یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان گفت: رسالت روابط عمومی، مشاوره به مدیران در تصمیم‌گیری‌ها و ارزیابی عملکرد مدیران از منظر افکار عمومی است.
به گزارش یافته، حبیب اله خجسته پور در نشست هم‌اندیشی مدیران روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی استان که امروز در سالن جلسات استانداری برگزار شد، افزود: نگاه تبلیغاتی به روابط عمومی آسیبی جدی است و باید بین تبلیغات و روابط عمومی تفاوت قائل شد.
وی در ادامه به نقش مؤثر و سازنده روابط عمومی‌ها در ایجاد ارتباط و تعامل سازنده بین کارکنان درون‌سازمانی از یک طرف و مدیران و مردم ازسوی دیگر اشاره کرد و ادامه داد: روابط عمومی حلقه اتصال بین مدیران با درون و برون سازمان است.
خجسته پور تأکید کرد: روابط عمومی‌ها باید در سه مرحله تصمیم‌گیری مدیریت سازمان؛ مرحله‌ی اجرای تصمیم و مرحله‌ی ارزیابی بازخورد تصمیمات سازمانی در افکار عمومی و انتقال بازخوردهای مثبت و منفی تصمیمات به مدیران سازمان مشاوره دهند.
وی در ادامه سخنان خود افزود: روابط عمومی برخلاف تبلیغات که یک رابطه‌ی یک‌سویه است؛ ارتباطی دوسویه بین مردم و مسئولان است و تلاش می‌کند منافع سازمانی، منافع ملی و افکار عمومی را با هم لحاظ کند.
خجسته پور به بیان چارچوب‌های معمول در تبلیغات پرداخت و اضافه کرد: در تبلیغات دست‌کاری اطلاعات هست؛ اما در حوزه‌ی کاری روابط عمومی، واقعیت‌ها و عملکردهای منطبق با واقعیت به افکار عمومی منتقل می‌شود.
وی به گذر نگاه به روابط عمومی در گذر زمان اشاره کرد و گفت: برخلاف گذشته که نگاه به روابط عمومی نگاهی تبلیغ گرایانه یا توجیه گرایانه بود؛ روابط عمومی مدرن و پویا ‌، تحلیل‌گر و مخاطب پژوه است.
خجسته پور تصریح کرد: روابط عمومی یک مشاور کاربلد برای مدیریت سازمان است و می‌کوشد با رفع سوء تفاهمات؛ تفاهم متقابل بین مردم و مدیران ایجاد کند، بر خلاف تبلیغات که هدف مفاهمه نیست بلکه، انتقال یک‌سویه پیام‌ و تأثیرگذاری بر افکار عمومی است.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان، صداقت در بیان و اطلاع‌رسانی را ضرورت کار روابط عمومی برشمرد و تصریح کرد: اطلاع‌رسانی مبتنی بر صداقت در روابط عمومی اهمیت دارد؛ همان‌طوری که انتقادات، نیازها و مطالبات افکار عمومی از سازمان را روابط عمومی به مدیران سازمان بی کم و کاست و مطابق با واقع انعکاس می‌دهد.
خجسته پور بر این نکته تأکید کرد که در تبلیغات با برجسته کردن یک موضوع تلاش می‌شود تا پیامی را به مخاطب القاء کنند و ادامه داد: روابط عمومی دنبال خبرگیری از مردم و ارائه بازخورد تصمیمات در سطح افکار عمومی و انتقال این بازخوردها به مدیران سازمان است.
وی عصر حاضر را عصر انفجار اطلاعات برشمرد و تأکید کرد: در این عصر روابط عمومی هم تکنیک است و هم هنر و باید این تکنیک با هنر آمیخته شود و با رویکرد علمی و پژوهشی در دستور کار قرار گیرد خجسته پور اضافه کرد: در روابط عمومی پویا و کارآمد تلاش می‌شود تا تولید اخبار و اطلاعات بر اساس سلایق مخاطبان صورت ‌گیرد در حالی که در تبلیغات، چنین نیست و تلاش می‌شود تا پیامی خاص به مخاطبان القاء شود.
وی در ادامه تصریح کرد: روابط عمومی ناگزیر است که شناخت کاملی از محیط درون‌سازمانی و برون‌سازمانی داشته باشد و برای اثرگذاری بیشتر آستانه‌ی تحمل و نقدپذیری خود و مدیران سازمان را بالا می‌برد. وی تأکید کرد: اگر روابط عمومی تصویر درستی از بازخورد افکار عمومی به مدیران ارائه دهد، قطعاً فرهنگ نقدپذیری مدیران را ارتقاء می‌دهد و به روند مثبت خدمات و عملکرد دستگاه‌ها کمک شایان توجهی می‌کند.
شایان‌ذکر است که در نشست بعد از سخنان مدیر کل روابط عمومی استانداری لرستان، مدیران روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی به بیان دیدگاه‌های خود در خصوص جایگاه و رسالت روابط عمومی و برنامه‌ریزی دستگاه‌های اجرایی برای باشکوه برگزار کردن ویژه‌برنامه سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و بیان دستاوردهای دولت و نظام به مردم پرداختند.




دیدگاه‌ها  

#1 عسگری 1396-11-05 23:10
تقاطع گلدشت بعد از شش سال چرا هنوز نیمه تمام است ؟
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا