یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مهرداد بهاروند مدير كل منابع طبيعي لرستانمدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان گفت‌: طي 6 ماهه نخست امسال در مجموع  400  پرونده قضایی برای متصرفان و تخریب‌کنندگان اراضی جنگلی و مرتعی تشکیل شد.

به گزارش روابط عمومی منابع طبیعی لرستان، "مهرداد  بهاروندی" افزود: متخلفان فوق در بحث تخریب و تصرف در مجموع 206 هکتار از اراضی جنگلی استان را دست‌خوش تجاوز نموده بودند که این اقدام در قالب اجرای ماده 55 قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع بر علیه آنها صورت گرفته است.

وی بيان داشت: در بخش تهیه و حمل زغال 41  پرونده و در ارتباط با قطع درختان مطابق ماده 42 قانون 220 پرونده تشکیل گردید‌.

بهاروندی افزود: در جهت اجرای احکام قضایی صادره مربوط به تصرفات در مجموع 32 هکتار از اراضی ملی خلع ید و به منابع ملی باز گردانده شد‌.

7 هزار هکتار از اراضی ملی سند‌دار شد

در راستای اعمال قانون، سند 7 هزار هکتار از اراضی ملی شده استان صادر و میزان 10 هزار هکتار از نقشه‌های قبلی در استان لرستان اصلاح گردید‌.

معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی استان با بيان اين خبر اعلام کرد: علی‌رغم این که در سال جاری اعتباری برای اجرای این عملیات اختصاص نیافته است، لذا با همکاری نیروهای ستادی و شهرستانی به صورت امانی موفق شدیم علاوه بر اصلاح 10 هزار هکتار نقشه‌، سند 7 هزار هکتار نیز از اراضی ملی قطعیت یافته را اخذ نماییم‌.

" اردوان کاظمی" گفت‌: طي 6 ماهه اول سال در قالب کمیته استعدادیابی‌، 630 هکتار از اراضی ملی شناسایی‌، مکان‌یابی و جهت اجرای طرح‌های کشاورزی و صنعتی استعدادیابی و به منظور واگذاری به متقاضیان حقیقی و حقوقی به مدیریت امور اراضی تخصیص یافته که از این میزان 32 هکتار ان برای طرح‌های کشاورزی و 598 هکتار دیگر در جهت اجرای طرح‌های صنعتی در اختیار امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی قرار گرفته است‌.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا