یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مدیر کل محیط زیست لرستان بیان داشت‌: مامورین اجرایی این اداره کل كه با توجه به فصل وردا (جفت‌گیری وحوش) چند روز در ارتفاعات بيتوته مي‌نمايند، در ارتفاعات سفيدكوه با شكارچيان غيرمجاز درگير شدند.

به گزارش روابط عمومی محیط زیست لرستان، "محمدحسين بازگير" افزود: اين محيط‌بانان در ارتفاعات حفاظت شده فره‌کش و تنگ مرو سفیدکوه خرم‌آباد و در حین گشت و کنترل‌، متوجه شلیک گلوله شده و با دوربین دو شکارچی را مشاهده که هر کدام یک قبضه اسلحه شکاری در دست دارند.

وي بيان داشت: اين شكارچي‌هاي غيرمجاز در حال شلیک به سمت بز و کل‌های وحشی بودند و ماموران حسب وظیفه به آنها هشدارهای لازم مي‌دهند که متاسفانه التفاتی ننموده و اقدام به گریز از منطقه و ارتفاعات می‌نمایند.

مدیر کل محیط زیست لرستان گفت: بعد از تعقیب و گریز اقدام به تیراندازی از طریق اسلحه ام‌یک و ژ3 به طرف محیط‌بانان این اداره کل می‌نمایند که در این تعقیب و گریز و بعد از اتمام فشنگ‌های خود به تعداد 3 عدد خشاب‌، با مامورین اقدام به درگیری فیزیکی می‌نمایند!

بازگير تصريح كرد: البته بر در اثر تیراندازی با اسلحه ژ3 به طرف ماموران، یکی از محیط‌بانان این اداره کل بنام چنگیز نیازی به سختی از ناحیه انگشتان دست راست، گردن، پشت و چشم چپ خود زخمی و در حین درگیری لباس سازمانی محیط بان پاره شده که در این تعقیب گریز یکی از شکارچیان با اسلحه ژ3 متواری و دیگری با اسلحه ام‌یک ساعت 17 عصر و دقیقاً پس از 5 ساعت تعقیب و گریز دستگیر می‌شود.

وي بيان داشت: از فرد خاطی یک سلاح ام‌یک، 3 خشاب خالی، 2 فشنگ ژ‌3، 23 فشنگ، دوربین شکاری، کیسه خواب، کوله پشتی و دو دستگاه تلفن همراه کشف و ضبط گردید.

بازگير گفت: در این درگیری یک اسلحه کلت کمری برتا ساخت ایتالیا کشف و ضبط و نیز جهت سیر قانونی به مراجع ذی‌صلاح تحویل گردیدند.

وي متذكر شد: خوشبختانه یکی از شکارچیان در بازداشت به سر می‌برد و تلاش جهت دستگیری فرد متواری ادامه دارد و نیز محیط بان خدوم که زخمی شده بود بعد از مداوا به پزشکی قانونی معرفی گردید.

مدیر کل محیط زیست لرستان افزود: مکاتبات لازم جهت ابطال مجوز سلاح ام‌یک فرد شکارچی در دستور کار قرار دارد و با دستور حسین نورمحمدی دادیار شعبه اول دادیاری دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان سراب‌دوره (چگنی) از طریق شماره‌گیری و ارسال پیامک از طریق گوشی‌های فرد متخلف در شناسایی فرد متواری داده شده است.

 

 

 

 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا