یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

استاندار لرستان گفت:‌ در سال آینده حتماً توجه ویژه‌ای به آثار تاریخی بروجرد خواهیم داشت.
به گزارش یافته، سید موسی خادمی امروز در حاشیه سفر یک روزه‌اش به بروجرد، بیان کرد: هدف اصلی سفر امروز به بروجرد سرکشی از خانواده‌های حادثه دل‌خراش نفت‌کش سانچی بوده و متأسفانه سه نفر از استان لرستان در این حادثه به شهادت رسیدند که دو نفر از آن‌ها از شهرستان بروجرد بودند.
وی ادامه داد: در این بازدید عرض تسلیتی از طرف مردم استان، ریاست محترم جمهور، وزیر کشور و مسئولان استان به بازماندگان آن‌ها داشتیم و مطالبات آن‌ها منتقل می‌شوند.
استاندار لرستان گفت: قبلاً نیز قول داده بودیم از مراکز و خانه‌های تاریخی شهرستان تاریخی و فرهنگی و مذهبی بروجرد بازدید کنیم که خوشبختانه این توفیق پیدا شد و چندین اثر تاریخی را در این شهر دیدیم و با دیدن این آثار اعتقاد بیشتری به پتانسیل‌های شهرستان پیدا شد، معتقدیم بروجرد استعداد لازم را برای تبدیل به یک نقطه مهم گردشگری در کشور دارد.
خادمی عنوان کرد: امیدواریم با تأمین اعتباری که صورت گیرد اقدامات مناسبی برای آثار تاریخی بروجرد انجام دهیم.
وی گفت: یکی از اقدامات مناسب دولت موضوع واگذاری آثار و خانه‌های تاریخی و احیا آن‌ها از طریق بخش خصوصی بوده که البته در مورد چند اثر شهرستان این اقدام انجام شده که باید این امر تسریع یابد.
استاندار لرستان افزود: برخی از استان‌هایی که پتانسیل کمتری دارند موفقیت لازم را با واگذاری آثار تاریخی به دست آورده‌اند، این در حالی است که بروجرد استعداد زیادی در این حوزه داشته تا ضمن بهره‌برداری و استفاده پیوند خوردن این آثار با اقتصاد مردم شاهد نگه‌داری و حفظ این آثار باشیم.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به وضعیت مدرسه حجتیه بروجرد، افزود: در گام اول باید مرمت این مدرسه را تکمیل کرده و پس از آن یک کاربری متناسب با فضای تاریخی مدرسه ترسیم کرده تا بهره‌وری آن را بالا برده و شاهد نگه‌داری مناسب آن باشیم.
استاندار لرستان اظهار داشت: در سال آینده حتماً توجه ویژه‌ای به آثار تاریخی بروجرد خواهیم داشت، البته به‌اندازه نیاز منابع نداریم اما منابع محدود را تزریق خواهیم کرد.
خادمی تغییرات مدیریتی را امری طبیعی دانست.

بروجرد استعداد لازم را برای تبدیل به یک نقطه مهم گردشگری را دارا است
خبر: ایمان بیرانوند

دیدگاه‌ها  

#1 سپهر عاشق خرم آباد 1396-10-30 13:50
بافت تاریخی بروجرد می تواند همان نقشی را برای توسعه گردشگری لرستان ایفا کند که بافت تاریخی کاشان برای توسعه گردشگری اصفهان ایفا کرده است.
نقل قول کردن
#2 سپهر عاشق خرم آباد 1396-10-30 13:52
آقای استاندار ما منتظر تحقق وعده های جنابعالی برای احیای ظرفیت های توریستی قلعه فلک الافلاک،رودخانه خرم رود،مجتمع بام خرم آباد و پل های تاریخی لرستان هستیم.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا