یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بروجرد گفت: بناهای تاریخی این شهرستان مورد توجه و استقبال مسافران نوروزی قرار گرفته‌اند.

به گزارش يافته به نقل از روابط عمومي ميراث فرهنگي لرستان، حجت‌الله یارمحمدی در اين خصوص اظهار داشت: امام‌زاده جعفر(ع)، مسجد جامع و مسجد امام خمینی(ره) بروجرد از جمله بناهایی هستند كه بيش‌تر مورد توجه مسافران قرار دارند.

وی اضافه كرد: امامزاده قاسم(ع) و موزه مردم‌شناسی بروجرد كه در بنای تاریخی «خانه فرهنگ» در خیابان صفا این شهر واقع شده نیز امسال مورد توجه مسافران بوده است.

ياراحمدي بيان نمود: در این موزه بیش از 900 قلم شی‌ء شناسنامه‌دار شامل ظروف و اشیای ورشوسازی، پارچه‌بافی، گیوه‌دوزی، صنایع تختخواب و صندلی‌سازی، قالی‌بافی، چلنگری، نمدمالی، ‌ارسی‌دوزی(‌كفاشی) مربوط به دوران اواخر قاجاریه، پهلوی و دوران اسلامی وجود دارد

رییس اداره میراث فرهنگی بروجرد افزود: علاوه بر بناهای تاریخی، تفرجگاه‌های شهر از جمله تپه چغا، منطقه گل‌دشت و پارك فدك مورد توجه مسافران بوده و با وجود بارش باران بهاری در بروجرد، شاهد تردد مسافران در این اماكن بودیم.

ياراحمدي گفت: كار توزیع نقشه‌ها و دفترچه‌های راهنمای مسافران و اقلام فرهنگی از دو مبدا ورودی شهر ادامه دارد و تا كنون مشكل حادی در زمینه پذیرایی از مسافران نداشته‌ایم.

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا