یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

استاندار لرستان از اختصاص 110 میلیارد ریال اعتبار به منظور تکمیل طرح احداث ایستگاه پمپاژ آب جایدر پلدختر طی سال جاری خبر داد.

به گزارش روابط عمومی استانداری لرستان، مهندس "هوشنگ بازوند" در بازدید از طرح‌های عمرانی و کشاورزی شهرستان پلدختر افزود: اعتبار برآورد شده مورد نیاز برای احداث و بهره‌برداری از این ایستگاه، 460 میلیارد ریال بوده که تا کنون 110 میلیارد ریال برای آن هزینه شده است.

وی ظرفیت استحصال آب این ایستگاه را 29 لیتر بر ثانیه معادل 18 میلیون متر مکعب در سال برشمرد و اظهار داشت: این ایستگاه در مجموع 10 کیلومتر خط انتقال آب خواهد داشت که تا کنون 5 کیلومتر از این خط انتقال احداث شده است.

استاندار لرستان با اشاره به ظرفیت‌های کشاورزی در پلدختر گفت: توسعه باغات و شناسایی اراضی مستعد برای ایجاد باغات جدید در پلدختر امری ضروری بوده که ایجاد این فرصت‌ها، عامل مهمی در راستای توسعه، رونق اقتصاد و اشتغال‌زایی شهرستان پلدختر خواهد بود.

بازوند با بیان این‌که دشت جایدر پلدختر، 3 هزار هکتار زمین کشاورزی را در خود جای داده گفت: با بهره‌برداری از ایستگاه پمپاژ آب این منطقه، یک هزار و 950 هکتار از اراضی‌، تحت پوشش آبیاری قرار خواهد گرفت.

استاندار با تاکید بر رویکرد توسعه کشاورزی در شهرستان پلدختر اضافه کرد: با بازدید از ایستگاه‌های پمپاژ رنگین‌بان، چم‌مهر و واشیان نیز مسایل و مشکلات این طرح‌‌ها بررسی و مقرر شده از محل فاینانس تامین اعتبار شوند که در صورت عدم تخصیص اعتبار این طرح‌ها از این محل‌، تامین اعتبار این طرح‌ها بایستی از محل مالی دیگری در دستور کار قرار گیرد.

وی گفت: عملیات احداث ایستگاه چم‌مهر پلدختر نیز به اتمام رسیده و در صورت رفع مشکل برق این ایستگاه توسط شرکت توزیع نیروی برق و تخصیص 3 میلیارد ریال اعتبار دیگر، این ایستگاه به بهره‌برداری خواهد رسید.

استاندار لرستان همچنین پس از بازدید از مصلی نماز جمعه پلدختر و برگزاری جلسه با فرماندار این شهرستان، به منظور بازدید از طرح‌های در دست ساخت درب گنبد و شناسایی ظرفیت‌های کشاورزی این منطقه به شهرستان کوهدشت سفر می‌کند.

بازوند همچنين در حاشیه سفر به شهرستان پلدختر از به بهره‌برداری رسیدن طرح ایستگاه پمپاژ چم‌مهر پلدختر تا پایان سال جاری خبر داد.

وي در جریان بازدید از طرح های  ایستگاه های آب کشاورزی شهرستان پلدختر گفت: عملیات اجرایی ایستگاه پمپاژ آب چم مهر در سال 80 آغاز شده و هم اکنون دارای 95 درصد پیشرفت فیزیکی است.

استاندار از موافقت شرکت توزیع نیروی برق باختربرای رفع مشکل برق ایستگاه پمپاژ چم مهر خبر داد و افزود: 3 میلیارد ریال اعتبار برای رفع مشکل برق ایستگاه پمپاژ چم مهر نیاز است که در صورت تخصیص این مبلغ تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

وی عنوان کرد: اعتبار برآورد شده مورد نیاز برای احداث و بهره‌برداری از این ایستگاه، ۴۶۰ میلیارد ریال بوده که تا کنون ۱۱۰ میلیارد ریال برای آن هزینه شده است.

 

 

 

 

 

 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا