یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

رئيس دانشگاه علوم پزشكي لرستان و معاون بهداشت و درمان ستاد دائمي تسهيلات سفرهاي نوروزي شهرستان خرم‌آباد از ارائه خدمات بهداشتي و درماني به بيش از 33 هزار مراجعه كننده به بيمارستان‌هاي استان خبر داد.

به گزارش يافته به نقل از وبدا لرستان، دكتر اردشير شيخ‌آزادي در يان خصوص اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشكي لرستان با 14 بيمارستان، 52 پايگاه اورژانس، 5 ايستگاه سلامت و 37 مركز بهداشتي درماني به طور مستمر و منظم كار ارائه خدمات بهداشتي و درماني به مسافران نوروزي در لرستان را به عهده داشته و ظرف 10 روز نخست تعطيلات نوروزي 33 هزار و 632 نفر به اورژانس بيمارستان‌هاي دانشگاه مراجعه داشته‌اند.

وي در ادامه بيان نمود: در اين مدت 4371 نفر تحت عمل جراحي قرار گرفته‌اند كه 3829 مورد از آن‌ها اورژانس و مابقي غيراورژانسي بوده‌اند.

شيخ‌آزادي گفت: كلاً 4 هزار نفر بستري شده‌اند كه علت مراجعه 465 نفر از بيماران سوانح ترافيكي، 112 نفر سوختگي و 98 نفر نيز به علت سقوط از ارتفاع بوده است.

رئيس دانشگاه علوم پزشكي تصريح كرد: با توجه به امكانات، تجهيزات و نيروي انساني تخصصي و مجرب در حوزه سلامت استان خوشبختانه در ايام نوروز امسال فقط 8 مورد اعزام بيمار به خارج از استان داشته‌ايم.

وي همچنين بيان داشت: در اين ايام 2036 نفر در ايستگاه‌هاي سلامت ويژه مسافران نوروزي ويزيت شده‌اند و آمبولانس‌هاي 115 نيز طي 1230 مأموريت، خدمات پزشكي اوليه همراه با نقل و انتقال 384 نفر از مصدومان تصادفات و 846 نفر از بيماران غيرتصادفي را انجام داده‌اند.

شيخ‌آزادي افزود:درحوزه بهداشت نيز روزانه 27 اكيپ بهداشتي در شهرستان‌ها و محورهاي مواصلاتي كار نظارت به اماكن و مراكز تهيه و توزيع مواد غذايي، رستوران‌هاي بين راهي و داخل شهري، اماكن عمومي عرضه خدمات به مسافران را بر عهده داشته و تا كنون 27 مركز متخلف به طور موقت تعطيل و 352 مورد تخلفات بهداشتي اماكن و مراكز عمومي به مراجع قضايي معرفي شده‌اند.

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا