یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

استاندار لرستان گفت: مراسم رسمی آغاز عملیات اجرایی ساخت سد و نیروگاه بختیاری به عنوان بلندترین سد بتونی جهان، ظرف چند روز آینده با حضور رییس جمهوری در لرستان آغاز می‌شود.

به گزارش يافته به نقل از روابط عمومی استانداری، حبیب‌الله دهمرده افزود: این مراسم قرار بود چهارشنبه هفتم فروردين‌ماه برگزار شود که به دلیل برنامه کاری فشرده رییس جمهوری، چند روزی به تعویق افتاده است.

وی اظهار کرد: بر اساس اعلام مدیر عامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران، مراسم کلنگ‌زنی طرح سد و نیروگاه بختیاری طی روزهای آتی با حضور دکتر احمدی‌نژاد در لرستان برگزار خواهد شد.

سد بختیاری به عنوان بلندترین سد بتنی دو قوسی جهان در 80 کیلومتری جنوب شرقی خرم‌آباد و در میان ارتفاعات سر به فلک کشیده زاگرس در استان لرستان احداث می‌شود.

این سد از نوع بتنی دو قوسی با ارتفاع 325 متر و طول تاج 509 متر طراحی شده، نیروگاه سد بختیاری از نوع زیرزمینی با 6 واحد توربین به قدرت 250 مگاوات ساخته خواهد شد.

ظرفیت تولید این نیروگاه یک هزار و 500 مگاوات و با ظرفیت تولید سالیانه سه هزار گیگاوات ساعت خواهد بود.

دیدگاه‌ها  

#1 بختیاری 1401-10-28 22:41
سد بختیاری در شهرستان الیگودرز لرستان و بر روی رودخانه بختیاری لرستان است و بلندترین سد بتنی و دو قوسی جهان است مسئولان لرستان و خصوصا الیگودرز حواستون باشه این سد کلی افتخار و جنبه های گردشگری دارد حواستون را جمع کنید این را هم دزفولی ها نبرند و داستان آبشار شوی و دریاچه تمی تکرار نشود
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا