یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

استاندار لرستان گفت: در چارچوب قوانین از پژوهشگران و فن‌آوران حمایت می‌کنیم. به گزارش پایگاه خبری یافته، سید موسی خادمی در بازدید از نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی اظهار داشت: نمایشگاه امروز تا حدودی بیانگر این بود که دانشگاه‌ها ، دستگاه‌های اجرایی و پارک علم و فن‌آوری در چه حوزه‌هایی فعالیت کردند.
وی در ادامه افزود: در حوزه‌های مختلف دانشگاه لرستان، علمی کاربردی، جهاد دانشگاهی و پارک علم و فناوری و سایر حوزه‌ها خیلی خوب کار کردند اما هنوز در آغاز راه هستیم.
استاندار لرستان با بیان اینکه مناطق کمتر توسعه یافته هنوز مشکل دارند و در ابتدای کار هستند، تصریح کرد: امروز بحث پژوهش آغاز شده و شروع خوبی است، خیلی از طرح‌هایی که دیده شد در مرحله تجاری‌سازی هستند.
خادمی بیان داشت: کارهای پژوهشی کاربردی در حوزه‌های فنی، اقتصادی، اجتماعی، کشاورزی و... بیانگر این بوده که پژوهش در استان زنده است و گام بعدی تبدیل پژوهش‌ها به عمل، اجرا و تجاری سازی بوده که مرحله بسیارمهمی است و باید بیشتر تلاش کنیم.
وی با اشاره به حمایت از پژهشگران و فن‌آوران، گفت: یک سری حمایت‌های قانونی در قوانین ما تعریف شده ، بنیاد علمی نخبگان، معاونت علمی رئیس جمهور، پارک‌های علم و فناوری و همه این مراکز رسالت‌شان حمایت از پژوهشگرها و فناوران است و حمایت‌های دولت و استان ما نیز در قالب این مراکز تعریف شده است.
استاندار لرستان افزود: ممکن است پژِوهش‌هایی به صورت موردی به استانداری استان ارجاع داده شود و از طریق مراجع ملی می‌توان به آنها کمک کرد.
خادمی یاد آور شد: در مواردی ممکن است پژوهشگران را به صنعتگران استان معرفی کنیم تا محصولات آنها خریداری و تجاری‌سازی کنند.
وی با اشاره به نقش دانشگاه‌ها در پر رنگ کردن پژوهش‌ها، اظهار داشت: محور و اصلی کار پژوهش دانشگاه‌ است و موتور محرک پژوهش دانشگاه‌ها هستند.

ُ

دیدگاه‌ها  

#1 سپهر عاشق خرم آباد 1396-09-05 20:37
آقای استاندار،دژ شاپورخواست را دریابید تا کار از کار نگذشته و بدانید که خرم آباد بدون قلعه نه خرم است نه آباد
نقل قول کردن
#2 عباس 1396-09-06 21:36
استاندار قبلی ارتباط ضعیفی با دانشگاهها و دانشگاهیان داشتند لطفا این کمبود را جبران کنید
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا