یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

ورودی شهرها نقش اتصال‌دهنده فضای طبیعی خارج و فضای مصنوعی داخل شهر و برقرار کننده ارتباط میان شهر و اطراف آن را دارند که متاسفانه ورودی شهر خرم‌آباد از سمت جنوب نمای زیبایی ندارد و دستگاه‌های مرتبط باید توجه ویژه‌ای به این بخش داشته باشند.
به گزارش یافته به نقل از ایرنا گسترش شهر و شهرنشینی، طراحی و ساماندهی فضا و مبلمان شهری را به دنبال داشت؛ همین موضوع اهمیت توجه ویژه به ورودی شهرها را بیش از پیش به شهروندان متذکر شد.
امروزه تعریف حوزه ورودی در شهرهای ما با ایجاد دروازه جدید پشت تابلوی نام شهر یا نصب پارچه که روی آن به مسافران خوش آمد گفته می‌شود صورت می‌گیرد، حال آنکه این راه حل پاسخگوی توقعات مورد انتظار از یک ورودی نیست. علاوه بر این نباید به جنبه‌های معمارانه طراحی ورودی پرداخت چون این امر مستلزم طراحی و برنامه‌ریزی عمده‌ای بوده که طراحی معماری بخشی از آن است.
بحث ساماندهی ورودی‌های شهر خرم‌آباد چند سال است که در سطوح مختلف اداری و اجتماعی مطرح بوده و با گذشت زمان رنگ و بوی جدی‌تری به خود گرفته است تا آنجا که اخیرا در استانداری لرستان و همچنین مجموعه شورای شهر و شهرداری جلسات متعددی به این مهم اختصاص داده شده است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان اخیراً در دومین جلسه ساماندهی ورودی جنوب شهر گفت: ورودی شهر خرم‌آباد از سمت جنوب یکی از مهم‌ترین طرح‌های حوزه زیباسازی شهر خرم‌آباد است که به همت مسئولان تا پیش از سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ساماندهی می‌شود.
محمد اصلانی یکی از جاذبه‌های هر شهر را ورودی آن دانست و افزود: متأسفانه وضعیت ورودی شهر خرم‌آباد از سمت جنوب نامطلوب بوده و زیبنده استان لرستان نیست لذا همه دستگاه‌های مرتبط باید نسبت به ساماندهی این ناحیه تمام تلاش خود را بکار گیرند تا قبل از سالروز پیروزی انقلاب این طرح به پایان برسد.
وی اظهار کرد: قرار است یک تیم کارشناسی در ظرف 24 ساعت چگونگی دفع آب‌های سطحی و انشعابات فاضلاب غیرمجاز را بررسی و اداره آب و فاضلاب شهری مسافتی حدود 700 متر از مسیر را به سیستم لوله‌کشی فاضلاب مجهز کند تا شهرداری و اداره حمل‌ونقل جاده‌ای بتوانند نسبت به آسفالت پیاده‌روهای این منطقه اقدام کنند.
اصلانی مهم‌ترین مسائل و چالش‌های پیش روی این طرح را انتقال صنوف آلاینده به شهرک صنوف، احداث فضای سبز و کاشت گل و گیاه و مهار و ساماندهی آب‌های سطحی و فاضلاب‌ها دانست و گفت: جمع‌آوری ماشین‌های فروش میوه و سبزیجات در طول جاده، مشخص شدن وضعیت زمین‌های انتهای فرودگاه، ساماندهی شبکه آب و فاضلاب شهری پیش از آسفالت منطقه و شانه سازی جاده از دیگر اقداماتی هستند که باید هرچه سریع‌تر توسط مسئولان مرتبط پیگیری و انجام شوند.
دادستان عمومی و انقلاب خرم‌آباد مهم‌ترین مانع بر سر راه تحقق این طرح را نداشتن اراده جدی از سوی مدیران نهادهایی می‌داند که هر کدام به‌نوعی در این طرح متولی هستند.
علی رازانی معتقد است که نهادهای ذی‌ربط توان بالایی در اتمام این طرح دارند اما از آنجا که انجام آن جزو وظایف ذاتی برخی از این نهادها نیست پس در انجام آن کوتاهی کرده و مسئولیت‌ها را به یکدیگر واگذار می‌کنند و یا اصلاً موضوع را جدی نمی‌گیرند.
رئیس کمیسیون عمرانی شورای اسلامی شهر خرم‌آباد نیز در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: خرم‌آباد دارای چندین معبر اصلی است اما معبر جنوب به دلیل واقع‌شدن فرودگاه در مسیر آن از اهمیت بسیار بالاتری برخوردار است و همین موضوع این معبر را به مسیر اصلی تردد مسئولان ارشد کشوری و استانی، سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی و همچنین مسافران فراوانی از طیف‌های گسترده تبدیل کرده است.
سجاد بابایی افزود: مسافران در گذر از این مسیر با منظره مناسبی مواجه نیستند و این موضوع باعث می‌شود مناظر شهری خرم‌آباد نیز در ذهن این افراد متأثر از این موضوع شوند.
وی اتمام این طرح را از اقدامات مورد تأکید شورای شهر خرم‌آباد دانست و گفت: بدون همکاری سایر دستگاه‌های مرتبط با مشکلات عدیده‌ای به ویژه در حوزه زیرساخت مواجه خواهیم بود.
لازم است تا پیش از آغاز سفرهای نوروزی و ورود مسافران از شهرهای مختلف، ورودی شهر خرم‌آباد از سمت جنوب در اسرع وقت ساماندهی شود چراکه همواره زشت و زیبا بودن ورودی شهرها در اذهان مسافران می‌ماند.

دیدگاه‌ها   

#1 علی 1396-10-19 14:25
یکی اینکه کجای شهر به صورت اصولی روش کار شده که فقط مشکل ورودی شهر باشه همه شهر. مشکل داره پوما وقتی مسئولان شهر نمیتونن از پس مشکلات بربیان پس بهتره کنار بکشن تا حداقل یه جا درک کنیم بابا یکی دلش به حال این شهر. سوخت
نقل قول کردن
#2 رضا 1396-10-19 15:09
با سلام
ورودی جنوبی خرم آباد باید با محوریت استانداری و با همکاری و بسیج امکانات کلیه ارگانهای ذیربط همانند بام لرستان که درزمان آقای دکتر دهمرده به سرانجام رسید ، دراسرع وقت و با یک حرکت جهادی ساماندهی شود.
نقل قول کردن
#3 فرهنگی 1396-10-19 23:53
استاندار باید به طور جد ورود کند و همه دستگاهها را مجاب کند کار را یکبار برای همیشه ساماندهی کند.
نقل قول کردن
#4 گلمرادی 1396-10-20 21:37
ورودی جنوب خرم آباد از پادگان بدرآباد تا ماسور فاقد ربین کنترل سرعت ، روشنایی ، خط کشی و درختکاری و فضای سبز ندارد. امیدوارم ورودی جنوبی شهر برای عید نوروز ۱۳۹۷ آماده سازی شود و تقاطع گلدشت که چند سال است که بلا تکلیف میباشد را به یک نتیجه مشخصی برسانند چون ورودی جنوبی شهر را پر ترافیک و زشت کرده است
نقل قول کردن
#5 مرتضی پاپی نژاد 1396-10-20 21:40
متأسفانه تقاطع گلدشت که از سال ۱۳۹۱ تا الان طول کشیده و هنوز آماده نشده به چهره خرم آباد آسیب زده و به یک سوژه برای شهر تبدیل شده الان مسافران با خود میپرسند مگر ساخت یک تقاطع ساده چند سال باید طول بکشد؟ من خواهش میکنم شورای شهر و شهرداری فکری به حال پروژه های نیمه تمام شهر بکند خرم آباد ویترین لرستان است
نقل قول کردن
#6 اکبر یاراحمدی 1396-10-20 21:42
شهرداری خرم آباد چرا قبل و بعد از زیرگذرها سرعتگیر احداث کرده؟ واقعأ هیچ کجای ایران این کار را نمیکنند چون فلسفه ساخت زیرگذر این است که ماشینها سریع تر رد بشن ولی با ساخت سرعتگیر مشکلات به قوت خود باقی هستند
نقل قول کردن
#7 بهاروند 1396-10-20 21:43
پارکینگ نیروی انتظامی واقع در ماسور به جای دیگری منتقل شود
نقل قول کردن
#8 مهرداد 1396-10-20 21:48
مسافران و گردشگران خیال میکنند شهر خرم آباد از میدان دانشجو تا فرودگاه بدرآباد است پس لازم است حداقل این مسیر زیبا سازی شود
نقل قول کردن
#9 مهرداد 1396-10-20 21:50
میدان دانشجو خرم آباد کوچکتر شود تا ماشینها بهراحتی تردد کنند
نقل قول کردن
#10 بیرانوند لرستان 2018-01-10 06:23
چندشب پیش ک از تهران اومدم دیدم اتوبوس مسافران رو دوباره بین راه پیاده کرد گفتم مگه ترمینال نیست چرا اینجا پیاده میکنی گفت دلت خوشه کدوم ترمینال ..فکر کردم دیدم حقیقت رو میگه توی تمام شهرها ترمینال بیرون شهره سرراه ارتباطی ولی توی شهرما دقیقا توی ی کوچه فرعی ساختنش اونم بدون راه خروج و ورود..
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

بازگشت به بالا