یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

هوشنگ بازوند استاندار لرستان - یافته

استاندار لرستان گفت: جمیع مسائل موجود در حوزه اقتصادی کشور اجرای فاز دوم هدف‎مندی یارانه‌ها را اجتناب‌ناپذیر کرده است.

به گزارش یافته به نقل از روابط عمومی استانداری لرستان، "هوشنگ بازوند" گفت: با توجه به  این که نقدینگی در کشورمان طی 8 سال گذشته هفت برابر شده ولی این نقدینگی به سمت تولید سوق داده نشده است، افزود: رشد مفنی اقتصادی کشور را با رکود تورمی مواجه کرده است.

وی با اشاه به کاهش 44 درصدی سرمایه‌گذاری و همچنین کاهش 37 درصدی اشتغال در بخش صنعت ادامه داد: در حال حاضر 75 هزار طرح و پروژه نیمه‌تمام به دولت به ارث رسیده است.

استاندار لرستان همچنین با اشاره به این که میزان رشد مصرف انرژی در ایران 4 برابر و سرانه مصرفی 2 برابر دنیا است یادآور شد: با توجه به همه این چالش‎ها راهی جز اجرای مرحله دوم هدف‎مندی یارانه‎ها نداریم.

بازوند با بیان این که کم‌ترین نفع از اجرای فاز اول هدف‎مندی یارانه‎ها نصیب دهک‎ها پنجم تا نهم شده است، بیان داشت: از طرف دیگر علی‎رغم این که قرار بود 50 درصد از منابع حاصل از هدف‎مندی یارانه‎ها صرف پرداخت یارانه به خانوارها شود ولی علاوه بر 100 درصد منابع حاصل از این محل، بخش دیگری از منابع نیز برای پرداخت یارانه به مردم صرف شده است.

وی با بیان این که سهم تولید در فاز نخست هدف‎مندی یارانه‌ها نیز پرداخت نشده است، ادامه داد: این امر منجر به تعطیلی بسیاری از صنایع شد که بخشی از صنایع استان لرستان نیز مشمول این موضوع شدند.

استاندار لرستان با تاکید بر این که نیاز امروز کشور نجات از وضعیت رکود تورمی است، عنوان کرد: جمیع مسائل موجود در حوزه اقتصادی کشور اجرای فاز دوم هدف‎مندی یارانه‌ها را اجتناب‌ناپذیر کرده است.

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا