یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

رئیس پلیس فتا استان لرستان از شناسایی و دستگیری باند صرافی آنلاین که در شبکه اجتماعی اینستاگرام اقدام به کلاهبرداری کرده بودند، خبر داد.
به گزارش یافته، سرهنگ آرش ابراهیمی رئیس پلیس فتا استان لرستان 20 مهرماه در تشریح این خبر اظهار داشت: با مراجعه یکی از شهروندان به این پلیس مبنی بر کلاهبرداری تحت عنوان " صرافی ارز دیجیتال آنلاین"، موضوع در دستور کار پلیس فتا استان قرار گرفت.
وی افزود: در اظهارات شاکی مشخص شد برای خرید یک کامیون وارداتی مبلغ ۷میلیارد و ۲۲۰میلیون ریال جهت خرید ارز دیجیتال به حساب یک صرافی که در پیج اینستاگرامی فعالیت می‌نماید، ‌واریز می‌کند که به محض‌واریز وجه به شماره حساب اعلامی تلفن پاسخگویی از دسترس خارج و جواب گو نمی‌باشد.
رئیس پلیس فتا استان لرستان گفت: با بررسی كارشناسان پلیس فتا موقعیت متهم در یکی از استان‌های مرکزی شناسایی شد که طی هماهنگی‌های صورت گرفته با مرجع قضائی متهم ممنوع الخروج و با تشکیل تیمی زبده از متخصصان این پلیس در یک عملیات غافلگیرانه دستگیرو به پلیس فتا انتقال داده شد.
سرهنگ ابراهیمی بیان داشت: پس از انتقال متهم به پلیس فتا استان با وجود ادله دیجیتال و مستندات کافی به بیش از ۲۵میلیارد ریال کلاهبرداری اعتراف نمود.
این مقام انتظامی درادامه گفت: در تحقیقات بعمل آمده مشخص شد ۱۰ فقره پرونده در سراسر کشور از کلاهبرداری‌های متهم در جریان می‌باشد که به صورت باندی به اسم صرافی و تبدیل ارز در شبکه‌های اجتماعی کلاهبرداری نموده‌اند.
سرهنگ ابراهیمی به شهروندان توصیه کرد: از‌واریز وجه بعنوان بیعانه خوداری نمایند و به هیچ عنوان به پیج‌های که در قالب فروشگاه فعالیت می‌کنند و فاقد هرگونه هویت هستند اقدام به خرید نکنند و در صورت بروز مشکل و مواجهه با جرائم رایانه‌ای می‌توانند با مراجعه به پلیس فتا از مشاوره‌ها و راهنمایی‌های کارشناسان این پلیس در جهت رفع مشکلات احتمالی استفاده کنند یا با مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش تماس‌های مردمی درخواست خود را ثبت کنند.

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا