یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

آب و فاضلاب لرستان- انتقال آب به درياچه كيو- يافتهمديرعامل شركت آبفا لرستان گفت: مسوول اصلي اجراي پروژه آب‌رساني به درياچه كيو اين شركت بوده كه اين طرح را به صورت ضربتي ظرف كم‌تر از يك ماه انجام داده است.

مهندس "مهدي اكبريان" در گفت‌و‌گوي اختصاصي با يافته اظهار داشت: اگر چه در ابتدا شهرداري خرم‌آباد متولي انجام آب‌رساني به درياچه كيو بود، اما مهندس بازوند در اولين روزهاي حضورش در لرستان، پس از بررسي تخصصي اين طرح، اجراي آن را توسط شهرداري به صلاح ندانست، لذا بخش انتقال را به شهرداري واگذار كرد و شركت آب و فاضلاب لرستان را مسوول ساخت ايستگاه پمپاژ نمود.

وي در ادامه با بيان اين كه در جلسه مورخ هشتم مهرماه قرار شد اين طرح ظرف كم‌تر از يك ماه انجام شود، افزود: با توجه به در نظر گرفتن اعتبار تخصيص يافته و همچنين محدوديت زماني، ما سايز لوله‌ها را از سايزي كه شهرداري انتخاب كرده بود كوچك‌‌تر انتخاب كرديم و مسير عبور آن را از داخل رودخانه پيشنهاد داديم كه مهندس بازوند اعلام كرد به دليل وحشي بودن رودخانه و امكان وقوع حوادث، احتمال آسيب به لوله‌ها وجود دارد.

مهدي اكبريان مديرعامل شركت آب و فضلاب لرستان - يافتهمديرعامل شركت آبفا لرستان تصريح كرد: به همين خاطر در برخي از نقاط مجبور به تغيير مسير خط لوله شديم، اما سرانجام اين طرح مطابق با زمان مصوب، پنجم آبان‌ماه توسط شركت آب و فاضلاب لرستان به پايان رسيد.

اكبريان با اشاره به اين كه پل‌هاي خرم‌آباد طراحي درستي ندارند و در انتقال آب به درياچه كيو مشكل‌آفرين شدند، اظهار داشت: در بازسازي پل‌هاي شهدا و دارايي‌زاده محلي براي عبور تاسيسات در نظر گرفته نشده و براي انتقال خط لوله از اين نقطه ناچار به انتخاب مسير از كناره‌ي‌ داخلي زيرگذر شديم چرا كه محدوديت‌هاي فني، احتمال آسيب به سازه‌هاي پل‌ها را قوت مي‌بخشيد.

وي خاطرنشان ساخت: بر اساس موافقت‌نامه، از مجموع 8 ميليارد ريال اعتبار لازم براي اين طرح، با وجود بهره‌برداري از آن فقط 5 ميليارد ريال تخصيص يافته، لذا اميدواريم پس از محقق شدن مابقي، اطراف خط لوله را در برخي نقاط حفاظ بتني ريخته و شكل آن را نيز اصلاح كنيم.

مديرعامل شركت آبفا لرستان همچنين با بيان اين كه منبع اصلي تامين آب درياچه، چشمه سه‌راه دارايي (آب اَراز) است و نه چشمه‌ي گلستان، گفت: پس از بازديد استاندار از اين محل، قرار شده كه اجراي طرح انتقال آب دارايي تا چشمه سربازخانه فلاك الافلاك به آبفا لرستان واگذار شود.

اكبريان گفت: در نظر داريم با اضافه كردن خط لوله 350 متري از چشمه دارايي تا محل دستگاه حفاري جنب سربازخانه فلك‌الافلاك، آلودگي موجود در آب انتقالي را حذف نماييم.

وي نويد داد: به زودي با افزايش دو پمپ شناور ديگر در اين نقطه، ميزان آب انتقالي را افزايش خواهيم داد.

اكبريان افزود: تاكيد مي‌كنم كه محدوديت زماني اجراي طرح و نيز مشكلات مربوط مسير انتقال خط لوله در برخي نقاط، دليل عبور آن از نقاطي مثل زيرگذرها بوده است.

آب و فاضلاب لرستان- انتقال آب به درياچه كيو- يافته

 

 

 

 

 

دیدگاه‌ها  

#1 اصغر خديو 1392-09-23 08:31
درسششششششششش كردييييييييي!!! !!!!!!!!!!!!!!
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا