یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با تاکید بر تبدیل منشور حقوق شهروندی به قانون، گفت: باقی ماندن حقوق شهروندی در قالب منشور هیچ ضمانت اجرایی نخواهد داشت.
به گزارش یافته، الهیار ملکشاهی، در خصوص منشور حقوق شهروندی و راهکار تحقق ضمانت اجرایی آن، گفت: قانون حقوق شهروندی تصویب شده که نکات اساسی در آن لحاظ گردیده، در حقیقت رئیس قوه قضاییه دستورالعملی در زمینه حقوق شهروندی ابلاغ کرد که به قانون تبدیل شده است اما منشور اخیر جامع‌تر و کامل‌تر دیده شده است.
نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: منشور حقوق شهروندی در صورتی که به قانون تبدیل شود برای همه سازمان‌ها و مجموعه‌ها لازم‌الاجرا خواهد بود، در غیر این صورت می‌تواند دستوری در قالب آیین‌نامه برای زیرمجموعه دولت قرار گیرد.
وی افزود: رئیس‌جمهور با تبدیل منشور به بخشنامه و دستورالعمل می‌تواند وظایف و تکالیفی را برای زیرمجموعه خود تعریف کند اما در این وضعیت برای سایر سازمان‌ها و مجموعه‌ها ضمانت اجرایی نخواهد داشت.
ملکشاهی معتقد است: در صورتی که منشور به قانون تبدیل نشود امکان برخورد با کسانی که از قانون تعدی می‌کنند یا توجهی به حقوق شهروندی ندارند، وجود ندارد یا به نوعی به سلیقه‌ای عمل می‌شود.
به گزارش خانه ملت، رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، گفت: تبدیل منشور حقوق شهروندی به قانون تنها راهکار تامین ضمانت اجرایی آن است.


دیدگاه‌ها  

#1 اکبر-ظ 1396-09-10 17:58
بله درود بر شما.مدتهاست مردم منتظر اجرایی شدن حقوق شهروندی اند .اما اینکه چطوری اجرا شود .........؟؟
نقل قول کردن
#2 محمد 1396-09-10 20:48
اقا میگن 60 نفر دزد گرفته اند اگر اینها همه دزد بوده اند پس ما در میان 98.5 درصد دزد زندگی میکنیم . اقا اینها به چی اعتقاد دارند فکر میکنم به هیچی
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا