یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مدیر قلعه تاریخی فلک‌الافلاک خرم آباد اظهار داشت: در تعطیلات سال جدید شمار گردشگران بازديدكننده اين اثر تاريخي از مرز 40 هزار نفر گذشت.

 به گزارش يافته، "مسعود نعمتی‌نیا" در اين خصوص افزود: طی 7 روز آغازي سال جدید بيش از 40 هزار نفر از این اثر تاریخی زیبا و منحصر به‌ فرد در خرم‌آباد دیدن کرده‌اند.

وی در ادامه بيان نمود: جذابیت ویژه و زیبایی های خاص قلعه تاریخی فلک‌الافلاک موجب حضور گسترده و استقبال بی‌نظیر گردشگران از این مجموعه شده است.

نعمتي‌نيا با اشاره به این که دو موزه باستان‌شناسی و مردم شناسی این اثر نیز به عنوان دیگر جاذبه‌های قلعه فلک‌الافلاک خرم‌آباد محسوب می‌شوند، گفت: در این موزه‌ها، علاوه بر آثار و اشیا تاریخی، گوشه‌ای از زندگی مردم و آداب و رسوم عشایر استان در زمان‌های مختلف به نمایش گذاشته شده است.

وی اظهار داشت: امسال برای جذب هر چه بیش تر گردشگر و مسافر نوروزی مقداری از اشیا تاریخی موجود در گنجینه قلعه برای نخستین بار در این مجموعه تاریخی به نمایش گذاشته شده است.

 قلعه خشتي فلک‌الافلاک زمان ساسانیان بنا شده و طي دوران مختلف از آن به عنوان دژ نظامی، مرکز حکومت و يا زندان حکومتی كاربري داشته است. اين قلعه امروزه به موزه تبدیل گشته است.

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا