یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست لرستان با اشاره به اهمیت فرهنگ‌سازی و آموزش در تحقق اهداف شعار هفته زمین پاک، از برگزاری مراسمات آموزشی و فرهنگی مختلف جهت گرامیداشت این روز در سطح استان خبر داد.
نتیجه تصویری برای ‫زمین پاک yaftenews.ir:‬‎به گزارش پایگاه خبری یافته، مهرداد فتحی بیرانوند از برگزاری مراسمات مختلف در این هفته خبر داد و گفت: این هفته فرصت مناسبی برای بیان اهمیت زمین به‌عنوان تنها کره مسکون، به اقشار مختلف جامعه است.
وی با اشاره به شعار امسال هفته زمین پاک با عنوان حفاظت از تنوع زیستی، "نه به زباله و پلاستیک" گفت: انتخاب این شعار نشان از اهمیت موضوع حفاظت از گونه‌های زیستی و همچنین مشکلات ناشی از زباله‌های پلاستیکی در کشور است و اظهار امیدواری نمود با آموزش فرهنگ‌سازی، بستری مناسب برای کاهش زباله‌ها مخصوصاً زباله‌های پلاستیکی در کشور به وجود بیاید.
مدیرکل حفاظت محیط‌زیست لرستان با اشاره به اهمیت تنوع زیستی در پویایی چرخه حیات گفت: استان لرستان با داشتن حدود 7/1 درصد از مساحت کشور حدود 25 درصد تنوع زیستی کشور را در خود جای‌داده است.
فتحی بیرانوند با اشاره به نقش فرهنگ‌سازی و آموزش در تحقق اهداف شعار هفته زمین پاک گفت: برنامه‌های آموزشی مانند حضور کارشناسان محیط‌زیست در مدارس، انجام برنامه‌های پاک‌سازی طبیعت در سراسر استان و بازدیدهای رایگان از موزه تاریخ طبیعی اداره کل حفاظت محیط‌زیست لرستان از برنامه‌های این اداره کل در هفته زمین پاک می‌باشد.
روز جهاني زمين پاک هرساله در 22 آوريل مصادف با 2 ارديبهشت در تمام دنيا برگزار و به همه مردم روي زمين يادآوري مي‌شود که نبايد سياره خود «زمين» را فراموش کنند و باید به فکر حفظ آن باشند.
اين روز به‌منظور ايجاد آگاهي جهاني و نيز سپاسگزاري از مواهب زمين و منابع و ذخاير طبيعي آن است که از سوي سازمان ملل متحد نيز هرسال طبق مراسم ويژه‌اي در سراسر جهان برگزار مي‌شود.
در سال 1969، جان مک مونل فرزند يک مبلغ ديني مستقل و علاقه‌مند به عرصه دين، علم و صلح، ايده برگزاري يک روز جهاني به نام روز زمين پاک را در همايش يونسکو درباره محیط‌زیست مطرح و در همان سال پرچـم زميـن پـاک را طراحـي کـرد.

خبر: نبی حسنوند

دیدگاه‌ها  

#1 سید نادر صورتیان 1398-02-03 09:16
احسنت
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا