شهر خرم‌آباد همراه با عوامل فضای سبز و برخی دیگر از نیروهای شهرداری در محل حاضرو از مالک متخلف تعهد کتبی مبنی بر لزوم نگه‌داری از درختان محدوده ملکش اخذ کردند.
به گزارش یافته، مجید دریکوند بر لزوم نصب چند تابلوی اطلاع‌رسانی در خیابان‌های مرکزی شهر تاکید کرد که در آنها به قدمت یک‌صد ساله اکثر درختان اشاره و قطع یا تخریب آنها به جد توسط شهرداری دنبال و تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرد.
وی با اعلام این که برای حفظ درختان شهر خرم‌آباد با هیچ فردی مماشات نمیکنیمُ افزود: هرگونه تخریب درختان شهر به ویژه درختان با ارزش تاریخی و ابعاد اجتماعی اکولوژیکی پیگیرد قانونی دارد.
دریکوند با بیان این که مالک موظف به ارائه تعهد محضری جهت عدم وارد آوردن آسیب به درختان شدِ ادامه داد:موارد قانونی برای اخذ جریمه و اعلام اخطار به مالک انجام شد.




 

دیدگاه‌ها  

#1 خرم 1401-05-27 15:16
با یه جریمه ماست مالیش نکنید باید به دادسرا معرفی بشه

ماده 686: هر کس درختان موضوع ماده 1 قانون گسترش فضای سبز را عالماً عامداً و برخلاف قانون مذکور قطع یا موجبات از بین رفتن آن­ها را فراهم آورد، علاوه بر جبران خسارت وارده حسب مورد به حبس تعزیری از شش ماه تا سه سال و یا جزای نقدی از سه میلیون تا هجده میلیون ریال محکوم خواهد شد.
نقل قول کردن
#2 اکبر-ظ 1401-05-27 17:50
از شورای شهر و شهرداری خرم اباد تقاضا می کنیم طرح وصل تمام پارکهای خرم اباد را به همدیگر که در سالیان گذشته مطرح شده بود اجرایی کنند.
نقل قول کردن
#3 علی 1401-05-27 18:09
شهر خرم اباد خیلی بی قانون شده و اجرای قانون
در شهر خرم اباد فقط برای اقشار ضعیف میباشد
باید با کسی که درختها رو قطع کرده برخورد جدی
وبه جای درختان قطع شده درخت جدید کاشته بشود
با تشکر. یا علی.
نقل قول کردن
#4 شهروند 1401-05-27 23:58
به درختان اصلا رسیدگی نمیشه. همه یا دارن خشک میشن. این همه برگ خشک که توی این وسط تابستان ازشون میریزه و از طرفی هم یا موریانه داره میخورشون و کسی هم نیست که یه سمپاشی کنه.
نقل قول کردن
#5 شهروند 1401-05-29 09:45
جریمه نقدی بازدارنده نیست ، شهرداری باید مجوز ساخت اون ساختمان رو لغو کنه و دادگاه باید رای به تخریب اون ساختمان بده تا کسی بعد از این جرات به همچین کاری نداشته باشه
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا