یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

استاندار لرستان گفت: افکار عمومی دولت را در جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیر فنی حمایت می‌کنند.
به گزارش یافته، "سید موسی خادمی" در جلسه شورای عالی فنی استان اظهار داشت:‌ کارها و نظارت‌ها باید با دقت و کیفیت لازم صورت گیرد و نباید دقت را فدای سرعت کرد.
وی با اشاره به نظارت پروژه‌ و ساخت‌وسازها در استان بیان داشت: تجربه نشان داده که نظارت‌های اشتباه و غیر فنی نه‌تنها باعث تسهیل‌گری نمی‌شود بلکه در آینده هزینه‌هایی به جامعه تحمیل می‌کند.
 خادمی با بیان اینکه در گذشته یکی از اهداف دولت حذف قیمت زمین از مسکن بود گفت: این مهم هدفی ایده‌آل بود اما متأسفانه اجرای مناسبی نداشت چراکه یک کار خوب بدون مطالعه و بررسی لازم به روش بدی انجام گرفت.
وی ادامه داد: این موضوع باید تجربه‌ای برای ما باشد و به کسی یا دولتی مربوط نمی‌شود چرا که نیروی انسانی و کارشناسان تغییر نکرده بلکه فقط مدیریت تغییر کرده است.
استاندار لرستان نقش شورای فنی را در استان ضروری دانست و تصریح کرد: ما به این باور رسیده‌ایم که کارها را درست انجام دهیم بنابراین باید محکم و جدی نظارت کرده و کار را خوب انجام دهیم؛ همچنین پروژه‌های دولتی توسط ناظران دستگاه‌های دولتی و شورای فنی به عنوان ناظر عالی بایستی مورد نظارت دقیقی قرار گرفته و بتواند مدیریت کنند.
وی با بیان اینکه با جان انسان‌ها و پول بیت‌المال نباید بازی کرد، اظهار داشت: با کسانی که کوتاهی می‌کنند باید برخورد جدی کرد و قطعاً افکار عمومی نهادهای قانونی و جامعه از این نوع برخوردها حمایت می‌کنند.
خادمی در جهت حمایت از نظارت بهتر و دقیق‌تر بر پروژه‌ها و ساخت‌وسازها خاطرنشان کرد: شورای عالی نظارت در گزارش خود پیشنهادهای برخوردی ارائه دهد تا تفاوت میان مجریان خوب و بد مشخص شود.
وی در ادامه افزود: در بحث ساخت‌وسازهای شخصی نظام‌مهندسی محکم‌تر و دقیق‌تر پای‌کار باشد و با کسانی که در مجموعه خوب کار نمی‌کنند باید برخورد شود.
استاندار لرستان علاوه بر بحث برخورد، آموزش را نیز بسیار مهم دانست و بیان داشت: همچنین از قبل خوب طراحی کردن‌، خوب فکر کردن‌، مشاوره گرفتن، جلوگیری از تصمیم‌های عجولانه و شتاب‌زده و لحظه‌ای نیز اهمیت دارد.
وی گفت: سعی ما این است نقش شورا را در بحث‌های نظارت فنی استان پررنگ‌تر از قبل کنیم.
مقام ارشد استان از مدیران دستگاه‌های اجرایی خواست در این جهت شورای عالی نظارت استان را حمایت کرده و تیم‌های کارشناسی خود را با این شورا همراه کنند.
دکتر خادمی با اشاره به اینکه کشور ما زلزله‌خیز است و نباید فقط در زمان حادثه به مسائل فنی و ساختمانی حساس باشیم، یادآور شد: هم اکنون باید با همکاری نهادهای قانونی و تمامی دستگاه‌های اجرایی با پیشگیری و آموزش‌های لازم و همچنین نظارت شورای عالی فنی در اجرای صحیح پروژه‌ها خصوصاً ساخت و سازها گام بلندی برداریم تا حافظ جان مردم و پول بیت‌المال باشیم.

دیدگاه‌ها  

#1 شهرام 1396-09-12 04:37
در جلسه شورای عالی فنی اون هم با حضور خبرنگاران باید هم اینقدر قشنگ و تمیز و امید افرین صحبت کنید . مگرنه اگر قشنگ صحبت نکنید که مدیر نیستید .مطمینا این حرف های امروز ایشون رو مدیران قبلی هم زدن .انشاالله خدا اون روز رو نیاره چون فقط اون روزه که میشه فهمید ساخت وسازها فنی بوده یانه .خدایا مردم ایران فقط تورو دارند .این مملکت منتصب به اهل بیته .به حق محمد و ال محمد این زمین نا ارام رو ارام کن و از سر تقصیرات ما بگذر چرا که تو ارحم الراحمینی .
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا