یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

رئیس‌جمهور گفت: مردم لرستان انسان‌هایی مؤمن، شجاع و تاریخ‌ساز هستند که با سخت‌کوشی در تمامی مقاطع حساس برای کشور و اسلام ناب نقش‌آفرینی کرده‌اند.

به گزارش يافته، محمود احمدی‌نژاد در مراسم آغاز ساخت بلندترین سد بتنی دو قوسی جهان افزود: مردم لرستان برای دفاع از عزت، استقلال و تمامیت ارضی ایران و عظمت اسلام عزیز همواره در خط مقدم دفاع از امامت و ولایت حضور داشته‌اند.

 وی تصریح کرد: در شرایط عادی نیز و با کار و تلاش و حضور در عرصه سازندگی سهم خود را در پیشرفت ایران عزیز به خوبی ایفا کرده و امروز در همه سطوح شاهد حضور مردان و زنان با صلابت و دلسوز در عرصه‌های سازندگی و خدمت به کشور هستیم.

دکتر احمدی‌نژاد گفت: امروزه در کشورمان روحیه خودباوری و ایمان برای رشد و اعتلای سرزمین‌مان و اسلام عزیز بوجود آمده است.

احمدي‌نژاد با بیان این که یادمان نرفته است که تا چندی پیش برای ساخت سدهای بسیار کوتاه‌تر از سد بختیاری باید منتطر می‌ماندیم تا دیگران بیایند و برای ما ایده و نظر بدهند، افزود: در نهایت نیز آنها پس از تصمیم‌گیری از صفر تا صد کار را خودشان انجام می‌دادند.

وی ادامه داد: اما امروز ساخت سد عظیم بختیاری به عنوان مرتفع‌ترین سد بتنی جهان با 5.2 میلیارد متر مکعب ذخیره آب، توسط متخصصان بومی و کارشناسان جوان کشور انجام می‌شود.

رييس جمهور با اشاره به اين كه احداث يك ساختمان معمولي براي خود پيچيدگي‌هايي دارد، افزود: هر قدر ابعاد اين ساختمان بزرگ‌تر شود پيچيدگي‌هاي آن به صورت تصاعدي افزايش خواهد يافت و حال تصور كنيد احداث سدي به ارتفاع 325 متر كه عنوان بلندترين سد دنيا را به خود اختصاص خواهد داد، چقدر پيچيدگي خواهد داشت.

دكتر احمدي‌ن‍ژاد با بيان اين كه قرار بود براي احداث اين سد از منابع مالي خارجي استفاده شود، اظهار داشت: شرط استفاده از منابع مالي خارجي اين بود كه پيمانكاران خارجي نيز در اجراي اين طرح حضور داشته باشند و اين براي دولت و دست‌اندركاران اجراي اين پروژه كه در نوع خود ركوردي بين‌المللي مي‌باشد، سخت بود كه اجراي آن انحصاراً به نام متخصصان توانمند كشورمان ثبت نشود.

وي با اشاره به رقم بودجه پيش‌بيني شده براي اجراي اين طرح كه در حدود 3 هزار و 500 ميليارد تومان تخمين زده شده است و با اشاره به اين كه احتمالاً تا زمان اتمام اين طرح اين رقم تا دو برابر امكان افزايش خواهد داشت، تصريح كرد: وصول نعمت‌ها تابع اراده و تصميم انسان‌ها هستند و هر قدر انسان‌ها تصميم به كارهاي بزرگ‌تري بگيرند، خداوند متناسب با همان تصميم مقدمات و وسايل كار را فراهم خواهد كرد و من حتي اميد دارم كه متخصصان كشورمان با توکل به خدا، بتوانند زودتر از موعد 10 ساله تعيين شده اجراي اين سد را به پايان برسانند.

رییس جمهور تصریح کرد: امروز و در آغاز سال جدید و با شروع کار و تلاش برای سازندگی و پیش‌رفت کشور یک بار دیگر به دنیا اعلام می‌کنیم که ساخت بلندترین سد بتنی جهان به دست متخصصان ایرانی با وجود تمامی فشارهای اقتصادی و سیاسی و اعمال محدودیت‌های یک‌طرفه، نمادی از توانمندی، صلابت، همت والا و اراده بلند ملت ایران برای فتح قله‌های افتخار است.

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا