یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مدیرکل صداوسیمای مرکز لرستان گفت: در اغتشاشات اخیر رسانه ملی خوش درخشید.
به گزارش پایگاه خبری یافته، محمد بازوند ظهر امروز در آیین آغاز رسمی پخش ۲۴ ساعته برنامه‌های صداوسیما که با حضور معاون توسعه و فناوری رسانه صداوسیمای کشور برگزار شد، اظهار داشت: عده‌ای سعی داشتند که بگویند رسانه ملی در مقابل کانالهای فضای مجازی قرار دارد، اما به این شکل نبود و ما در مقابل 260 شبکه فارسی‌زبان قرار داشتیم.
وی در بخشی از سخنان خود به 24 ساعته شدن صداوسیما لرستان اشاره کرد و گفت: مردم استان از امروز می‌توانند صدا و تلویزیون لرستان را به‌صورت 24 ساعته ببینند و بشنوند.
مدیرکل صداوسیمای لرستان با بیان اینکه هم‌زمان با این برنامه، 100 طرح فنی در لرستان به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: این طرح‌ها شامل ۴۰ برنامه رادیویی FM، ۴۱ سامانه دیجیتال در روستاها، ۱۳ طرح تأسیساتی، ۲ طرح سیگنال رسانی زمینی، ۲ طرح صدا و تصویر و ۲ طرح ماکرویو هست.
بازوند به اعتبارات هزینه شده برای این پروژه‌ها اشاره کرد و گفت: مبلغ ۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان کل اعتبار هزینه شده است که ۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان از این رقم توسط سازمان صداوسیما تأمین‌شده و مبلغ ۷۰۰ میلیون تومان نیز از اعتبارات استانی تأمین‌شده است.
وی تصریح کرد: کل پوشش آنالوگ استان ۹۹.۵ درصد است و پوشش دیجیتال استان ۹۳.۸ درصد است
مدیرکل صداوسیمای لرستان افزود: از امروز تعداد ۱۸ کانال تلویزیون و ۱۹ کانال رادیویی فعال هستند و به مردم خدمت می‌کنند.


 

تحت تأثیر شدیدترین تحریم‌های رسانه‌ای بوده‌ایم
معاون توسعه و فناوری رسانه ملی نیز در این آیین به نقشه رسانه در توسعه فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی پرداخت و گفت: مقابله با 260 رسانه معاند نظام جمهوری اسلامی بیانگر توانمندی همکاران و نیز ظرفیت عظیم رسانه ملی برای مقابله با تهدیدات رسانه‌ای بیگانگان است.
رضا علیدادی با برشمردن دستاوردهای انقلاب در حوزه رسانه تصریح کرد: با تکیه بر توان داخلی و تنها با کمک کارشناسان حوزه‌های مختلف رسانه توانسته‌ایم بخش عمده‌ای از عقب‌ماندگی‌های گذشته در بخش‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری را جبران کنیم درحالی‌که تحت تأثیر شدیدترین تحریم‌های رسانه‌ای بوده‌ایم.
معاون توسعه و فناوری رسانه ملی همچنین گفت: آمادگی داریم با همکاری مسئولان استانی بخصوص استاندار لرستان زمینه پیشرفت بیش از پیش شبکه استانی افلاک را فراهم کنیم.

 

20 سال پیش تنها 3 شبکه در کشور فعالیت داشت
رئیس مرکز سیمای استان‌های سازمان صداوسیما نیز با مقایسه پیشرفته‌ای جمهوری اسلامی ایران در قبل و بعد از انقلاب گفت: 20 سال پیش تنها 3 شبکه در کشور فعالیت داشت اما هم‌اکنون در این حوزه چنان گام‌هایی برداشته‌شده که قابل قیاس با گذشته هم از نظر کیفی وهم از نظر کمی نیست.
سید عباس فاطمی به ظرفیت‌های شبکه افلاک در زمینه‌های مستند و انیمیشن اشاره کرد و گفت: لرستان هم اکنون قطب پنجم انیمیشن کشوراست در بین مراکز استانی سازمان صداوسیما از نظر رضایتمندی مخاطبان جایگاه چهارم و از حیث تعداد مخاطبان جایگاه هفتم را در کشور دارد.
وی همچنین قول داد برای تولیدات جدید در صداوسیمای مرکز لرستان هرچقدر امکان داشته باشد از منابع متمرکز رسانه ملی کمک کند.

دیدگاه‌ها  

#1 رومشگان 1396-11-19 14:39
خداقوت دکتربازوند عزیز
نقل قول کردن
#2 مهران 1396-11-19 15:00
خیال می کردم 24 ساعته بوده-تاسفم برای استانم.که دیگران برایشان تصمیم می گیرند وشهروندانش توانایی هایشان استفاده نمی شود.
نقل قول کردن
#3 کوکلا 1396-11-19 17:32
مهم این است که چند ساعت از بیست و چهار ساعت شبکه در اختیار استان است با توجه به وسعت استان و وجود اقلیت های زبانی متنوع در استان باید مدت زمان پخش استانی افزایش یابد وگر نه با این روند کنونی اگر 48 ساعته هم بشود تاثیری در رشد و اعتلای فرهنگ و تمدن استان ندارد و همش باید سریال قدیمی و تکراری و فیلم های سینمایی پنجاه سال پیش چندین بار ببینم مهم کیفیت برنامه هاست نه افزایش ساعت پخش بی محتوا ضمن اینکه قبلا هم این خبر اعلام شده بود
نقل قول کردن
#4 محمد 1396-11-20 20:03
کیفیت برنامه ها در ابعاد مختلف (فرهنگی، اجتماعی، علمی آموزشی،سیاسی، طنز و سرگرمی، هنری، اقتصادی و...) مهمتر از کمیت آنهاست، متاسفانه کیفیت برنامه های افلاک به شدت پایین آمده و خبری از بسیاری از برنامه های مردمی که در سالهای گذشته پخش میشد (مانند تریبون آزاد، بازتاب، برنامه های آگاهی بخش سیاسی اجتماعی و...) نیست.
نقل قول کردن
#5 مجید 1396-11-21 07:48
دریغ از یک برنامه خوب و مفید
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا