یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

عضو مجمع نمایندگان استان لرستان در مجلس شورای اسلامی با بیان این که کارخانه ماشین‌سازی تبدیل به انبار علوفه شده است، گفت: کارخانه سیمان درود نیز نفس‌های آخرش را می‌کشد.
به گزارش یافته، مجید کیان‌پور با بیان این که مهم‌ترین عامل معضلات اجتماعی عدم اشتغال در میان مردم است، در گفت‌وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: معضل بیکاری در کشور باید حل شود اگر چرخ اقتصاد راه بیفتد و در صنعت کشور رونق ایجاد شود آسیب‌های اجتماعی کمتر می‌شود.
نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی افزود: ریشه خیلی از معضلات اجتماعی در بیکاری، فقر فرهنگی و فقر اقتصادی است اما برای حل این مشکلات صداوسیما با آموزش و فرهنگ‌سازی در جهت تحکیم بنیاد خانواده بسیار تاثیر خواهد داشت.
 
بیکاری ام‌الفساد تمام معضلات اجتماعی است
وی با تاکید بر این که بیکاری ام‌الفساد تمام معضلات اجتماعی است، ادامه داد: اگر مشکل بیکاری برطرف و سرپرست خانواده شغل مناسب و پایداری داشته باشد قطعا شاهد کاهش چشمگیر معضلات اجتماعی خواهیم بود.
کیان پور تصریح کرد: در شهر ما بحث بیکاری به مراتب کمتر است و دلیل آن است که در این شهرها به دلیل وجود قومیت‌ها بحث طلاق بسیار کم است.
 
وی در پاسخ به این سؤال که برای جلوگیری از مهاجرت به شهرها و استان‌های دیگر چه تدبیری باید اندیشیده شود، گفت: در راستای تولید به ارائه تسهیلات ارزان‌قیمت و سرمایه‌گذاری‌های خوب باید بپردازیم تا منجر به کاهش مشکلات شود اما هنگامی‌که این اتفاق نیفتد دائماً شاهد مشکلات سنگین‌تر خواهیم بود و بهترین راهکاری که وجود دارد آن است که تولید را از طریق صادرات و سرمایه‌گذاری‌های پایدار راه بیندازیم.
 
از دهه 80 به بعد مهاجرت به شهرهای ما بیشتر شد
عضو مجمع نمایندگان استان لرستان در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سؤال که تا چه حد مهاجرت به شهرستان‌های استان وجود دارد، اظهار داشت: تا اوایل دهه 80 شهرهای ازنا و دورود مهاجرپذیر بوده و از این دهه به بعد مهاجرت به شهرها بسیار زیاد شده زیرا در زمانی که شهر دورود 15 هزار نفر داشته یک کارخانه سیمان 4 هزار شغل و یک مجموعه صنایع دفاع که حدود 2-3 هزار شغل ایجاد می‌کرده باعث مهاجرت مردم به این شهرها شده بود.
وی افزود: در حال حاضر جمعیت این شهرها از 15 هزار نفر به 25 هزار نفر رسیده است و کارخانه سیمانی که 4 هزار شغل ایجاد کرده بود در حال حاضر 800 شغل ایجاد کرده و دلیل آن است که دو واحد آن تعطیل شده است.
 
کارخانه سیمان نفس‌های آخرش را می‌کشد
کیان پور با بیان این که کارخانه ماشین‌سازی تبدیل به انبار علوفه شده است، گفت: شغل‌هایی که این کارخانه به وجود می‌آورد از بین رفته و کارخانه سیمان هم شاید به دلیل آن که قیمت تمام شده بالا است نفس‌های آخرش را می‌کشد.
وی افزود: دولت باید توجه ویژه‌ای به این کارخانه‌ها داشته و بر روی آن‌ها سرمایه‌گذاری کند.
نماینده مردم درود و ازنا در خانه ملت تصریح کرد: دولت برای آن که نرخ مهاجرت را کاهش دهد باید به جوان‌ها میدان و بها دهد.


دیدگاه‌ها  

#1 محمود 1396-11-07 08:18
اقای کیانپور اصلا نگذارید یارانه ها حذف شوند
نقل قول کردن
#2 تنها 1396-11-07 08:46
از مدیریت محترم خواهشمندم خبر تمامی نقایص استان رو چاپ کنن
الان چرا فقط یک شهر در استان لرستان باید جایگاه بنزین یورو ۴ داشته باشه؟
وجدانن چرا نمایندگان ما حتی راغب نیستن کمترین امکانات از جمله بنزین یورو ۴ رو به استان بیارن
مدیریت محترم قسمت میدم به جون بچه هات که یه خبر در مورد عدم نبود جایگاه سوخت یورو ۴ تهیه کنی
نقل قول کردن
#3 اکبر 1396-11-07 09:41
چه خبر خوبی !!! از تلاش های شبانه روزی شماست که کارخانه داره نفس های آخرش را می کشد ...
نقل قول کردن
#4 امیر رضاپناه 1396-11-08 19:32
سلام
جناب آقای نماینده لطفا بفرمایید شما چه کاری برای رفع این مشکل کرده اید؟
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا