یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان بروجرد از رهاسازی یک بهله عقاب از نوع کور کور سیاه در طبیعت، پس از تیمار و بهبودی کامل خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری یافته، مصطفی مصطفی وند گفت: این پرنده که به علت ضعف عمومی توانایی پرواز را ازدست‌داده بود، پس از تحویل به اداره بروجرد و انجام تیمار و مراقبت‌های لازم و پس از بهبودی کامل، در زیستگاه خود رهاسازی شد و به دامن طبیعت بازگشت.
وی با اشاره به وظایف سازمان حفاظت محیط‌زیست در حفاظت از گونه‌های جانوری و گیاهی، گفت: تیمار، مراقبت و بازگشت به طبیعت تعداد زیادی پرنده و نیز چندگونه جانوری از نوع شغال، روباه و جوجه‌تیغی از جمله اقدامات این اداره در بروجرد بوده است.

کورکور
 
دستگیری متخلفین صید غیرمجاز ماهی
رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان پلدختر از دستگیری متخلفین صید غیرمجاز ماهی و ضبط وسایل صید آن‌ها در این شهرستان خبر داد.
امیر محمدی نژاد گفت: یگان حفاظت محیط‌زیست این شهرستان در حین گشت و کنترل در سطح حوزه استحفاظی و در حاشیه رودخانه کشکان، به دو گروه متخلف صید غیرمجاز ماهی برخورد که با حضور به‌موقع نیروهای یگان جهت جلوگیری از صید غیرمجاز، متخلفین دستگیرشده و از آن‌ها سه رشته تور پرتابی سالیک به همراه 82 قطعه ماهی کشف و ضبط شد. 
وی افزود: پرونده این متخلفین پس از بازجویی مقدماتی و اخذ جرائم زیست‌محیطی به مراجع قضایی ارجاع گردید و ادوات صید کشف‌شده از آن‌ها بر اساس ماده 14 قانون شکار و صید تا صدور رأی قطعی دادگاه به‌صورت امانی زیر نظر این اداره نگهداری می‌شود.
رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان پلدختر با اشاره به پایان مهلت قانونی صید ماهی با پروانه، از تمامی دوستداران محیط‌زیست تقاضا نمود هرگونه تخلف در حوزه محیط‌زیست را به سامانه 1540 اطلاع دهند تا در اسرع وقت نسبت به پیگیری آن اقدام شود.

دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی
خبر: نبی حسنوند
 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا