یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

رئیس حفاظت محیط‌زیست شهرستان ازنا از انجام بررسی‌های زیست‌محیطی سد خروسان جهت تبدیل و ارتقاء سطح به تالاب در آستانه روز جهانی تالاب‌ها خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری یافته، منصور درویشی با بیان این خبر، افزود: "سد خروسان" با وسعتی حدود 12 هکتار در بخش جاپلق با مرکزیت شهر ازنا و بافاصله 37 کیلومتری این شهر و در 4 کیلومتری روستای خروسان واقع‌شده که در سال 1371 جهت مصارف کشاورزی به‌صورت سد خاکی توسط مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ازنا به بهره‌برداری کامل رسید.
وی اظهار داشت: به علت موقعیت جغرافیایی مناسب و شرایط اقلیمی مساعد، این سد سالانه پذیرای تعداد بسیاری از پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی بوده که همین امر سبب شد تا اطلاعات زیست‌محیطی لازم جهت ارتقاء سطح به تالاب، توسط کارشناسان اداره کل حفاظت محیط‌زیست لرستان، حفاظت محیط‌زیست ازنا و با همکاری تشکل زیست‌محیطی اوج سبز جمع‌آوری و پس از طی مراحل اداری و اخذ استعلامات مربوطه در شهرستان جهت ثبت به سازمان حفاظت محیط‌زیست معرفی گردید.
رئیس حفاظت محیط‌زیست شهرستان ازنا خاطرنشان کرد: این سد محل مناسبی برای استراحت، تغذیه و تولیدمثل پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی بوده که در نتیجه همین موضوع ظرفیت بالقوه‌ای در این منطقه برای طبیعت‌گردی، گردشگری، تفرج، آموزش و تحقیقات زیست‌محیطی ایجادشده است.
درویشی بیان داشت: وجود بیش از 75 گونه پرنده آبزی و کنار آبزی با جمعیت مناسب  در سد خروسان لزوم ارتقاء سطح آن را به تالاب دوچندان می‌سازد.

 

دیدگاه‌ها  

#1 سبحان 1396-11-11 20:31
.اقعا اتفاقات عجیبی در لرستان میوفته...باور کنید آدم از همه چیز مایوس میشه آخه یعنی چه که دریاچه سد بشه تالاب مگه ممکنه..تالابها تع رز یف دارن اگه اینجوری که همه سدها باید تالاب بشن دست بردار ید از این کارا همین کارهای عجیب رو میکنیذ که وضع محیط زیست لرستان اینه...کمی هم علم باشه بد نیست
متاسفانه محیط زیست لرستان از علم تهی شده...وای بر ما...همه استانها دارن روی تالارهای بین المللی و رامسر سایت کار میکنن کارشناسی ما رو باش...سد رو ارتقا بدیم به تالاب ...عزیزان تالابها تعریف دارن براساس کنوانسیون رامسر...بسه دیگه
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا